برگزیده ها
240هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری صنعتی و معدنی در دولت یازدهم

مازندمجلس: تهران- ایرنا- استخراج 60 میلیارد تن ذخایر اکتشافی شناسایی شده کشور بودجه زیادی را می طلبد؛ تا جایی که به گفته رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، از نیمه سال1392 تا پایان1395 برای بیش از 30طرح صنعتی و معدنی 240هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شد.

مازندمجلس: به گزارش شنبه پایگاه خبری وزارت صنعت، معدن و تجارت، «فرزاد خلفی» افزود: تکمیل و راه اندازی 14 طرح معدنی به ارزش 685 میلیون دلار از دیگر دستاوردهای این بخش بود.
پیش از این وزیر صنعت، معدن و تجارت گفته بود پنج میلیارد و 500 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در صنعت و معدن از آغاز فعالیت دولت تا نیمه دی ماه 1395 صورت گرفت.
خلفی اضافه کرد: تکمیل 25 طرح صنعتی معدنی با سرمایه گذاری 2 میلیارد و 200 میلیون دلار، از دیگر دستاوردهای بخش صنعت و معدن محسوب می شود.
چندی پیش «مهدی کرباسیان» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، اعلام کرد: میزان سرمایه گذاری مورد نیاز در قالب برنامه ششم توسعه در بخش معدن وصنایع معدنی ایران 51 میلیارد دلار است که برای زنجیره آلومینیوم و مس 11 میلیارد دلار، سایر طرح های توسعه 10 میلیارد دلار و بقیه در چارچوب طرح جامع فولاد ( تکمیل زنجیره فولاد ) صرف می شود.
خلفی گفت: در نیمه دوم پارسال 28 طرح در بخش صنایع معدنی آغاز شد که اکنون در حال انجام است.
وی یادآوری کرد: امروز یکی از مسائل عمده کشور در عرصه معدن و فرآورده‌های معدنی، خام فروشی مواد معدنی ا‌ست؛ در حالی که تکمیل چرخه تولید مواد معدنی با فرآوری آن ممکن می شود.
این مسئول گفت: فرآوری مواد معدنی، شرایط فروش محصول با ارزش افزوده بالاتر را فراهم می کند و به افزایش سرمایه در بخش معدن می انجامد.
وی جذب سرمایه‌گذاری خارجی را لازمه تکمیل چرخه معدن دانست و افزود: ماشین آلات فرسوده معدنی نیازمند نوسازی و بهسازی است تا امکان رشد تولید و صادرات را فراهم سازد.
به گزارش ایرنا، میزان ذخایر اکتشافی شناسایی شده کشور نزدیک به 60 میلیارد تن برآورد می شود که 40 میلیارد تن از آن قطعی و بقیه احتمالی است.
انتظار می رود با انجام فعالیت اکتشافی در دست اقدام در 250 هزار کیلومتر از مساحت کشور، ذخایر قابل توجهی به مواد معدنی موجود افزوده شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام *1559*1961* تنظیم: حسین عضدی فسا* انتشار: مریم مسعود

معدنی میلیارد تکمیل سرمایه گذاری میلیون تجارت افزوده فرآوری تولید فولاد فراهم اقتصادی زنجیره ایرنا اکتشافی ذخایر خارجی گزارش صنعتی اعلام افزود دستاوردهای میزان فعالیت وزارت توسعه