برگزیده ها

مازندمجلس: معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: کارنامه اقتصادی دولت درخشان است و اقتصاد مقاومتی سرلوحه تمامی امور قرار دارد.

مازندمجلس: حجت‌ الاسلام‌ و المسلمین مجید انصاری در نخستین جلسه شورای اداری استان هرمزگان در سال 96، افزود: یکی از حقوق شهروندی که در منشور شهروندی رئیس‌جمهور نیز قرار دارد، دانستن حقوق و آینده خود، اقدامات خدمتگزاران، آنچه باید بشود و حقوق شهروندان است.
به گزارش نامه نيوز، وی با بیان اینکه آنچه در دولت تدبیر و امید اتفاق افتاده است، رهاورد زحمت و تلاش و مجاهدت‌های مدیران ارزشمند و کارمندان دولت است، خاطرنشان کرد: اگر گزارشی از توفیقات دولت ارائه می‌شود به‌واسطه زحماتی است که خانواده بزرگ دولت در راه تحقق آن تلاش کرده‌اند و در تمامی این موفقیت‌ها کارکنان دولت سهیم هستند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه تأکیدات مقام معظم رهبری، خط‌مشی تبلیغات در سال 96 به‌ویژه در ایام انتخابات خواهد بود، تصریح کرد: بازگو کردن توفیقات دولت همگی  در راستای ارائه دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران است درحالی‌که دشمنان با استفاده از رسانه‌های خود با شیوه‌ها و روش‌های مرموز  سعی دارند کارآمدی نظام و ساختار سیاسی آن را در ذهن جامعه جهانی و جوانان ایران منفی و با سیاه نمایی ایران را ضعیف و عقب‌مانده جلوه دهند.
 انصاری با بیان اینکه صرف جمله "ما می‌توانیم" عامل پیروزی و غلبه بر حکومتی بود که تحت حمایت کشورهای بیگانه قرار داشت ، اضافه کرد: باید از القای ناامیدی در جامعه به‌ویژه در نسل جوانان جلوگیری کرد زیرا یک نسل جوان ناامید به سمت نیستی حرکت می‌کند و این همان هدفی است که دشمنان به دنبال آن هستند.
معاون حقوقی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه نباید در رقابت‌های انتخاباتی و تنگ‌نظری‌های سیاسی جریان‌ها مرزهای اخلاقی را زیر پا گذاشت، اضافه کرد:  البته انتقاد شرط بالندگی جامعه است آن‌هم انتقاد سازنده که به‌نوعی بیان منصفانه مشکلات و کاستی‌ها با ارائه راهکار باشد نه تخریب و ناامیدی آن‌هم با بی‌اخلاقی.
وی با بیان اینکه  از همان ابتدا با توجه به تجربه و تخصص رییس جمهور  کابینه‌ای قوی شکل گرفت، افزود: دولت از ابتدا بر تغییر رویه در زمینه اقتصاد و درمان آن اصرار ورزید زیرا اقتصاد در مسیر فروپاشی قرار داشت درحالی‌که دولت نهم و دهم با سطح درآمد نفتی افسانه‌ای 700 تا 800 میلیارد دلاری می‌توانست ادامه‌دهنده راه دولت سازندگی و اصلاحات باشد اما دچار اشکالاتی شد.
انصاری با اشاره به اینکه دولت یازدهم در دشوارترین شرایط ممکن بر مسند کار قرار گرفت، عنوان کرد: هزینه‌های کشور بر درآمدها پیشی گرفته بود و در سال 92 دولت با تورم 44 درصدی به‌سرعت روبه‌جلو می‌رفت و با رکود بی‌سابقه تولید همراه شده بود.
انصاری با بیان اینکه بانک‌ها که خود موتور محرک بخش خصوصی‌اند به‌گونه‌ای زمین‌گیر شده بودند که دولت بایستی زیر بازوی آن‌ها را می‌گرفت، افزود: تعدادی مؤسسات اعتباری همچون میزان سرمایه‌های زیادی از مردم گرفته بودند و دولت ناگزیر بود برای عدم زمین خوردن مردم به مؤسسات کمک کند.
وی با اشاره به اینکه دولت به میدان آمد تا جلوی خونریزی اقتصاد کشور را بگیرد، تصریح کرد: در ابتدای دولت  باور نمی‌کردند که وعده رییس جمهور در خصوص کاهش تورم به زیر 15 درصد محقق شود اما با درایت و جلسات مختلف با محوریت رئیس‌جمهور  توانست این وعده را عملی کند و این کار بدون فرماندهی رئیس‌جمهور محقق نمی‌شد.
معاون حقوقی رئیس‌جمهور با بیان اینکه باید افتخار کنیم دولت تورم را به 8 درصد رسانده که خود اتفاقی تاریخی محسوب می‌شود، تصریح کرد: رشد اقتصادی منفی امروز به بالای 4 درصد رسیده که خود نشان‌دهنده توجه دولت به امر اقتصاد است که این امر در سایه عدم در اختیار داشتن درآمد افسانه‌ای نفت به‌مانند دولت نهم و دهم بود .
انصاری با اشاره به اینکه تحریم‌ها سبب ایجاد مشکلاتی در سطح کشور شده بود، اظهار کرد: خریدار نفت آن را مفت می‌خرید و در زمان و نوع کالایی که به‌جای پول به دلیل وضع تحریم‌ها باید پرداخت می‌کرد نظرش تعیین‌کننده بود و در این شرایط یک عده کاسبان تحریم حضور فعال داشتند و در نمونه‌ای 2 میلیارد و 400 میلیون دلار را در کیف قرار داده و به دست شخصی دادند تا ببرد تحریم را دور بزند اما حالا باید بگردیم تا این کیف پیدا شود و از این دست موارد یکی دوتا هم نیست.
وی با بیان اینکه یک میلیارد و 700 میلیون دلار از آمریکا بازپس گرفتیم که خود اتفاقی تاریخی است، تصریح کرد: توانستیم با عدله قانونی و دفاع تمام‌قد علاوه بر اصل پول، سود آن را هم دریافت کنیم یا در خصوص پرونده‌ای که اخیراً در دادگاه لوکزامبورگ مطرح شده در دولت سابق مقداری سهام در بانک‌های آمریکایی و اروپایی خریداری و پس از مدتی قانونی وضع شد که مصونیت دولت‌ها را در آمریکا به خطر می‌انداخت که با وجود مهلت شش‌ماهه و هشدار مظاهری، رئیس وقت بانک مرکزی، رئیس‌جمهور سابق اقدام به فروش سهام‌ها نکرده و حال آماده‌ایم با دفاع قانونی نگذاریم این سرمایه ملی از بین رفته و به یغما برود.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه از این اتهامات به دولت رنج می‌برم و دوستان جوری تبلیغ می‌کنند که انگار هر سه قوه ناکارآمد هستند، اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی 38 سال است با رهبری ولایت‌فقیه در برابر بیگانگان ایستاده و آباد شده و کارهای بزرگی صورت گرفته است.
 انصاری با بیان اینکه نباید خدمات دولت‌ها را نادیده گرفت، اظهار کرد: کارنامه اقتصادی دولت درخشان است و اقتصاد مقاومتی سرلوحه تمامی امور قرار دارد آن‌هم اقتصادی که با فشارها در هم نشکند.
وی با اشاره به اینکه در بحث اقتصاد مقاومتی توانستیم امنیت غذایی را به ارمغان بیاوریم به‌گونه‌ای که جشن خودکفایی گندم برگزار شد، اضافه کرد: ذخایر گندم در سال 92 به 18 روز نمی‌رسید اما امروز برای 18 ماه ذخیره گندم کشور تأمین است.
انصاری با بیان اینکه در حوزه نفت و گاز عملکرد درخشانی در دولت یازدهم رخ داد و در حوزه‌های مشترک گازی و نفتی با کشورهای همچون قطر و عراق توانسته‌ایم به میزان برداشت مشترک برسیم، افزود: تراز بازرگانی برای اولین بار در سال 94 مثبت شد و توانستیم میزان ارزشی قاچاق را از 25 میلیارد دلار به زیر 15 میلیارد دلار برسانیم و امیدواریم این رقم به زیر 10 میلیارد دلار برسد.
وی گام‌های دولت در زمینه توسعه روابط خارجی به‌ویژه برجام را سندی تاریخی دانست و عنوان کرد: حتی این موضوع فراتر و ارزشمندتر از ملی شدن نفت بود زیرا در مواجه با تمامی قدرت‌های جهان بود و دیپلماسی دولت توانست برابر همگان به خوبی و تمام‌قد از حقوق ملت دفاع کند و خوشبختانه آثار آن را در شکوفایی اقتصادی کشور شاهد هستیم.
اینکه اشاره اقتصاد رئیس‌جمهور میلیارد انصاری تصریح تمامی اقتصادی افزود اضافه میزان آن‌هم تاریخی توانستیم جامعه قانونی مقاومتی ارائه گرفته به‌ویژه شرایط مؤسسات عنوان اتفاقی همچون به‌گونه‌ای میلیون تمام‌قد دولت‌ها برابر مشترک آمریکا یازدهم تحریم‌ها اظهار تحریم امروز انتقاد اسلامی درحالی‌که دشمنان سیاسی جمهوری رهبری سرلوحه شهروندی توفیقات مسئول جوانان  انصاری ابتدا جمهور زمینه درآمد نباید حقوقی کشورهای ناامیدی معاون افسانه‌ای