برگزیده ها

مازندمجلس: معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر حساسیت انتخابات پیش رو در حوزه‌های بین المللی، منطقه‌ای و داخلی گفت: دولت امانت‌دار واقعی رای مردم خواهد بود.

مازندمجلس: اسحاق جهانگیری در سومین روز سفر به استان کرمان پس از بازدید از ستاد انتخابات شهرستان کرمان در جمع خبرنگاران افزود: انتخابات پیش رو برای انتخاب اعضای شوراهای اسلامی و نیز انتخابات ریاست جمهوری، جزء مهمترین انتخابات کشور است.

وی از آمادگی کامل دولت برای اجرای قانونمند انتخابات 29 اردیبهشت خبر داد و گفت: دولت با بی طرفی کامل برای برگزاری انتخابات قانونمند و بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی اجرای مُر قانون اهتمام دارد.

معاون اول رئیس جمهوری از شرایط کشور و منطقه به عنوان شرایطی بسیار حساس و از فضای بین المللی به عنوان فضایی خاص یاد کرد و افزود: شاهدیم که مقامات اروپایی و آمریکایی شعارهایی را مطرح می کنند و لازم است در این مقطع، اقتدار به موقعی از جمهوری اسلامی به نمایش درآید.

وی تصریح کرد: هم اکنون نیاز به انجام کارهای اساسی در حوزه اقتصادی است و باید برای نیروی جوان بیکار در کشور ایجاد شغل صورت گیرد و انتخابات فرصت تجدید قوا برای جمهوری اسلامی را فراهم می کند.

جهانگیری با تاکید بر اینکه مسئولان، صاحبنظران و نخبگان کشور باید شرایط را برای مشارکت گسترده مردم در انتخابات فراهم کنند گفت: تجربه نشان داده که مردم حضور گسترده ای در انتخابات خواهند داشت و با تحقق این امر، اقتدار جمهوری اسلامی به نمایش در خواهد آمد.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور بیان کرد: شخص ریاست جمهوری به عنوان دومین فرد بعد از رهبری، مسئولیت های سنگینی از جمله اداره قوه مجریه کشور را بر عهده دارد و با انتخاب رئیس جمهور، سرنوشت کشور برای چهار سال به یک فرد واگذار می شود.

معاون اول رئیس جمهوری گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز تجربه جدیدی از واگذاری امور به مردم هستند و با انتخاب اعضای این شوراها، بخش زیادی از امور اداره مردم به عهده این شوراها گذاشته می شود و از این رو بسیار اهمیت دارد.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید به حساسیت این دوره از انتخابات توجه داشته باشند، افزود: هیچ کس نمی تواند رای مردم را جابجا کرده یا تغییر دهد.

جهانگیری خاطرنشان کرد: دولت خود را موظف به صیانت و حفاظت از آرای مردم می داند و مردم باید بدانند که هر آنچه به صندوق های رای ریخته شود، اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه هماهنگی خوبی بین نیروهای اجرایی و نظارت بر انتخابات وجود دارد، گفت: هر کس به سرنوشت و آینده مردم علاقه مند است باید زمینه را برای حضور و مشارکت گسترده مردم فراهم کند.

وی اضافه کرد: در سومین روز از نام نویسی، تعداد ثبت نام کنندگان در استان کرمان قابل توجه است و در تماس تلفنی با وزیر کشور، ایشان نیز اعلام کردند که استقبال خوبی از این دوره از انتخابات شده است.

معاون اول رئیس جمهوری به همراه استاندار کرمان و مسئولان استان با حضور در فرمانداری کرمان مراحل نام نویسی داوطلبان نامزدی انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را که 30 اسفند آغاز شد، از نزدیک بررسی کرد.
انتخابات جمهوری اسلامی کرمان جهانگیری شوراهای معاون فراهم روستا گسترده اینکه عنوان ریاست استان افزود اهمیت تجربه تغییر جابجا اداره نویسی اعلام شوراها سرنوشت مشارکت سومین اعضای قانونمند اجرای شرایط بسیار تاکید نمایش اقتدار مسئولان