برگزیده ها
رهبر انقلاب: اقتصاد، مساله اولویت‌دار کشور است/ هدف دشمن دل‌زده کردن مردم از نظام است

مازندمجلس: سیاست > رهبری - رهبر انقلاب فرمودند: هدف دشمن این است که با فشار اقتصادی ملت را نسبت به نظام اسلامی دلسرد و دلزده کند و بین ملت و نظام فاضله بیاندازد.

مازندمجلس:به گزارش خبرآنلاین، حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در سخنرانی آغاز سال در حرم رضوی، فرمودند: یک سال دیگر یکبار دیگر خدای متعال این توفیق را به ما داد که در حرم حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در جمع شما برادران و خوهران حضور پیدا کنیم و ضمن همدلی و همزبانی با آحاد جمعیت عظیم و مومن و پرشور، مطالبی را در زمینه مسائل اساسی و اصلی کشور، انقلاب در میان بگذاریم.

ایشان اظهار داشتند: امسال سال مهمی برای کشور است، هم به جهت نیاز کشور به یک تحرک مهم اقتصادی که انشاالله مسئولین کشور به آن بیندیشند و بپردازند. هم از جهت در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای شهر و روستا که آنهم در جای خود بسیار مهم است.

اهم اظهارات رهبر انقلاب را در ادامه بخوانید؛
*در سال 95 با وجود اینکه کشور دچار مشکلات اقتصادی بود ولی ملت ایران خوش درخشید از دو جهت؛ هم از جهت پایبندی به مسائل انقلاب و ارزش های انقلاب و نظام اسلامی که مظهر آن پرشور بودن راهپیمایی عظیم 22 بهمن بود و اجتماعات مردم در مورد مسائل مربوط به انقلاب بود که نشان دهنده پایبندی و شور و هیجان و دلبستگی ملت ایران به مسائل انقلاب بود.

*جهت دوم پایبندی مردم به مسائل ایمانی و دینی بود. امسال به استناد گزارش مورد اطمینانی که از سراسر کشور در ماه مبارک رمضان، محرم و صفر و بقیه مراسم دینی داده شد شور و حضور و دلبستگی مردم به مسائل ایمانی از همیشه بیشتر بود. هم در قضایای مربوط به انقلاب هم در قضایای مربوط به مسائل دینی و ایمانی حضور مردم و بروز همت های بلند مردم از همیشه بیشتر بود.

*این خیلی مهم است. از این جهت که اولا سمت و سوی حرکت ملت ایران را به رخ دوست و دشمن می کشد. نه راهپیمایی 22 بهمن مربوط به یک سلیقه سیاسی است نه جلسات محرم و رمضان و اعتکاف و راهپیمایی اربعین مربوط به یک سلیقه سیاسی است. مربوط به همه ملت ایران است مربوط به همه سلایق گوناگون کشور است. این نشان می دهد که سمت و سوی حرکت ملت ایران سمت و سوی انقلابی و دینی است.

* دوم اینکه اجتماع عمومی مردم و وحدت ملی را به همه نشان داد. سال 95 از آغاز تا انجام وقتی نگاه کنید همه قضایا این دو نشانه مهم را نشان می دهد.

*البته حوادث تلخ در طول سال وجود داشت که آخرین آن قضیه جان باختن آتشناشان بود که حادثه تلخی بود. حوادث تلخ همیشه هست عمده این است که همت و اراده مردم و جهت حرکت مردم مژده بخش و نشانه پیشرفت باشد که بحمدلله وجود داشت.

*این نیاز ملی امسال هم به قوت خود باقی است. امسال هم ملت ایران هم باید اتحاد ملی خود را نشان دهد هم باید پایبندی خود را به انقلاب و نظام و مباحث و مسائل دینی را نشان دهند و اثبات کنند. هم باید سمت و سوی حرکت خود را به رخ دشمنان ایران و جمهوری اسلامی ملت ایران بکشند.

* مساله اقتصاد مساله اولویت دار کشور است نه فقط امسال بلکه چند سال است که این مساله در راس اولویت های فوری کشور قرار دارد و نیاز به تحرک اقتصادی به شکل صحیح و برنامه ریزی صحیح در این چند سال محسوس بوده است که کارهایی هم شده است.

* اولویت امروز ملت ایران، مسئله اقتصادی است و توجه کنید که اولویت کشور نیز مسئله اقتصادی است. یعنی امروز دشمنان جمهوری اسلامی برای اینکه بتوانند اهداف خودشان در مورد ایران و ایرانی و جمهوری اسلامی محقق کنند، دنبال راهکارهای اقتصادی یا به تعبیر درست تر دنبال ضربه زدن به ایران هستند. هدف دشمن این است که بتواند با فشار اقتصادی ملت ایران را نسبت به نظام و جمهوری اسلامی دلسرد و دلزده کند. بین ملت ایران و نظام اسلامی فاصله بیندازد و هدف های خود را از این راه دنبال کند.

* دشمن نادان بی‌ایمان ما سال هاست که این تلاش را برای جدا کردن ملت از نظام می‌کند اما موفق نشده است بعد از این هم به حول و قوه الهی موفق نخواهد شد.

* دشمن توفیق پیدا نمی کند اما موظفیم این بحث را برای اهمیت آن، برای توجه مسئولان، برای ایجاد پیوندها و ارتباطات همکاری میان مردم و میان مسئولان درباره مسئله اقتصاد طرح کنیم، چون مسئله اقتصاد و معیشت مردم بسیار مهم است. من به طور اجمال در پیام اول سال دیروز به عرض ملت ایران رساندیم امروز مسئله را باز می کنیم.

*امام سجاد در دعا به خداوند متعال عرض می کنند و وَ نَعُوذُ بِک مِنْ تَنَاوُلِ الْإِسرَافِ، وَ مِنْ فِقْدَانِ الْکفَافِ که نشان دهنده اهمیت مسئله اقتصادی است. امام سجاد از خدای متعال درخواست می کند و به خدا پناه می برد از اسراف و از اینکه منابع معیشتی کافی در بین مردم وجود نداشته باشد.

*پس باید در این زمینه بحث کنیم ولیکن قبل از اینکه وارد بحث اصلی شوم، مایلم دو نکته را یادآوری کنم. دشمن در تبلیغات وسیع خود تلاش می کند، کمبودهای معیشتی و اقتصادی را به نظام اسلامی نسبت دهد. این نقشه دشمن است. آنها می خواهند اینطور وانمود کنند که نظام اسلامی قادر نیست مشکل اقتصادی ملت ایران و مشکلات اساسی ملت ایران را حل کند و گره ها را باز کند. می خواهند این طور سوء استفاده ای برای کوبیدن نظام اسلامی کنند. این یک حرف ناشی از بغض و عداوت و کینه آنها به نظام اسلامی است، این یک حرف خلاف واقع است. خدماتی که نظام اسلامی و جمهوری اسلامی به ایران و ملت ایران در این مدت کرده است، خدمات برجسته و فوق العاده است. وضع ملت و کشور را اگر با قبل از دوران اسلامی یعنی دوران طاغوت مقایسه کنیم، معلوم می شود نظام اسلامی چه خدمات بزرگ و ارزشمندی را تقدیم کرده است.

* ضعف هایی وجود دارد اما این ضعف ها مربوط به مدیریت ماهاست. مربوط به ناتوانی های مدیرانی است که در بخش های مختلف مشغول به کار بوده اند اما نظام اسلامی در خود توانمندی هایی را پرورش داده و مدیرانی را تربیت کرده است که توانسته اند کارهای بسیار بزرگی را در طول این سال ها برای کشور انجام دهند، آن هم در حالی که در این سال ها که ملت از همه طرف در فشار تحریم دشمن بوده است.

* من چند نمونه از خدمات نظام جمهوری اسلامی را عرض می کنم. جمعیت کشور ار اول انقلاب تا امروز دو برابر شده است. از حدود 40 میلیون به نزدیک به 80 میلیون رسیده است اما خدمات در زمینه های مختلف بیش از دو یا سه برابر افزایش یافته است. کارهای زیرساختی شده که حقیقتا از نظر معیار و مقیاسی که انسان با کشورهای دیگر می سنجد بسیار بزرگ و عظیم است.

* از باب مثال، راه های کشور در این مدت شش برابر شده است. ظرفیت بنادر کشور 20 برابر شده است، سدهای مخزنی کشور 30 برابر، تولید برق کشور 14 برابر، صادرات غیرنفتی 57 برابر شده است. در دوران طاغوت، صادرات تقریبا منحصر به نفت و مختصری اشیاء تولیدی دیگر بود که در مقایسه با صادرات نفتی تقریبا هیچ بود.

اخبار تکمیلی متعاقبا منتشر خواهد شد.

2929

اسلامی انقلاب اقتصادی مربوط مسائل جمهوری برابر مسئله اینکه امسال بسیار پایبندی اولویت امروز اقتصاد خدمات مساله ایمانی صادرات دوران دنبال همیشه متعال زمینه راهپیمایی طاغوت توفیق جمعیت خواهند معیشتی مقایسه مختلف گزارش تقریبا میلیون کارهای مسئولان مدیرانی پرشور قضایای سلیقه بیشتر مشکلات دلبستگی رمضان سیاسی نشانه اساسی دهنده انتخابات دشمنان حوادث اهمیت