برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > دولت - رییس جمهور روز چهارشنبه در سفر به استان خراسان جنوبی، کارخانه سیمان باقران را در شهرستان درمیان افتتاح کرد.

مازندمجلس:به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حسن روحانی در بازدید از بخش‌های مختلف کارخانه تولید سیمان باقران باتوضیح مدیران و مهندسان این مجموعه تولیدی و صنعتی در جریان روند اقدامات و فعالیت‌هایاین کارخانه قرار گرفت.

وی همچنین با حضور در اتاق فرمان کارخانه تولید سیمان باقران فرمانآغاز بهره برداری از این کارخانه را صادر کرد.

رییس جمهور همچنین با حضور صمیمی در جمع کارگران، با آنان گفت‌وگو کرد.

کارخانه سیمان باقران به عنوان بزرگترین و مهم ترین طرح اقتصادی استانخراسان جنوبی با ظرفیت تولید یک میلیون تن سیمان در سال، در زمینی به مساحت ٧٢هزار متر مربع احداث شده و تولید سیمان پرتلند تیپ 1 و  2 و سیمان پرتلندپوزولانی از جمله محصولات آن است.

این طرح که یکی از ٣٦ طرح مهم در راستای اجرای سیاست های اقتصادمقاومتی در کشور است با هدف ایجاد اشتغال پایدار برای ٣٥٠ نفر به طور مستقیم وحدود 2 هزار نفر غیرمستقیم، تثبیت جمعیت در نوار مرزی، ایجاد توسعه در یکی ازمحروم ترین نقاط کشور و ایجاد بازار صادراتی مناسب به بهره برداری رسیده است.

کیفیت مرغوب و مقاومت مناسب سیمان های تولیدی این کارخانه باعث می شودتا علاوه بر تأمین سیمان بازار ایران، محصولات آن به کشورهای افغانستان و پاکستاننیز صادر شود.

29219

 

 

سیمان کارخانه تولید ایجاد باقران محصولات بازار کارخانه سیمان مناسب برداری تولیدی پایدار مستقیم غیرمستقیم اشتغال همچنین