برگزیده ها
معاون روحانی: منابع کمک کننده به کاندیداها باید مشخص شود /باید قانونا جلوی ورود پول کثیف گرفته شود

مازندمجلس: سیاست > دولت - معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: شفافیت منابع انتخاباتی نامزدها و احزاب ضروری است، اگر مجلس لایحه دولت را تصویب کند، از ورود پول‌های کثیف به انتخابات جلوگیری می‌شود.

مازندمجلس:مجید انصاری در گفتگو با خبرآنلاین درباره لزومشفافیت هزینه های جبهه های انتخاباتی و تبلیغات نامزدهای انتخابات گفت: این امریضروری است که منابع و هزینه های انتخاباتی کاندیداها و احزاب شفاف باشد. بر ایناساسا دولت لایحه ای را به مجلس داد اما هنوز تصویب نشده است.

وی با اشاره به جنبه های مثبت لایحه شفافیت مالیهزینه های نامزدهای انتخابات و تحرکات سیاسی احزاب ادامه داد: این نکات مثبت رادارد تا خدای نکرده سوءاستفاده ای از اموال عمومی و بیت المال نشود، ثانیا اگرافرادی از اموال شخصی خودشان یا احزاب و گروه هایی با حمایت اعضا هزینه های میکنند بی جهت در معرض تخریب قرار نگیرد.

معاون حقوقی رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که چهضمانتی وجود دارد که با تصویب این لایحه، پول های کثیف و منابع مالی باندهای قدرتو ثروت -که وزیر کشور درباره آن هشدار دارد- وارد پروسه انتخابات نشود؟ اظهار کرد:اگر آن لایحه به تصویب مجلس برسد در آنجا قانون به گونه ای است که امکانی برایورود پول کثیف به امر انتخابات نخواهد بود چون تأکید شده منبع کمک کننده بهنامزدها مشخص شود بنابراین آن قانون اگر تصویب شود از این امر جلوگیری خواهد شد.

انصاری در پاسخ به این سوال که چرا با وجودی کهلایحه شفافیت هزینه کردهای مالی در امر انتخابات به مجلس نهم تقدیم شد، تاکنونمورد رسیدگی و تصویب قرار نگرفته است؟ یادآور شد: به هر حال دولت لایحه را به مجلسداده و باید مورد رسیدگی و تصویب قرار گیرد.

29214

 

 

تصویب لایحه انتخابات هزینه منابع احزاب اموال رسیدگی قانون شفافیت نامزدهای کاندیداها کننده انصاری درباره انتخاباتی معاون