برگزیده ها

مازندمجلس: در چهارچوب طرح رونق تولید به ۲۴ هزار واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی در مجموع حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید پرداخت شد.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شاتا، رضا رحمانی قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تولید در بیست و هشتمین جلسه کارگروه ملی تسهیل و رفع منابع تولید با حضور اعضای کارگروه در ستاد وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان آخرین جلسه سال ۹۵ برگزار شد گفت: در قالب طرح رونق تولید به حدود ۲۴ هزار واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد.

وی افزود: حدود ۸۶ هزار واحد صنعتی در کشور وجود دارد که از این تعداد حدود ۸۲ هزار واحد کوچک و متوسط با  اشتغال یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است.

رحمانی با اشاره به اینکه با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب برای ایجاد اشتغال و حمایت از تولید داخل، احیای واحد های تولیدی و رونق تولید با همکاری دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها روند مناسبی در سال ۹۵ داشت و سال آینده نیز ادامه خواهد داشت تصریح کرد: برنامه ریزی ها برای اجرای طرح های جدید انجام شد و به مراجع ذیربط ارسال شد و در صورت تایید در سال ۹۶ اجرا خواهد شد.

وی نوسازی ۵ هزار بنگاه صنعتی با پیش‌بینی ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات، سرمایه در گردش ۱۰ هزار بنگاه با تسهیلات ۱۰ هزار میلیارد تومان، تکمیل ۵ هزار طرح نیمه تمام صنعتی  با پیش بینی کل منابع ۱۰ هزار میلیارد تومان، نوسازی ۱۰۰ هزار واحد از صنوف تولیدی نیز با ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار و در نهایت نوسازی و تجهیز یک هزار فقره معدن با پیش بینی کل منابع ۲ هزار میلیارد تومان و در  مجموع ۱۲۲ هزار بنگاه صنعتی و معدنی با پیش‌بینی کل منابع ۴۲ هزار میلیارد تومان برنامه ریزی از مهم ترین اقدامات وزارتخانه برای رونق تولید در سال آینده اعلام کرد.

تومان میلیارد تولید صنعتی منابع تولیدی تسهیلات بنگاه نوسازی پیش‌بینی برنامه آینده اشتغال تجارت پرداخت اعلام کشاورزی رحمانی وزارت کارگروه