برگزیده ها

مازندمجلس: معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا با توصیه به مسافران نوروزی در توجه به هشدارها، اقدامات این پلیس را در مبارزه با جرایم تشریح کرد.

مازندمجلس:به گزارش سرویس حوادث جام نیوز به نقل از پایگاه پلیس، سرهنگ محمدرضا اکبری در تشریح اقدامات پلیس در مبارزه با جرم جعل و کلاهبرداری اظهار داشت: 99 درصد پرونده های واصله از مراجع قضایی، کلانتری ها و پاسگاه ها در جرم جعل به پلیس آگاهی سراسر کشور در سال 95 به کشف منجر شده که نسبت به سال 94 ، کشفیات پلیس در این حوزه رشد بالای 30 درصدی داشته همچنین 5 هزار جاعل و افراد مرتبط با این جرم توسط کارآگاهان پلیس شناسایی و دستگیر شدند.


وی با بیان اینکه 93.5 درصد از پرونده های کلاهبرداری نیز توسط پلیس آگاهی استان ها کشف شده است، افزود: در این حوزه نیز موفقیت پلیس در سال 95 در مقایسه با سال گذشته، 30 درصد رشد داشته و بیش از 6 هزار و 130 نفر دستگیر شدند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا ادامه داد: علیرغم اطلاع رسانی های فراوان از طرق مختلف، کماکان وقوع جرایم با شگردهای مختلف که همراه با قصور و سهل انگاری است را شاهد هستیم.

وی مهمترین عوامل وقوع جرم و کلاهبرداری را اعتماد بی جا به افراد بدون شناخت کافی، تنبلی اجتماعی و اقدام برای دریافت اسناد قانونی از راه های غیر قانونی، تمایل رسیدن به هدف بدون تلاش و طمع برای کسب سریع ثروت، اعتماد بی جا به تبلیغات، پیامک ها و تماس های تلفنی افراد ناشناس و... عنوان کرد.

سرهنگ اکبری با اشاره به سفرهای نوروزی شهروندان به هموطنان توصیه کرد: شهروندان از مدارک شناسایی و مالکیتی خود همانند شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه، گواهینامه، اسناد ملکی و سایر مدارک بانکی مراقبت کرده و در صورت سرقت یا مفقودی مدارک، بلافاصله مراتب را به مراجع انتظامی گزارش کنند.

وی ادامه داد: هموطنان، اطلاعات مربوط به شماره حساب، شماره کارت، کد اعتبار سنجی، رمز اول یا دوم کارت بانکی خود را از طریق تلفن یا پیامک در اختیار کسی قرار ندهید.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا گفت: شهروندان به هشدارهایی که در اغلب خودپردازها توسط بانک های مختلف ارائه می شود، حتما توجه کنند.

جام جم

110

این اخبار را از دست ندهید:

آرمین وقتی دختر 19  ساله را باردار کرد او را به جنگل برد و ..+ عکس

رفیقانم در خانه یکی از دوستانم مرا از هوش بردند و به من تجاوز کردند!

این خانم همیشه تاسف عکس العمل بعد از تجاوزی که به او شد  را می خورد! + عکس

بستن افسار به یک عروس در یک مراسم عروسی+عكس

کار کثیف و باورنکردنی رضا با مادرش در اتاق خواب!

رازهایی که مهمانداران هواپیما می‌دانند! + عكس

بسیار وحشتناک / ماری که مرد شیرازی را خورد!

دختر 14‌ساله‌ بندرعباسی در یکی از روستاها به طرز عجیبی مورد تجاوز قرار گرفت!

کلاهبرداری آگاهی افراد شهروندان مختلف مبارزه مدارک ندهید قانونی تجاوز پیامک شماره هموطنان بانکی اسناد معاون اکبری سرهنگ گزارش نوروزی پرونده مراجع ادامه دستگیر شناسایی اعتماد