برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > انتخابات - انتخاب نوشت:رئیس ستاد جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: شرط لازم برای موفقیت در تشکیل دولت انقلابی، وحدت و همگرایی کاندیداهای جبهه است.

مازندمجلس:محمدباقر ذوالقدر رئیس ستاد جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی که برای بازدید از مناطق عملیاتی (راهیان‌نور) به خوزستان سفر کرده، در جمع اعضای شورای جبهه در استان خوزستان، اظهار داشت: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی یک تشکیلات حزبی همچون احزاب متعارف نیست، بلکه این یک حرکت فراگیر مردمی جهت پاسخ به یک نیاز واقعی در این مرحله از حیات انقلاب و آن ضرورت وحدت و انسجام نیروهای انقلاب و هم‌افزایی آنان برای حل مشکلات اساسی کشور و مردم است.

وی افزود: مشکلات امروز کشور بخشی مربوط به تهدیدات و فشارهای خارجی است. ما 40 سال است که در متن تهدید زندگی می‌کنیم و نظام سلطه برای شکست انقلاب و بازداشتن مردم از راهی که انتخاب کرده‌اند، هرچه در چنته داشته به میدان آورده، از حمله نظامی تا تحریم اقتصادی، محاصره سیاسی و تهاجم گسترده فرهنگی و تلاش برای نفوذ و یارگیری از درون نظام و اثرگذاری بر نظام تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری مسئولان کشور.

ذوالقدر خاطرنشان کرد: بخش دیگری از مشکلات امروز کشور ناشی از انباشت ضعف‌ها و ناکارآمدی‌های داخلی است که اساس آن بازمی‌گردد به اینکه بسیاری از مسئولان ما و دستگاه‌های حاکمیتی متأسفانه از انقلاب و روحیه و منش انقلابی فاصله گرفته‌اند، انگار فراموش کرده‌ایم ما یک ملت و کشور انقلابی هستیم با اهداف و آرمان‌های بزرگ و دارای دشمنان خونی و قسم خورده، به زندگی عادی و منش و روش عادی و غیرانقلابی هم در زندگی شخصی و هم در مسئولیت‌های اجتماعی خو کرده‌ایم؛ بسیاری از مسئولان ما به‌جای زهد و قناعت در زندگی شخصی به ثروت‌اندوزی و اشرافی‌گری روی آورده‌اند و به همین نسبت از مردم و مشکلات و مصائب آنها فاصله گرفته‌اند.

رئیس ستاد جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: برای دفع تهدیدات دشمنان و حل مشکلات کشور باید به انقلاب بازگشت، باید انقلابی عمل کرد و مردم و حل مشکلات آنها و خدمت بی‌منت به مردم را سرلوحه کارها قرار داد.

وی با اشاره به اینکه مشکل اقتصادی مهمترین مشکل و مسئله اساسی کشور است، تأکید کرد: دولت به‌دلیل چشم دوختن به خارج و امید بستن به بیگانگان و غفلت از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی و ضعف و ناکارآمدی مفرط، از حل مشکلات اقتصادی عاجز مانده است. امروز کشور درگیر رکود و بیکاری بی‌سابقه‌ای است و برای سومین سال متوالی مقام معظم رهبری با نگرانی از وضعیت اقتصادی کشور و معیشت مردم، تحقق اقتصاد مقاومتی را با تأکید بر تولید داخلی و اشتغال جوانان به‌عنوان شعار سال معین کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه ریشه بسیاری از آسیب‌ها و معضلات اجتماعی، مشکلات اقتصادی است؛ فقر، بیکاری و گرانی منشأ بسیاری از آسیب‌های اجتماعی یا تشدیدکننده آنها هستند، گفت: حل مشکلات اقتصادی و به‌تبع آن مشکلات اجتماعی و حتی فرهنگی موجود، نیازمند یک مدیریت انقلابی، مردمی و کارآمد در رأس قوه مجریه است که متأسفانه از آن محرومیم.

ذوالقدر اظهار داشت: هدف اصلی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی ایجاد وحدت و انسجام در نیروهای انقلاب و جهت‌دهی توان حاصل از انسجام نیروهای انقلاب برای حل مشکلات کشور است. انتخابات هدف ثانویه جبهه مردمی است.

رئیس ستاد جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: جبهه مردمی تلاش می‌کند نه یک فرد که یک دولت انقلابی و توانمند را به مردم معرفی کند و با حمایت از آن دولت، مشکلات کشور را حل نماید و سایه شوم فقر و فساد و تبعیض را از این کشور دور کند.

وی در ادامه گفت: شرط لازم برای موفقیت در تشکیل دولت انقلابی وحدت و همگرایی کاندیداهای جبهه است که بحمدالله بسیاری از آنها فرآیند و سازوکار جبهه را برای ورود به انتخابات و انجام یک رقابت سالم و سازنده پذیرفته‌اند و بر پایبندی به آن شفاهاً و بعضاً کتباً تصریح نموده‌اند.

ذوالقدر ابراز کرد: مجمع ملی جبهه که متشکل از قریب سه هزار نفر از نمایندگان نیروهای انقلاب از سراسر کشور هستند در دومین نشست خود در نیمه فروردین پنج تن از کسانی را که واجد شرایط ریاست‌جمهوری هستند از میان 10 نفر کاندیدای موجود انتخاب می‌کنند و به شورای مرکزی جبهه که توسط خود آنان انتخاب شده‌اند وکالت می‌دهند که کاندیدای نهایی جبهه را با در نظر گرفتن خواست مردم و میزان محبوبیت اجتماعی و قدرت رأی‌آوری آنان تعیین و معرفی نمایند.

2929

انقلاب مشکلات مردمی نیروهای انقلابی بسیاری اقتصادی اسلامی اجتماعی زندگی ذوالقدر اینکه امروز انتخابات انسجام داخلی تأکید کرده‌اند مسئولان فاصله گرفته‌اند تصریح کاندیدای معرفی موجود بیکاری دشمنان تهدیدات بعضاً شفاهاً پایبندی کاندیداهای خوزستان شورای خاطرنشان فرهنگی اساسی اظهار متأسفانه