برگزیده ها

مازندمجلس: رابرت منندز سناتور جمهوری خواه و از طراحان اصلی این لایحه به رویترز می گوید که این لایحه به گونه ای طراحی شده است که برجام را نقض نکند.

مازندمجلس: ایران با تهدیدهای شدیدتری برسر آزمایش های موشک بالستیک و فعالیت غیرهسته ای خود از سوی کنگره آمریکا مواجه خواهد شد.

به گزارش نامه نیوز به نقل از رویترز، بر اساس طرحی که روز گذشته (پنجشنبه) از سوی گروهی از سناتورهای کنگره آمریکا ارائه شد قرار است تحریم های شدیدتری علیه ایران بر سر آزمایش های موشک بالستیک و در ارتباط با فعالیت های غيرهسته ای ایران علیه این کشور اعمال شود، اقدامی که بیانگر درپیش گرفتن سیاست های تندروانه علیه تهران در عهد دونالد ترامپ است.

این طرح از سوی هفت سناتور دموکرات و هفت سناتور جمهوری خواه تدوین شده است و گفته می شود شانس زیادی برای تبدیل شدن به قانون دارد.

بر اساس این طرح همه کسانی که در برنامه موشک بالستیک ایران دخیل هستند مشمول تحریم می شوند، علاوه بر آن تحریم هایی نیز علیه سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران وضع می شود.

این لایحه همچنین از رئیس جمهور آمریکا میخواهد تا حساب های بانکی مربوط به افرادی که در فعالیت های ویژه مربوط به ایران که تحریم های منع انتقال سلاح به ایران را نقض میکند را مسدود کند.

رابرت منندز سناتور جمهوری خواه و از طراحان اصلی این لایحه به رویترز می گوید که این لایحه به گونه ای طراحی شده است که برجام را نقض نکند.

پیش بیني می شود به دلیل حمایت بالا از این لایحه به زودی در مجلس سنا به تصویب برسد.

این اما در حالی است که به نوشته رویترز با وجود حمایت بالای جمهوری خواهان از این لایحه، تصویب و به جریان انداختن آن به حمایت دموکرات ها نیز نیازمند است.

جمهوری تحریم لایحه فعالیت آمریکا رویترز سناتور حمایت بالستیک کنگره تصویب سپاه پاسداران مربوط پاسداران شدیدتری خواهان دموکرات آزمایش