برگزیده ها
خواص سمنو را بشناسید

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- با آغاز سال نو بازار خرید سمنو گرم می شود.بسیار از افراد سمنو را فقط برای تزئین سفره هفت سین استفاده می کنند اما باید بدانید که این ماده شیرین خاصیت های زیادی را به همراه دارد.

مازندمجلس: به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، یکی از سین های سفره هفت سین، سمنوست. سمنو نمادی است که همراه با آمدن بهار،دیده می شود. 
سمنو از ترکیب عصاره جوانه گندم با آرد است که باعث شیرینی زیاد آن می شود.لازم به ذکر است به آن هیچ نوع ماده شیرین کننده ای اضافه نمی شود.
سمنو برای سلامت بسیار مفید است و از بروز بسیار از بیماری ها جلوگیری می کند.
این ماده مغذی داراى ویتامین هاى K-E-A و گروه ویتامین هاى B12,B8, B5, B3, B1 و مواد مهم دیگر مانند: فسفر، کرومیوم، روى، سلنیوم، آهن و مس است که براى ورزشکاران پرورش اندام هم بسیار مفید است که برای مادران شیرده بسیار مقوی و برای زنان بار دار هم توصیه می شود.
از دیگر موارد مفید درمانى سمنو مى توان به اثرات شفابخش آن در درمان سوءهاضمه، نازایى، سختى زایمان، سنگ کیسه صفرا و اختلال صفرا، پادرد، کندى ضربان قلب، ریزش مو، لاغرى، یبوست، واریس، قندخون و دیابت، رشد قد، بى خوابى عصبى، احتلام، تصلب شرائین و کلسترول، ضعف حافظه، بیماران دوره نقاهت، S.M، بهت زدگى، پرکارى تیروئید، اسکیزوفرنیا، سایکوز، فسفات در ادرار، خون ادرارى، ترمیم زخم ها، فلج مغزى، مقاومت در برابر عفونت، بهبودى زخم هاى قرنیه، بیمارى رینود، اکرودینى، کولى باسیلوز، برى برى، شارکو، هوابلعى، مخملک، کوریزاى مزمن، پیستوریازیس، ورم دستگاه تناسلى، تب برفکى، ورم میزراه، سرگیجه هاى منى پر، کم خونى هیپوکروم، آرتروز، ورم زبان همراه بار، آرتریت پا و شبیکه، پارکینسون، عوراض یائسگى، پورپورا، اسپرو، اسکروفولوس، هپاتیت، یرقان، یرقان نوزادى، کمک به ترمیم شکستگى استخوان و عقیم بودن، به عنوان غذا و کمک درمانى مفید و اشاره کرد. 

بسیار یرقان ترمیم ویتامین همراه درمانى