امروز شنبه 07 اسفند 1395 ساعت 07:58:22

آرشیو پیوند ها درباره ما ارتباط با ما

مازندمجلس - پایگاه خبری مجلس مازندران

کد مطلب : 147183 -تاریخ انتشار : جمعه 29 بهمن 1395 -ساعت : 04:00

چاپ به اشتراگ گذاشتن

معاون وزیر راه خبر داد:

توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی کلید خورد/آغاز تدوین نقشه راه TOD

مازندمجلس: معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی از آغاز تدوین نقشه راه توسعه مبتنی بر حمل ونقل همگانی خبر داد.
مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد تقی زاده در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: یکپارچه سازی حمل و نقل نرم افزاری یکی از اولویت های وزارت راه و شهرسازی است.

وی ادامه داد: هم اکنون در ایران بین حمل ونقل درون شهری و برون شهری یکپارچگی نداریم درحالی که یکپارچه سازی بین حوزه های مختلف حمل ونقل از اهمیت بسیاری برخوردار است.

به گفته معاون وزیر راه وشهرسازی، هم اکنون به دنبال تدوین نقشه راه TOD و سپس تصویب این نقشه راه در شورای عالی شهرسازی و معماری هستیم.

وی اظهار داشت: یکپارچه‌سازی نرم‌افزاری و فیزیکی در حوزه حمل و نقل یکی از ضرورت‌های مورد توجه وزارت راه و شهرسازی است و در دو، سه سال گذشته بحث یکپارچگی بخش‌های مختلف حمل و نقل در دستور کار قرار گرفته و در بسیاری از موارد هم اجرایی شده است.

به گفته تقی‌زاده، یکپارچه‌سازی حمل و نقل درون شهری و برون‌شهری در سایر کشورها به ویژه کشورهای توسعه‌یافته از سال‌های بسیار دور آغاز شده است، در حالی که در ایران بین دو بخش درون شهری و برون شهری ارتباط مناسبی وجود ندارد و در صورتی که یک شهر اقماری در اطراف یک کلانشهر احداث شود، این موضوع بر ترافیک ریلی و جاده‌ هر دو شهر، آلودگی آن اثرگذار است. به عنوان نمونه می‌توان به احداث دو شهر جدید پرند و پردیس و تأثیر آن بر موارد ذکر شده اشاره کرد.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی به اشتباهات مکرر حوزه حمل و نقل درون شهری طی چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: برای کاهش ترافیک در کشور و به ویژه پایتخت باید سیستم حمل و نقل عمومی گسترش یابد در حالی که در تهران علاوه بر اینکه حوزه حمل و نقل عمومی مورد توجه قرار گرفت، حمل و نقل شخصی هم جذابیت‌های خود را حفظ کرد؛ در حالی که برای کاهش ترافیک باید از جذابیت حمل و نقل شخصی کاسته شود و بر جذابیت‌ها و پتانسیل‌های حمل و نقل عمومی افزوده شود.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار مهر درباره وضعیت مکان‌یابی ایستگاه راه‌آهن تهران گفت: مکان‌یابی این ایستگاه توسط یک مشاور بین‌المللی در حال انجام است و به غیر از ایستگاه راه‌آهن تهران، بررسی و مطالعه ایستگاه راه‌آهن قم و مشهد هم در دستور کار این مشاور بین‌المللی قرار دارد.

تقی‌زاده افزود: برای مکان‌یابی ایستگاه دوم راه‌آهن تهران باید بحث هماهنگی و انطباق طرح جامع شهری پایتخت با طرح تفصیلی بررسی شود که بر اساس پیشنهاد این شرکت مشاور بین‌المللی، بحث مکان‌یابی ایستگاه دوم راه‌آهن دوم در فاز پنجم قرار داشت که با توجه به درخواست راه‌آهن، بحث مکان‌یابی ایستگاه دوم راه‌آهن تهران در اولویت قرار گرفت و بر اساس برنامه و رایزنی‌های انجام شده، تا حدود ۶ ماه آینده چند مکان برای این ایستگاه از سوی مشاور بین‌المللی پیشنهاد می‌شود و پس از آن باید وزارت راه و شهرسازی برای انتخاب یکی از این مکان‌ها با شهرداری تهران رایزنی داشته باشد.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: پروژه کریدور شمال به جنوب هم در یادداشت تفاهمی به صورت MOU بین وزارت راه و شهرسازی و کشور اوکراین در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: طی ۹ ماه گذشته در بخش جاده‌ای ۵۶۷۳ تن ترانزیت کالا صورت گرفته که ۱۲۱۴ تن آن مربوط به کالاهای نفتی و ۴۴۹۹ تن آن مربوط به کالاهای غیرنفتی بوده است.

تقی‌زاده بیان کرد: در حوزه ریلی هم طی ۹ ماهه سال ۹۵، ۷۳۵ هزار تن ترانزیت داشتیم در حالی که این رقم در سال ۹۱، حدود ۱۵۰ هزار تن بوده است.

به گفته معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، در این مدت حدود ۴.۶ میلیون تن هم تخلیه و بارگیری در بنادر کشور انجام شده است.


منبع : مهر


لینک کوتاه مطلب :


برچسب ها : ایستگاه - شهرسازی - راه‌آهن - مکان‌یابی - تهران - معاون - وزارت - مشاور - عمومی - بین‌المللی - ترافیک - پایتخت - کالاهای - اشاره - مربوط - ترانزیت - بررسی - تقی‌زاده - پیشنهاد - گرفته - اولویت - ادامه - اکنون - یکپارچه - افزود - تدوین - خبرنگار - یکپارچگی - مختلف - دستور - موارد - گذشته - یکپارچه‌سازی - بسیاری - اظهار - احداث -

نظر شما در مورد : توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی کلید خورد/آغاز تدوین نقشه راه TOD

*

*


آخرین اخبارپربحث ترین ها