برگزیده ها

مازندمجلس: در بخش حذف شده این پیام آمده است: آمریکا منتظر تعامل با یک دولت منتخب ایران بر اساس احترام متقابل است.

مازندمجلس:  یک روزنامه مشهور آمریکایی فاش کرده است که تندروهای کاخ سفید در ابتدا سعی کرده‌اند تا مانع از انتشار پیام نوروزی ترامپ خطاب به ایران شوند و پس از شکست، بخش تعامل با دولت ایران را از این پیام حذف کرده‌اند.

به گزارش نامه نیوز به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، پیام پنج پاراگرافی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به مناسبت نوروز، ظاهرا پس از چند پیش نویس منتشر شده است.

این گزارش افزود: نیروهای تندروی کاخ سفید در ابتدا سعی کرده اند تا مانع از انتشار این پیام شوند ولی زمانی که ناکام می شوند، تصمیم می گیرند تا بخشی از این پیام را که مربوط به تعامل با دولت ایران یا امکان همزیستی مسالمت آمیز آمریکا و ایران بوده، حذف کنند.

در نتیجه، این پیام یک روز پس از آغاز تعطیلات سال جدید در ایران منتشر شده و در حالی به مردم ایران رسیده که توجهی به دولت در تهران نداشته است.

در بخش حذف شده این پیام آمده است: آمریکا منتظر تعامل با یک دولت منتخب ایران بر اساس احترام متقابل است.

در حالی که این بخش های پیام نوروزی ترامپ مورد تایید ژنرال اچ آر مک مستر مشاور امنیت ملی کاخ سفید قرار گرفته است ولی یک منبع آگاه تاکید کرد که استفن بانون استراتژیست ارشد کاخ سفید با آن مخالفت کرده است، کسی که مواضع به شدت سختی در قبال ایران دارد. وی در ابتدا با ارسال هرگونه پیامی از سوی ترامپ برای ایران مخالفت کرده است.
ترامپ تعامل آمریکا ابتدا نوروزی تایمز منتشر مخالفت گزارش انتشار روزنامه نیویورک کرده‌اند تندروهای