برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > مجلس - ایلنا نوشت: نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس با تاکید بر این‌که اصولگرایان قطعاً به وحدت نمی‌رسند، به تشریح تاکتیک این جریان سیاسی برای مقابله با تک کاندیدای اصلاح‌طلبان پرداخت.

مازندمجلس: مصطفی کواکبیان ضمن ارائهتوضیحاتی درباره نحوه و علت اعلام‌ کاندیداتوری خود، گفت: جمع‌بندی مردم‌سالاریاین بود که یک اصلاح‌طلب درکنار روحانی کاندیدا شود

مصطفی کواکبیان با اشاره به آخرین اقدامات اصولگرایان برای حضور درانتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کرد: به نظر می‌رسد همه احساس تکلیف کرده‌اند و به هرحال نمی‌توانیم مانع این مسئله باشیم.

او گفت: فعلاً تعداد زیادی از دوستان اصولگرا اعلام کاندیداتوری کرده‌انداما طبیعتاً باید به سمتی حرکت کنند که به اتحاد و اجماع برسند که البته این امربعید به نظر می‌رسد اما ما برای‌ آن‌ها آرزوی خیر داریم و امیدواریم این مهم محققشود.

کواکبیان تصریح کرد: دوستان اصولگرا قطعاً به وحدت نمی‌رسند؛ چراکهمثلاً حزب موتلفه که اعلام کرده کاندیدای حزبی دارند و به نفع کسی کنار نمی‌کشند وباقی دوستانی که در تشکیلات اصولگرایان گردهم آمده‌اند نیز قادر به دستیابی بهوحدت نیستند.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس دهم نیز خاطرنشان کرد: با اینحال، به فرض محال اگر اصولگرایان به وحدت برسند، حتماً چند نفر نام‌نویسی می‌کنندتا لااقل در مناظره‌ها دست بالاتر را در اختیار داشته باشند. بنابر این باید منتظربمانیم تا مشخص شود دقیقاً چه کسانی به میدان می‌آیند.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری درباره اعلام کاندیداتوری خود نیز گفت: هنوزشخصاً اعلام کاندیداتوری نکرده‌ام. کنگره به این مسئله رای داده و بنده هم همچناندرحال ارزیابی و مشورت با برخی بزرگان هستم.

او ادامه داد: دوستان ما در کنگره حزب مردم‌سالاری نیز چنین جمع‌بندی‌ایداشتند که نباید میدان را به طور کامل به جریان اصولگرایی بسپاریم و باید بجز آقایروحانی که مطرح است، یک کاندیدای اصلاح‌طلب دیگر نیز حاضر باشد.

عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس دهم تصریح کرد: البته شاید همهاصلاح‌طلبان در این رابطه اتفاق‌نظر نداشته باشند اما برخی از بزرگان تایید می‌کنندکه باید در مناظره‌ها حداقل یک نفر را در کنار آقای روحانی داشته باشیم.

کواکبیان همچنین در واکنش به اظهارات چندی پیش کریمی قدوسی که از طریقتریبون نماز جمعه مشهد بجای حجت‌الاسلام رئیسی اعلام کاندیداتوری کرده بود، گفت:شخصیت آقای رئیسی والاتر از این است که کسی بجایش سخن بگوید و طبیعتاً‌ اگر تمایلیبه حضور داشته باشند، باید خودشان اعلام کنند، نه آقای کریمی قدوسی!

29219

 

 

اعلام کاندیداتوری کواکبیان اصلاح‌طلب دوستان اصولگرایان روحانی باشند رئیسی کنگره مردم‌سالاری میدان قدوسی مصطفی کواکبیان مناظره‌ها کریمی بزرگان اصولگرا مسئله می‌رسد درباره باشیم برسند تصریح البته کاندیدای