برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در تمام کشور امروز و فردا با شدت و ضعف باران می بارد.

مازندمجلس: بارش بارانمرتضی ضرابی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، اظهار داشت: براساس نقشه های پیش بینی امشب و صبح فردا به صورت پراکنده در تمامی استان های کشور بارندگی خواهیم داشت که این بارش در مناطق مختلف با شدت و ضعف است. 
وی ادامه داد:شدت بارش ها روی دامنه های زاگرس،جنوب و جنوب شرق کشور خواهد بود. بارش ها به تدریج به سمت شمال شرق کشور می رود. 
به گفته کارشناس سازمان هواشناسی،امروز و فردا بارش ها در سواحل خزر تشدید شده و دما در روزهای پایانی هفته در شمال کشور کاهش محسوسی می یابد. 
به گفته ضرابی،برای جنوب شرق کشور طوفان و گردو خاک پیش بینی می شود.  بالا آمدن آب رودخانه ها و مسیل ها در جنوب شرق کشور ۱۳۹۶/۰۱/۰۱ - ۱۴:۴۸ براساس اعلام سازمان هواشناسی طی سه شنبه تا اوایل چهارشنبه جاده ها و گردنه های کوهستانی البرز منتهی به شمال کشور و در جاده های کوهستانی کرمانشاه، کردستان، شمال آذربایجان شرقی ، اردبیل و خراسان شمالی گاهی با بارش برف خواهند بود و خلیج فارس و دریای خزر با وزش باد شدید شمال غربی از امروز تا سه شنبه مواج پیش بینی می شود.
همچنین بارش باران گاهی با رگبار و رعدوبرق و احتمال سیلابی شدن مسیل ها و بالاآمدن آب رودخانه ها در سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان رخ می دهد.  طوفان با سرعت 70 کیلومتر در راه زنجان ۱۳۹۶/۰۱/۰۱ - ۱۰:۴۵ سلطانی کارشناس سازمان هواشناسی زنجان گفت: توصیه می شود مسافران و همشهریان  از تردد و توقف در کنار ساختمان های نیمه کاره و درختان کهنسال خودداری کنند.
وی گفت: بارش های پراکنده باران درساعات عصر گاهی هم پدیده دیگر جوی استان خواهدبود.
کارشناس اداره کل هواشناسی زنجان  گفت: دما در سه روز آینده نیز بین 4 تا 6 درجه کاهش می یابد.
به گفته سلطانی تا 4 روز آینده آسمان استان همچنان ابری وبارانی خواهدبود.دمای کنونی شهرزنجان 7 درجه بالای صفر است.  وضعیت آب و هوای سه استان شمالی ۱۳۹۶/۰۱/۰۱ - ۱۰:۲۶ براساس اعلام سازمان هواشناسی، امروز هوای گرگان نیمه ابری، همراه با  رعد و برق،وزش باد و مه غلیظ است. حداکثر دمای امروز گرگان به 12 درجه بالای صفر و حداقل دما به 5 درجه بالای صفر می رسد. 
براین اساس امروز هوای ساری نیمه ابری تا تمام ابری و در ساعت عصرگاهی همراه با رعد و برق و وزش باد خواهد بود. دمای شهر ساری در گرمترین ساعت به 13 درجه بالای صفر و در خنک ترین زمان  به 6 درجه بالای صفر می رسد. 
امروز همچنین هوای رشت نیمه ابری همراه با بارش است. دمای شهر باران امروز در گرمترین ساعت به 14 درجه بالای صفر می رسد. همچنین در سردترین ساعت دما به 9 درجه بالای صفر می رسد.  
 
بالای امروز هواشناسی استان باران همچنین زنجان براساس همراه کارشناس خواهدبود آینده گرگان سلطانی گرمترین انتهای اعلام پراکنده ضرابی طوفان رودخانه کوهستانی وضعیت شمالی