برگزیده ها

مازندمجلس: سناتورهای آمریکایی پیش نویس طرحی جدیدی را ارائه کردند که موضوع آن، تشدید تحریم های ایران بر سر آزمایش موشکی ایران است.

مازندمجلس:

خبرگزاری رویترز گزارش داد: یک گروه از سناتورهای آمریکایی از هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات، از جمله اعضای ارشد کمیته روابط خارجی سنا، روز پنجشنبه طرحی را ارائه کردند که موضوع آن، تشدید تحریم های ایران برسر آزمایش موشک های بالستیک و همچنین سایر فعالیت های غیر هسته ای این کشور است.

به گزارش نامه نيوز، «رابرت منندز» سناتور دموکرات و از تهیه کنندگان این طرح در این باره گفت طرح مذکور به گونه ای نوشته شده است که با توافق هسته ای ایران تداخلی نداشته باشد.

منندز اعلام کرد: "ما محتاطانه تلاش کردیم تا اطمینان حاصل کنیم هیچ یک از مفاد (این طرح)، توافق (هسته ای ایران) را آن گونه که هست، تحت تاثیر قرار ندهد."

خبرگزاری رویترز در ادامه، نوشت: بدین ترتیب، ایران بر سر پرتاب موشک های بالستیک و سایر فعالیت های غیر هسته ای خود، به واسطه این طرح جدید هدف تحریم های شدیدتر آمریکا قرار خواهد گرفت. یک گروه از سناتورهای آمریکایی از هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات، از جمله اعضای ارشد کمیته روابط خارجی سنا، طرح مذکور را ارائه کردند. 

«منندز» سناتور دموکرات و «باب کورکر» سناتور جمهوریخواه و رئیس کمیته روابط خارجی سنا از تهیه کنندگان این طرح هستند. 
14 سناتور دموکرات و جمهوریخواه حمایت خود را از این طرح اعلام کرده اند.

بر این اساس، هر کس در برنامه موشک های بالستیک ایران مشارکت داشته باشد، و همچنین کسانی که با این افراد تعامل تجاری داشته باشند، هدف تحریم های اجباری آمریکا قرار خواهند گرفت.

این طرح همچنین تحریم هایی را علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اعمال خواهد کرد، و آن دسته از تحریم هایی را که به واسطه فرمان اجرایی رئیس جمهور آمریکا علیه برخی افراد اعمال شده است، به صورت قانون در خواهد آورد. حامیان طرح مذکور مدعی شده اند علت اعمال تحریم های جدید، حمایت ایران از تروریسم است.

از دیگر الزامات طرح مذکور آن است که رئیس جمهور آمریکا، دارایی های آن دسته از اشخاص حقیقی یا حقوقی را مسدود خواهد کرد که در فعالیت های خاصی که ناقض تحریم های تسلیحاتی سازمان ملل متحد بر ضد ایران است، مشارکت دارند.
ایران در خصوص طرح های تحریم این کشور که پیشتر ارائه شده بود اعلام کرده است این طرح ها، ناقض توافق هسته ای بین المللی است که در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما به امضا رسید.

تحریم دموکرات جمهوریخواه سناتور مذکور آمریکا فعالیت همچنین منندز اعمال اعلام توافق بالستیک ارائه روابط کمیته خارجی جمهور حمایت مشارکت افراد رویترز خبرگزاری سناتورهای اعضای تشدید کنندگان آمریکایی گزارش واسطه