برگزیده ها
دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اتمام خانه فرهنگ بیرجند

مازندمجلس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز در جریان سفر هیئت دولت به خراسان جنوبی از خانه فرهنگ بیرجند بازدید کرد و در ادامه به افتتاح مجتمع فرهنگی هنری فردوس پرداخت.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، مجتمع فرهنگی هنری شهرستان فردوس امروز با حضور سیدرضا صالحی‌امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بهره‌برداری رسید.

این مجتمع با صرف 25 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری با یک هزار و 700 مترمربع زیربنا در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع احداث شد.

از مجموع بودجه هزینه شده پنج میلیارد ریال کمک‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که صرف تجهیز سالن همایش و مبلمان اداری مجتمع شد و مساحت سن روباز (تابستانی) مجتمع 164 مترمربع و ظرفیت آمفی‌تئاتر آن 400 نفر است.

مجتمع دارای کتابخانه، قرائت‌خانه، بخش اداری، نمایشگاه، فروشگاه، فضای انتظار صحنه، اتاق گریم، کارگاه سفال‌گری و مجسمه‌سازی، نمازخانه، اتاق‌های استاد، کنفرانس و کلاس نظری، آتلیه نقاشی و طراحی است.

صالحی‌امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیش از ظهر امروز در جریان سفر هیئت دولت به خراسان  جنوبی از خانه فرهنگ بیرجند بازدید کرد و دستورات لازم برای اتمام این پروژه را صادر کرد.

عملیات ساخت پروژه خانه فرهنگ بیرجند از سال 90 شروع شده و هم اکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون بیش از یک میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده و اتمام آن نیازمند یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار است.

این پروژه در زمینی به مساحت دو هزار مترمربع و در 4 طبقه در حال ساخت است.

69029/ذ

فرهنگ مجتمع پروژه میلیارد ارشاد مترمربع اسلامی بیرجند مساحت اتمام هزینه تومان اداری امروز جنوبی جریان صالحی‌امیری زمینی