برگزیده ها
لزوم حضور بخش خصوصی در بخش نیروگاه کشور/ در سال ۱۴۰۵ وارکننده انرژی خواهیم بود

مازندمجلس: عضو انجمن بهینه‌سازی مصرف انرژی ایران گفت: ایران معادل ۱۰ برابر جمعیت خود انرژی مصرف می‌کند و در واقع هر چهار سال مصرف انرژی ما دو برابر می‌شود. اگر همین روال را ادامه دهیم در سال ۱۴۰۵ به واردکننده انرژی تبدیل خواهیم شد.

مازندمجلس: عضو انجمن بهینه‌سازی مصرف انرژی ایران گفت: ایران معادل ۱۰ برابر جمعیت خود انرژی مصرف می‌کند و در واقع هر چهار سال مصرف انرژی ما دو برابر می‌شود. اگر همین روال را ادامه دهیم در سال ۱۴۰۵ به واردکننده انرژی تبدیل خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا در نشست خبری عضو انجمن بهینه‌سازی مصرف انرژی ایران برنامه‌های این انجمن برای کاهش مصرف انرژی در ساختمان‌ها تشریح شد.

فرزاد کیاست گفت:در سال ۸۴ برنامه‌ای را برای انرژی‌ ساختمان تدوین کردیم و در آن سال برخی پیش‌بینی‌ها در مورد میزان جمعیت و بحران آب انجام دادیم که در نهایت همه آنها درست از آب در آمد اما در حوزه مصرف انرژی ساختمان نتوانستیم میزان واقعی را درست پیش‌بینی کنیم زیرا در این مدت مصرف انرژی چنان افزایش پیدا کرده بود که من می‌توانم بگویم ما بدمصرف‌ترین مردم کره زمین در حوزه انرژی هستیم.

وی ادامه داد: ایران معادل ۱۰ برابر جمعیت خود انرژی مصرف می‌کند و در واقع هر چهار سال مصرف انرژی ما دو برابر می‌شود. اگر همین روال را ادامه دهیم در سال ۱۴۰۵ تبدیل به واردکننده انرژی خواهیم شد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: ساختمان‌سازی، طرح‌های معماری و عدم نظارت از دلایلی است که سبب شده مصرف انرژی ساختمان ما افزایش پیدا کند. ما در قانون برای کاهش مصرف انرژی مبحث ۱۹ را داریم که رعایت آن هیچ‌گونه الزامی ندارد و شهرداری‌ها نیز که متولی اجرای آن هستند نظارتی اعمال نمی‌کنند.

وی در خصوص تکنولوژی‌های استفاده شده در حوزه گرمایشی و سرمایشی گفت: بیشترین تکنولوژی که امروز مصرف می‌کنیم منسوخ شده است و حتی در کشورهایی که کالاهای سرمایشی و گرمایشی را به ما صادر می‌کنند استفاده نمی‌شود.به سبب تحریم‌ها دچار عقب‌ماندگی زیادی شدیم و امروز هم اگر خط تولیدی وجود دارد برای تکنولوژی ۳۰ سال پیش است.

کیاست در خصوص فعالیت‌های این انجمن برای بالا بردن بهره‌وری انرژی ساختمان گفت: با برگزاری سمینارها و مذاکرات با شرکت‌های مختلف اعم از داخلی و خارجی سعی می‌کنیم آنها را به سمت استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا هدایت کنیم.  همه اینها در موضوع مبحث ۱۹ و مذاکراتی که با وزارت راه و شهرسازی داشتیم برخی از نظرات ما دربرنامه ششم توسعه گنجانده شد.

عضو اتاق بازرگانی ایران در پایان گفت: بخش خصوصی را وارد حوزه ساخت نیروگاه نکرده‌ایم و به همین دلیل است که امروز بیشتر نیروگاه‌ها با ۳۰ درصد بهره‌وری کار می‌کنند. بخش خصوصی به سبب نگاه اقتصادی که دارد سعی می‌کند که حداقل اتلاف منابع را نداشته باشد.

 

 

 

 

انرژی انجمن برابر ساختمان می‌کند ادامه امروز تکنولوژی جمعیت خواهیم بهینه‌سازی خصوصی استفاده سرمایشی گرمایشی اتاق بازرگانی بهره‌وری می‌کنیم اقتصادی واردکننده معادل نیروگاه تبدیل کیاست افزایش میزان بازرگانی