برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر دفاع ملی ترکیه درباره تصمیم برخی شرکت های آلمانی به توقف فروش تسلیحات به ترکیه، گفت: ترکیه بعضا با دشواری هایی در زمینه تامین سلاح از برخی کشورها مواجه می شود.

مازندمجلس: به گزارش نامه نيىز به نقل از پایگاه اینترنتی خبرگزاری آناتولی ترکیه، فکری ایشیق دیروز در گفتگو با خبرنگاران در آنکارا با بیان این مطلب افزود:
مسائلی که تاکنون درباره تامین سلاح از آلمان با آن مواجه شده ایم به اندازه ای نیست که توان و قابلیت عملیات ترکیه را کاهش دهد. وی گفت: تلاش می کنیم تسلیحات بومی را سریعا جایگزین تسلیحاتی کنیم که که قادر به دریافت آن از خارج نیستیم.
وزیر دفاع ملی ترکیه گفت: ساخت سلاح هایی را که آلمان از تحویل آن به ترکیه خودداری کرد در داخل ترکیه آغاز کرده ایم.
ایشیق گفت: ترکیه و آلمان دو کشور متحد ناتو هستند،‌ اینکه کشورهای متحد برای یکدیگر چنین دشواری هایی ایجاد کنند ،‌ قابل قبول نیست.
وی افزود: انتظار داریم آلمان با عقل سلیم رفتار کند. ما تسلیحات آلمان را در دست تروریست ها مشاهده می کنیم اما آنان به این موضوع بی توجهی می کنند و بعد این گونه وانمود می کنند که پاسخ به درخواست های تسلیحاتی ترکیه را تحریم کرده اند.
وزیر دفاع ملی ترکیه با تاکید بر اینکه از دیدگاه ترکیه چنین رفتاری صحیح و قابل قبول نیست، ‌گفت: امیدواریم مسائل موجود را از طریق گفتگو با آلمان حل کنیم. مایلیم همکاری هایمان را در همه زمینه ها تقویت کنیم.
ترکیه آلمان اینکه تسلیحاتی تسلیحات گفتگو خودداری ایشیق افزود