برگزیده ها
نماینده ماهشهر: خوزستان با ظرفیت های بازار عراق بیگانه است

مازندمجلس: اهواز - ایرنا - نماینده ماهشهر ، هندیجان و امیدیه در مجلس شورای اسلامی گفت : بسیاری از ما مسئولان از بازار عراق غافل هستیم و این کشور از نیروی کار کشورهای جنوب شرق آسیا در بخش های گوناگون استفاده می کند در حالی که خوزستان به عنوان استان همجوار با ظرفیت بالای بازار عراق بیگانه و بی توجه است.

مازندمجلس: به گزارش ایرنا، علی گلمرادی جمعه در نشست خبری با رسانه های گروهی در اهواز افزود:این درحالی است که در موضوع اشتغال می توانستیم به بازار عراق به عنوان یک ظرفیت خوب برای اشتغال جوانان استان استفاده کنیم،
وی با بیان این که مطالبه گری حق مردم خوزستان است، ادامه داد : با وجود ظرفیت های استان ، هنوز با پدیده بیکاری و نبود فرصت های شغلی مناسب برای جوانان تحصیل کرده و فعال مواجه هستیم و طی سال ها سوء مدیریت ها نیز بر این مشکل افزوده است.
وی ادامه داد، با توجه به ظرفیت های خوبی که در بخش های کشاورزی ، انرژی و صنایع استان وجود دارد خیلی بهتر از وضعیت فعلی می توانستیم خوزستان را اداره و مدیریت کنیم تا مشکلات و دغدغه های مردم به حد انفجار و بحرانی نرسد.
این نماینده مجلس در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص استفاده از نیروهای غیربومی در استان اظهار داشت: استفاده از نیروی غیربومی در صورت وجود نیروهای بومی قوی تر و کارامدتر در استان ، قطعا تخلف است ولی در صورتی که نیروی غیربومی نیز بتواند با مدیریت و توانمندی خوب ، اشتغال آفرینی و جذب سرمایه گذاری کند استفاده از آن اشکالی ندارد و ما با آن مخالف نیستیم.
گلمرادی در ادامه با بیان اینکه ما خوب مدیریت و برنامه ریزی نکردیم تا مشکلات استان تا حدودی تعدیل شود، افزود: هنوز هم استان در بخش مدیریت منابع با چالش ها و ناکارآمدی مواجه است و نمی توانیم خوب از منابع موجود در راستای حل مشکلات معیشتی مردم استفاده کنیم.
نماینده مردم ماهشهر، هندیجان و امیدیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه در انتخاب مدیریت ها در استان اصل شایسته سالاری کم رنگ است و از اصحاب رسانه خواست به صورت جدی مطالبات اصلی مردم را طرح کنند تا حساسیت ها نسبت به خوزستان بیشتر شود که نمونه آن معضل ریزگردها بود.

** پرهیز از ناامن جلوه دادن استان
گلمرادی در باره ارتباط امنیت و توسعه گفت: دامن زدن به ناامنی ها در خوزستان به مصلحت مردم نیست زیرا جذب سرمایه گذاری خارجی به فضای امن نیاز دارد، نباید ما استان را ناامن جلوه دهیم چون به فرار سرمایه از استان و تشدید بیکاری منجر خواهد شد.
وی افزود: اگر بازی های سیاسی به عرصه های اجرایی و مدیریتی تسری یابد، کشور با مشکلات زیادی از جمله ناکارآمدی رو به رو خواهد شد کما این که در برهه هایی کشور با این چالش مواجه شد.
این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به این که استان خوزستان ظرفیت جناح بندی و بازی های سیاسی و همه چیز را از دریچه سیاسی دیدن ندارد ، بیان کرد: مطالبه گری حق مردم است ولی در عین حال باید منطقی و مدبرانه مطالبه گری کنیم و دولت باید پاسخگوی مشکلات مردم و کشور باشد که هست چون همه ما (مجلس و دولت) محکوم به خدمت هستیم و غیر از این شانی نداریم.
وی گفت: کسی می تواند مشکلات خوزستان را حل کند که عرق استان را داشته باشد و باید این روحیه را در مدیران تقویت کرد و مدیرانی را به کار بگماریم که واقعا عرق استان و خدمتگزاری داشته باشند.
شبک**6065/6002 **1917** خبرنگار:محمدرضا بنوره**تنظیم:کبری آقازری **انتشاردهنده :سید محمد باقر نوربخش

استان خوزستان مشکلات مدیریت ادامه ظرفیت استفاده نماینده مواجه مطالبه اشتغال غیربومی گلمرادی سرمایه افزود سیاسی گذاری اینکه ناامن ناکارآمدی منابع ندارد بیکاری رسانه بازار ماهشهر توانستیم جوانان نیروهای هستیم نیروی