برگزیده ها

مازندمجلس: عضو ارشد جبهه مردمی نیروهای انقلاب درباره ورود احمدی نژاد به تحرکات انتخاباتی می گوید: انتخابات آزاد است و هر کس دیدگاهی را که دارد در چارچوب قوانین می تواند بیاید. آقای احمدی نژاد هم اگر می خواهد بیاید باید در چارچوب قوانین بیاید.

مازندمجلس: امید کرمانی‌ها: تا ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری 3 هفته ایبیشتر زمان نیست اما صداهای مختلفی از درون اردوگاه اصولگرایان به گوش می رسد.جمنا دچار چالش های درونی شده است. به نظر می رسد هر چقدر کاندیداتوری ابراهیمرئیسی جدی تر می شود آثار لرزه های وارده به سازوکار شکننده جمنا بیشتر خود رانشان می دهد، اثر این لرزه ها آنقدر بود که وقتی 5 اسفند مجمع ملی جبهه مردمینیروهای انقلاب 10 شخصیت نخست مدنظر خود را انتخاب کرد بازی به یکباره عوض شد و بهجای اعلام نام منتخبان به ترتیب آرای مأخوذه، نام 14 نفر را به ترتیب حروف الفبارسانه ای کردند.

کاندیداتوری ابراهیم رئیسی، نقطه پایان فعالیت جمنا؟ /توصیه آل‌اسحاق به احمدی‌نژاد: در چارچوب قانون وارد صحنه انتخابات شوید

با وجودی که اکثریت اصولگرایان کاندیداتوریابراهیمی رئیسی را نقطه پایان سازوکار جمنا می دانند اما یحیی آل‌اسحاق عضو هیأتموسس و شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب می گوید به خاطر نامزدی آقای رئیسیمکانیزم تصمیم گیری تغییر نمی کند. همچنان طبق برنامه مرحله به مرحله پیش می رویمتا نامزد نهایی مشخص شود.

مشروح این گفتگو را در ادامه بخوانید.

***

20 روز تا ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاستجمهوری سال 96 باقی است مکانیزم جمنا که قرار بود مرحله ای به نامزد نهایی برسد چهزمانی می خواهد مرحله دوم انتخاب نامزد نهایی را برگزار کند؟

17 فروردین.

بعضی اصولگرایان می گویند وقتی آقای رئیسی قراراست نامزد نهایی جمنا باشد برگزاری سایر مراحل انتخابی چه توجیهی دارد، نظر شماچیست؟

(خنده) ما باید این مراحل را طی کنیم اگر در آنداستان آقای رئیسی اعلام آمادگی خود را قطعی کرد و بعد آن مراحل طی شد اینها با هممنافاتی ندارد.

یعنی درباره آقای رئیسی هم باید در مجمع عمومیجبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی رأی گیری می شود؟ چون این طور بیان می شود که آقایرئیسی تنها شخصیت مورد اجماع مجمع عمومی جمنا است و در رأی گیری اولی هم که انجامشد همین نتیجه به دست آمد، براساس همان نتیجه جمنا تصمیم ندارد که مکانیزم انتخابنامزد نهایی خود را عوض کند؟

خیر، آن مکانیزم کار خودش را انجام می دهد نهایتاگر به آن نتیجه رسید، خوب می رسد ولی اگر نتیجه طور دیگری شد همان طور عمل می شودبنابراین طبق برنامه پیش خواهیم رفت.

الان به نظر می رسد رقبای اصولگرای آقای روحانیمی خواهند اقتصاد مقاومتی و معیشت مردم را تبدیل به پاشنه آشیل رئیس جمهور مستقردر انتخابات ریاست جمهوری کنند، در صورتی که خودشان هم دستاورد ایجابی برای عرضهندارند، آیا دستان آنها نیز خالی به نظر نمی رسد؟

آنقدر هست که برنامه دارند. حتما کسانی که واردصحنه می شوند باید ایجابی حرف بزند. در مجموع اینها جریانی هستند و برنامه دارند وطبق روال خود جلو می روند.

اینکه تحلیل می شود تحرک انتخاباتی آقای احمدینژاد و مجموعه او روی برنامه انتخاباتی جمنا اثر منفی می گذارد، نظر شما چیست؟ آیاجمع بندی یا صحبتی در این رابطه داشتید؟

انتخابات آزاد است و هر کس دیدگاهی را که دارددر چارچوب قوانین می تواند بیاید. آقای احمدی نژاد هم اگر می خواهد بیاید باید درچارچوب قوانین بیاید. خصوصیت انتخابات ریاست جمهوری ایران آزاد بودن در چارچوبمقررات است. یعنی کسی که می خواهد بیاید باید صلاحیتش را شورای نگهبان بررسی کند ووقتی تأیید صلاحیت شد می تواند در چارچوب قوانین وارد صحنه انتخابات شود این ازافتخارات جمهوری اسلامی ایران است.

یعنی تحرکات انتخاباتی آقای احمدی نژاد را کهپشت سر آقای بقایی وارد صحنه شده، تهدیدی برای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامینمی دانید؟

رقیب همیشه رقیب است. آقای کواکبیان، تقی، نقی،جعفر و حسین در میدان هستند چون انتخابات است.

اما آقای بقایی از سبد رأی اصولگرایان سهم میبرد؟

نهایتش این است انتخابات آزاد برگزار می شود هرکسی به طور فردی، دسته ای یا گروهی در چارچوب قوانین می تواند در آن شرکت کند.نتیجه هم هرچه مردم گفتند می شود.

انتخابات نتیجه نهایی رئیسی برنامه انقلاب مرحله نامزد اصولگرایان قوانین بیاید جمهوری چارچوب ریاست مکانیزم مراحل تواند نیروهای انتخاباتی مردمی ندارد اسلامی احمدی ایجابی دارند بقایی تصمیم سازوکار نامزدهای آل‌اسحاق پایان شخصیت اعلام برگزار کاندیداتوری شورای ترتیب اینها