برگزیده ها

مازندمجلس: روزنامه تایمز در گزارشی نوشت: مسافرانی که از برخی از کشورهای حوزه خاورمیانه و شمال آفریقا قصد پرواز به مقصد انگلیس دارند، در طی روزهای آینده با محدودیت‌هایی برای آوردن وسایل الکترونیکی از جمله لپ‌تاپ به داخل کابین هواپیما مواجه خواهند شد.

مازندمجلس: روزنامه تایمز عنوان کرد: براساس تصمیم دولت انگلیس که متعاقب دستور دولت آمریکا صورت می گیرد، مسافرانی که از برخی از کشورهای حوزه خاورمیانه و شمال آفریقا قصد سفر به انگلیس دارند، دیگر حق نخواهند داشت لپ‌تاپ، تبلت و یا دیگر وسایل الکترونیک بزرگتر از یک تلفن همراه معمولی، به داخل هواپیما ببرند.

به گزارش نامه نیوز به نقل از نوشته تایمز، این اعمال محدودیت ناشی از افزایش ترس از استفاده تروریست‌ها مرتبط با القاعده از این وسایل الکترونیکی برای بمب‌گذاری در داخل هواپیماهای خطوط هواپیمایی است.
تایمز افزود: کشورهایی که مسافران هنگام پرواز از آنها به انگلیس حق ندارند با خود وسایل الکترونیکی بزرگ‌تر از تلفن همراه، ازجمله لپ‌تاپ و تبلت و دستگاه‌های پخش 'دی‌وی‌دی ' به داخل هواپیما ببرند، شامل ترکیه، لبنان، اردن، مصر، تونس و عربستان سعودی هستند.

این روزنامه نوشت: این محدودیت‌ها که مشابه محدودیت‌های اعمال ‌شده از سوی دولت آمریکا است، بر روی 230 پرواز در طی یک هفته آینده و حداقل 12 هزار پرواز در طی یک سال آینده که دربرگیرنده 2.4 میلیون مسافر خواهد شد، می‌شود.
تایمز افزود: محدودیت یاد شده، 14 شرکت خطوط هواپیمایی از جمله بریتیش ایرویز، ایزی جت، مونارش، تومسون ایرویز و ترکیش ایرویز را در بر خواهد گرفت.

در همین حال به گزارش شبکه 'بی‌بی‌سی' در شامگاه سه‌شنبه، دولت انگلیس در این خصوص گفته است: 'اقدامات امنیتی اضافی ممکن است برای برخی مسافران و پروازها مشکلاتی ایجاد کند، و ما متوجه سختی‌های ناشی از آن هستیم. اما اولویت ما همیشه تامین امنیت شهروندان بریتانیایی است.'

شبکه 'بی بی سی' با بیان اینکه 'محدودیتی که دولت انگلیس برای پروازها اعلام کرده 'آشکارا بخشی از اقدامی هماهنگ با آمریکا است'، گفت: مقام‌های آمریکایی گفته‌اند به‌زودی مسافرانی که از چند کشور خاورمیانه و آفریقایی به آمریکا سفر می‌کنند باید رایانه‌های دستی، لوح‌های الکترونیکی و اکثر تجهیزات رایانه‌ای خود را به همراه چمدان‌هایشان به بخش بار تحویل دهند و دیگر اجازه ندارند این دستگاه‌ها را همراه خودشان به داخل پرواز ببرند.

بی‌بی‌سی افزود: این محدودیت جدید قرار است در 10 فرودگاه واقع در 8 کشور خاورمیانه‌ای و آفریقایی، اعمال شود.

به گزارش این شبکه، شرکت های هواپیمایی‌ اردن، مصر، ترکیه، عربستان سعودی، کویت، مراکش، قطر، امارات (ال امارات و اتحاد) باید هنگام پرواز به آمریکا مانع از حمل وسایل الکترونیک به داخل هواپیما شوند.

'بی‌بی‌سی ' عنوان کرد که دولت ترکیه به تصمیم آمریکا برای اعمال چنین محدودیت‌هایی اعتراض کرده است.
انگلیس آمریکا پرواز وسایل تایمز اعمال همراه مسافران محدودیت افزود بی‌بی‌سی ایرویز ترکیه ببرند الکترونیکی گزارش هواپیما خاورمیانه سعودی امارات آینده آفریقا پروازها عربستان آفریقایی ندارند مسافرانی لپ‌تاپ الکترونیک هواپیمایی تصمیم عنوان هنگام روزنامه