برگزیده ها
مازندمجلس: اولین زن شهردار تهران در انتخابات شورای شهر تهران نام‌نویسی کرد.

به گزارش ایلنا، پیش از ظهر امروز، زهرا صدراعظم نوری که در سال ۷۵ به عنوان شهردار منطقه هفت تهران مشغول به فعالیت بود، با حضور در فرمانداری، در پنجمین دوره انتخابات شورای‌شهر ثبت‌نام کرد.

معصومه ابتکار رییس سازمان محیط زیست در سال ۹۲، صدراعظم نوری را به سمت مشاور خود منصوب کرد.

نخستین شهردار زن تهران گفت: متاسفانه شورای شهر چهارم سمت‌و سوی سیاسی داشت و به خوبی بر عملکرد شهرداری نظارت نکرد.

زهرا صدر اعظم نوری؛ نخستین زن شهردار تهران که برای ثبت‌نام در انتخابات شوراها به فرمانداری تهران مراجعه کرده بود در جمع خبرنگاران گفت: یکی از دستاوردهای دولت اصلاحات شوراهای اسلامی بود که از پتانسیل مردم در جهت آبادانی شهرها استفاده شد و حالا پنجمین دوره آن را پیش رو داریم.

او افزود: به عنوان کسی که سال‌ها تجربه کار شهری دارم و رشته تحصیلی‌ام هم محیط زیست است، می‌خواهم با کارآمدی به شهر تهران که پیشانی ایران است، خدمت کنم و شورای این شهر را به جایگاه واقعی خود و نه شورای شهرداری بازگردانیم.

صدراعظم نوری در پاسخ به سوالی در خصوص آلودگی محیط‌زیست خاطرنشان کرد: نمایندگان شورای شهر باید در حوزه محیط‌زیست برنامه داشته باشند. موضوع پسماند یکی از بزرگترین مشکلات ما محسوب می‌شود که می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب از پسماندها استفاده مناسب کرد. 

نخستین زن شهردار تهران با اشاره به مقوله فساد در شهرداری‌ها گفت: به عنوان یک کشور انقلابی باید برنامه جدی برای کاهش فساد داشته باشیم. یکی از وظایف شوراهای شهر نظارت بر شهرداری است و اگر تلاش کنند، می‌توانند سرمایه های کشور را در مسیر آبادانی کشور پیش ببرند.

نوری با اشاره به عملکرد شهرداری تهران خاطرنشان کرد: متاسفانه شورای قبلی سمت و سوی سیاسی داشت و به خوبی بر عملکرد شهرداری نظارت نکرد تا اینکه مشکلی مانند پلاسکو به وجود آمد و حتی یک عذرخواهی هم از مردم نکردند.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری تهران باید بخاطر وقوع این حادثه از مردم عذرخواهی می‌کرد. من به عنوان یک اصلاح طلب معتقدم همه باید نقد شوند و امیدوارم شورای پنجم با سلامت و تعهد اقدامات لازم را انجام دهد.
تهران شورای شهرداری شهردار عنوان انتخابات خاطرنشان عملکرد صدراعظم نظارت آبادانی استفاده اشاره عذرخواهی شوراهای مناسب محیط‌زیست متاسفانه فرمانداری شوراها پنجمین ثبت‌نام اولین نخستین سیاسی