برگزیده ها

مازندمجلس: برخی تصمیم سازان معتقدند که ممکن است در نهایت رای ابراهیم رییسی در نظر سنجی ها به گونه ای باشد که رای بیشتر محمد باقر قالیباف صحنه را در روز آخر به نفع آنها تغییر داده و قالیباف به جای رییسی در روز رقابت باقی بماند .

مازندمجلس:

شاید آن زمان که محمد باقر قالیباف و سعید جلیلیفرمان آغاز به کار تیم انتخاباتی خود را صادر کرده اند اعضای این ستادها گمان نمیبردند در فاصله ای نه چندان زیاد از انتخابات شرایط اینگونه تغییر کند . آنها کهتا همین چندی پیش به امید 29 اردیبهشت کار می کردند حالا متوجه شده اند که بهاحتمال زیاد عمر فعالیت هایشان نهایتا به دو روز مانده تا انتخابات معطوف خواهدبود . این رخدادها از آن جهت حادث شده که نامزدی ابراهیم رییسی بیش از همیشه جدیشده است.

چند روز پیش خبر آمد که ابراهیم رییسی و محمدباقر قالیباف با یکدیگر دیدار کرده و توافقاتی داشته اند . در متن این خبر آمدهبود : « محمدباقر قالیبافو ابراهیم رئیسی با یکدیگر دیدار کردند. در این دیدار نسبتا طولانی، قرار شد درصورت قطعی شدن کاندیداتوری رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری، قالیباف کاندیدا نشود.همچنین در صورت پیروزی ابراهیم رئیسی در انتخابات، قالیباف معاون اول دولت او شود.»

این خبر بلافاصله با بازتاب های زیادی مواجه شد.در مهمترین واکنش ، قربانزاده ، فرد نزدیک به محمد باقر قالیباف این دیدار را ازاساس تکذیب کرد و گفت :« آقاي دكترقاليباف و حجت الاسلام والمسلمين آقاي رييسي هيچگونه ديدار و ملاقاتي با هم نداشتهاند و اخباري كه درخصوص ديدار اين دو شخصيت مطرح مي شود كذب محض بوده و از اساسصحت ندارد.»

نکته اما این بود که قبل از اینکه قربان زادهاین خبر را تکذیب کند کانال تلگرامی نزدیک به ابراهیم رییسی اصل دیدار را تاییدکرده بود. در متنی که در واکنش به خبر این دیدار روی این کانال تلگرامی رفته ،آمده است :« بنا بر اخبارموثقی که از منابع آگاه بدست ما رسیده تا به حال ایشان علاوه بر اینکه هیچ اظهارنظری مبتنی بر حضور یا عدم حضور در انتخابات انجام نداده اند. در جلسه اخیر ایشانبا آقای قالیباف نیز موضوع جلسه اساساً انتخاباتی نبوده و طرح چنین موضوعاتی اساساکذب است.» . در این خبر اگر بحث بر سر انتخابات در دیدارتکذیب شده اما اصل خبر دیدار تایید شده است . خبرنگار نامه نیوز البته شنیده استکه این دیدار نه تنها صورت گرفته است بلکه تعداد آن نیز بیش از یک دیدار بوده است.

به نظر می رسد تکذیب این دیدار تنها یک هدف دار؛«جلوگیری از آشفتگی و نا امیدی بیش از حد در بدنه و ستاد انتخاباتی ». ضمن اینکهبرخی مشاوران و تصمیم سازان معتقدند که ممکن است در نهایت رای ابراهیم رییسی درنظر سنجی ها به گونه ای باشد که رای بیشتر محمد باقر قالیباف صحنه را در روز آخربه نفع آنها تغییر داده و قالیباف به جای رییسی در روز رقابت باقی بماند . اینامید موجب شده آنها برای ساماندهی مجدد بدنه بکوشند .

در سمت دیگر این ماجرا سعید جلیلی قرار دارد .افراد نزدیک به او نیز متوجه جدی شدن حضور ابراهیم رییسی شده اند . در برخی محافلسیاسی شنیده شده است که سعید جلیلی اعلام کرده در صورت عزم رییسی برای نامزدی حاضراست به نفع او کناره گیری کند. این دو شخصیت رابطه خوبی از گذشته دارند و این برایاولین بار است که جلیلی اعلام کرده حاضر است به نفع فردی کناره گیری کند . اینتحولات موجب شده که در تیم انتخاباتی سعید جلیلی هم اوضاعی مانند تیم قالیباف پدیدآید .

یک نکته مهم این است که در تیم ابراهیم رییسیافراد مهمی از پایداری ها قرار گرفته اند . در این مورد در گزارش های بعدی اخباریمهم خواهیم داشت.

قالیباف دیدار ابراهیم رییسی انتخابات جلیلی انتخاباتی رئیسی تکذیب نزدیک نامزدی کانال تلگرامی اعلام کناره اینکه گرفته شنیده محمدباقر تغییر آشفتگی متوجه گزارش واکنش یکدیگر ديدار