برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی گفته است که سمت وزیر خارجه آمریکا را نمی‌خواسته و به اصرار همسرش چنین چیزی را پذیرفته است.

مازندمجلس: «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با نشریه «ایندیپندنت ژورنال ریویو» که بخشی از آن چند روز پیش منتشر شد، گفته است که سمت وزارت خارجه آمریکا را نمی‌خواسته است و به اصرار همسرش چنین سمتی را پذیرفته است.

وی به تنها خبرنگاری که در سفر به آسیا او را همراهی می‌کرد، در اینباره گفت: «من این شغل را نمی‌خواستم. من به دنبال این شغل نبودم. همسرم به من گفت که چنین شغلی را برعهده بگیرم».

رکس تیلرسون ادامه داد وقتی که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا چنین شغلی را به وی پیشنهاد داد، «مبهوت» شد اما همسرش تعجب نکرد.

طبق گزارش پایگاه تحلیلی «پولتیکو»، تیلرسون قرار بوده است که این ماه از سمت قبلی خود بعنوان رئیس «اکسون موبیل» بازنشسته شود اما زمانیکه به وی پیشنهاد شده است که مسئولیت وزارت خارجه آمریکا را برعهده بگیرد، همسرش به وی گفته است: «به تو گفته بودم که خداوند تو را رها نمی‌کند».

وی همچنین به عملکرد دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا اشاره کرد و گفت: «او اشتباهات بزرگی مرتکب شد و این اقدامات برای آنها زیان‌های زیادی را به همراه آورد».
آمریکا خارجه تیلرسون همسرش گزارش پیشنهاد برعهده همسرم نمی‌خواستم اصرار وزارت