برگزیده ها
به آهنگ‌سازی «سهراب پورناظری»آلبوم موسیقی «رگ‌خواب» با آواز «همایون شجریان» منتشر شد
مازندمجلس:آلبوم موسیقی «رگ خواب» با آواز «همایون شجریان» و آهنگ‌سازی «سهراب پورناظری» توسط شرکت پخش «هنر شهر»، از امروز چهارشنبه ٢۵ اسفندماه در بازار موسیقی کشور منتشر شد.

به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، آلبوم «رگ خواب» علاوه بر موسیقى متنِ فیلم، شامل چهار ترکِ باکلام ازجمله «آهاى خبردار»، «رگ خواب»، «ابر مى‌بارد» و «گریه مى‌آید مرا» با اشعارى از امیر خسرو دهلوی، حسین منزوی و مولاناست. این اثر توسط ارکستر موسیقى فیلم SIF بلغارستان اجرا شده و تهمورس پورناظرى، هوشیار خیام و شِین کاراسکو به عنوان تک‌نواز در آن حضور دارند. همچنین «حمید نعمت الله» کارگردان فیلم «رگ خواب» که در جشنواره‌ی فیلم سال جاری به نمایش درآمد و مورد تحسین منتقدان قرار گرفت، گویندگی متنِ این اثر را به عهده داشته است، «دیوید گارنر» (آهنگساز برجسته‌ی آمریکایى)، «بردیا کیارس» (آهنگساز و رهبر ارکستر) و «آرین کشیشى» (آهنگساز و نوازنده‌ی بیس) هم به عنوان تنظیم کننده در آن ایفای نقش کرده‌اند.

آثارِ باکلام این اثر که از طریق سامانه ریتمو در دسترس است، متاثر از فضاهایِ متفاوتی ست که این دو هنرمند پیش از این در آثارشان تجربه کرده بودند؛ قطعه‌ی «رگ خواب» با مطلعِ «رو سر بنه به بالین» از مولانا که برای تیتراژ پایانی فیلم «رگ خواب» ساخته شده بود، را می‌توان در ادامه‌ی تجربه‌ی تیتراژ پایانی فیلم «آرایشِ‌غلیظ» دانست؛ بخش‌هایی از موسیقی بی‌کلامِ این اثر نیز متاثر از فیلم‌های دوران کلاسیک اروپاست و در قسمت‌هایی از ارکستراسیون غربی بهره گرفته شده است. ناگفته نماند این فیلم که به زودی اکران عمومی آن آغاز خواهد شد با بازى لیلا حاتمى و کوروش تهامى در سی‌وپنجمین جشنواره‌ی فیلم فجر نمایش داده شد و «لیلا حاتمی» توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را از آنِ خود کند. «همایون شجریان» و «سهراب پورناظری» به تازگی آلبوم تصویری «خداوندان اسرار» را منتشر کرده‌اند.

آلبوم موسیقی «رگ خواب» به صورت نسخه اصلی از طریق مراکز معتبر فروش محصولات فرهنگی و هنری سراسر کشور فابل خریداری است.

موسیقی آلبوم پورناظری سهراب آهنگ‌سازی منتشر شجریان آهنگساز همایون کرده‌اند متاثر تیتراژ پایانی باکلام موسیقى ارکستر عنوان جشنواره‌ی نمایش