برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری رویترز خبر داد که همزمان با به نتیجه نرسیدن گفت و گوهای واشنگتن و تل آویو بر سر محدود ساختن شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینیان، دولت آمریکا نگرانی های خود در این زمینه را تکرار کرد.

مازندمجلس: روز گذشته /پنجشنبه/ به وقت واشنگتن، دور چهار روزه ای از مذاکرات مقام های آمریکایی و صهیونیستی در واشنگتن پایان یافت. جیسون گرین بلات فرستاده دولت آمریکا به خاورمیانه سرپرستی هیات آمریکایی را بر عهده داشت و مذاکرات فشرده ای با یوآو هوروویتز رئیس دفتر نتانیاهو و جاناتان شاختر مشاور سیاست خارجی وی انجام داد.
به گزارش نامه نيوز به نوشته رویترز، در جریان دیدار اخیر نتانیاهو از کاخ سفید، ترامپ هر چند لحن ملایم تری نسبت به سلف خود /باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا/ در برابر رژیم صهیونیستی پیش گرفت ولی از نخست وزیر این رژیم خواست تا کمی از شهرک سازی دست بکشد. طرفین در آن زمان توافق کرده بودند تا دستیاران شان در مورد محل شهرک سازی ها با یکدیگر گفت و گو کنند.
بسیاری از کشورهای جهان شهرک سازی تل آویو در سرزمین های اشغالی را غیر قانونی می دانند. با این حال بنیامین نتانیاهو به تازگی خبر داد که کابینه اش هرگز روند ساخت و ساز در شهرک های یهودی را محدود نخواهد کرد. وی با اشاره به مذاکرات طرفین در واشنگتن گفت که این نشست ها نتیجه ای در بر نداشته است.
واشنگتن مذاکرات نتانیاهو آمریکا آمریکایی توافق صهیونیستی