برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - ایرنا نوشت:دبیرکل حزب اراده ملت ایران بر وراثتی، رفاقتی و شراکتی نبودن لیست‌های انتخاباتی تاکید دارد و می‌گوید سازوکار حزبی باید تقویت شود؛ اشخاص باید در دل احزاب بروند نه اینکه احزاب در دل اشخاص تعریف شوند.

مازندمجلس:احمد حکیمی پور درباره برنامه این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: حزب حاما 7 بهمن امسال کنگره اش را برگزار و ارکان دوره جدید تعیین شدند. در حال حاضر، اولویت اول ما بحث انتخابات ریاست جمهوری است که در این ارتباط در اولین جلسه هیات اجرایی ساختار ستاد انتخاباتی را شکل دادیم.

وی افزود: به طور کلی سیاست حزب اراده ملت تشویق مردم به حضور فعال در انتخابات فارغ از هر نتیجه ای است چرا که این حضور را برای منافع ملی، کمک به توسعه پایدار، استحکام، تحکیم دموکراسی و ثبات ضروری می دانم.

دبیرکل حزب اراده ملت ایران ادامه داد: اولویت بعدی ما انسجام و وحدت در اردوگاه اصلاح طلبان است که بتوانند منسجم تر و کارآمدتر در این عرصه ورود کنند. جریان اصلاحات برای حضور موثر در انتخابات، منافع ملی، انسجام، پویایی و سازوکار وحدت بخش را دنبال کرده و می کند.

حکیمی پور افزود: در مرکز و نزدیک 90 شهرستان در راستای این دو هدف بزرگ یعنی تشویق، ترغیب و حضور فعال مردم در عرصه انتخابات ریاست جمهوری و شوراها و پیگیری رویکرد وحدت و هم افزایی در جریان اصلاحات فعالیت داریم.

وی درباره حمایت جریان اصلاحات از نامزد مشخص برای انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: سازوکار و موضع کلی جریان را باید شورای سیاست گذاری اعلام کند. تک تک احزاب و تشکل ها آن طور که اعلام موضع می کنند، تداوم دوره رئیس جمهوری فعلی را برای کشور ضروری می دانند.

این فعال سیاسی اظهار کرد: حزب اراده ملت هم نگاهش همین است اما دغدغه ها و اولویت هایی وجود دارد که دولت باید به آن توجه کند و این حمایت هم برای کارآمدتر شدن دولت بعدی است که بتواند از چهارسال اول تجارب مثبت را تقویت و ضعف ها را بپوشاند.

حکیمی پور درباره عملکرد شورای اصلاح طلبان و راهبردهای انتخاباتی آنها برای انتخابات گفت: حزب اراده ملت با توجه به تجربیاتی که در انتخابات مجلس به دست آمد؛ نقدها و ضعف ها را مکتوب و مستند به همه دبیرکل ها و شخصیت های موثر اصلاح طلب منتقل کردیم.

وی افزود: مهمترین انتقاد ما این بود که سازوکار حزبی باید تقویت شود نه سازوکار فردی؛ البته نباید اشخاص را نادیده گرفت ولی محور اصلی فعالیت سیاسی، احزاب باشند. اشخاص نخبه و تاثیر گذار سیاسی باید در یک نهاد سیاسی فعالیت کنند که روی آن بحث داشتیم .

دبیرکل حاما با تاکید بر این که سازوکار باید سازوکار پاسخگویی باشد، ادامه داد: سازوکار وقتی نهادمند نباشد، اصل پاسخگویی کم رنگ می شود. البته نقدهایی هم در عملکردها است، به عنوان مثال دوستانی که از لیست امید وارد مجلس شدند؛ ما مانده ایم که جوابگوی این نقدها کیست. درست است که می گویند شورای عالی این کار را کرده است اما شورای عالی الان کجاست و چه کسی می خواهد جوابگو باشد؟

حکیمی پور اضافه کرد: احزاب، فعالیت ها و سازوکار خاص خود را دارند. بنابراین برای اینکه بخواهند در جامعه فعالیت کنند و دوام داشته باشند، باید شفاف عمل کنند و پاسخگو باشند.

وی یادآور شد: ما به نحوه بستن لیست انتقاد داشتیم. ما این همه شاخص بندی و معیاربندی می کنیم و در دقیقه 90 همه این کارها کنار گذاشته می شود و سفارش ها شروع می شود. من بارها گفتم که لیست نباید وراثتی، رفاقتی و شراکتی باشد.

دبیرکل حزب اراده ملت بار دیگر تاکید کرد که سازوکار حزبی باید تقویت شود و اشخاص باید در دل احزاب بروند نه اینکه احزاب در دل اشخاص تعریف شود.

حکیمی پور گفت: حرکت ما نباید در جهت تضعیف احزاب باشد . طرف باید بیاموزد که باید کار از طریق حزب پیش برود و در حزب امتحان دهد. اخلاق کار جمعی و ملزومات کار جمعی را یاد بگیرد. رشد کند و کسب صلاحیت کند بعد بیاید.

وی افزود: برای ما اصل و هدف، کار جمعی، ائتلافی، حزبی و وحدت جریان اصلاحات است؛ به همین دلیل برای اینکه جریان اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها موثرتر عمل کند، حزب اراده ملت (حاما) به ائتلاف شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان پیوست.

حکیمی پور گفت: حزب اراده ملت ایران علیرغم انتقادها و نقدهایی که به فرایند تلاش های درون جریانی اصلاحات داشته است ولی همواره وحدت را به عنوان یک اصل اول و خدشه ناپذیر قبول دارد. بنابراین در انتخابات پیش رو در فرایند جریان اصلاحات حضور فعال خواهیم داشت.

وی یادآور شد: البته نسبت به سازوکار درون سازمانی شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان به خصوص در انتخابات مجلس دهم نقدهایی داشتیم و برای دبیرکل ها و دوستان شخصا این نقدها را نوشتیم و اعلام کردیم که بخشی از این دغدغه ها در فرایند جدید برطرف شد.

فعال سیاسی اصلاح طلب اضافه کرد: به هر حال راهبرد کلی جریان اصلاحات، تشویق به کاندیداتوری افراد با صلاحیت، متخصص و با انگیزه و وحدت است. دادن انگیزه به مردم برای آمدن پای صندوق رای و اینکه مسیر صندوق رای کم هزینه ترین و مطمئن ترین مسیر تاثیرگذاری و رفع مشکلات کشور است.

**احمدی نژادی ها با تابلوی مشخص و شناسنامه دار فعالیت کنند
این فعال اصلاح طلب درباره اعلام نامزدی بقایی هم گفت: به هر صورت حضور طیف یا حامیان طرفدار احمدی نژاد یکی از واقعیت های سیاسی جامعه ما است. تنها چیزی که از اینها انتظار داریم که در عرصه سیاست با تابلو مشخصی حضور پیدا کنند.

وی افزود: تابلوی رسمی و قانونی یعنی مجوز و تشکیلاتی داشته باشد. این تشکیلات مشخص باشد تا بتوانند پاسخگو باشند. سیال بودن در سیاست جواب نمی دهد. نقدی که به این جریان دارم تابلو و تعریف حقوقی مشخص ندارند. نامش چیست؟ مجوزش کجاست و بعد بیاید در کنار بقیه تشکل های شناسنامه دار فعالیت کند و این را برای پویایی کشور حسن می دانم .

**قالیباف شانسی برای ریاست جمهوری ندارد

حکیمی پور درباره اعلام نامزدی قالیباف برای ریاست جمهوری هم گفت: حدس من این است که نمی آید.

وی درباره این که اگر بیاید آیا حادثه پلاسکو و املاک نجومی در رای آوری وی تاثیرگذار خواهد بود گفت: هر مدیری یک عملکردی دارد و مردم می بینند و بعد به یک تصمیم می رسند.

دبیرکل حزب اراده ملت افزود: آقای قالیباف شانس خود را در بالاترین احتمال ممکن در عرصه ریاست جمهوری آزموده است. در این عرصه دیگر شانسی ندارد. حدس من این است که بیشتر تلاششان برای شوراها نه تنها در تهران بلکه در همه استانها و شهرها است البته تمرکز اصلی روی تهران خواهد بود.

**اصولگرایان سنتی با تصمیم جمعی کنار می آیند
حکیمی پور درباره اعلام نامزدی میرسلیم هم گفت: در طیف اصولگرایان حزب موتلفه یکی از احزاب ریشه دار و قدیمی است که سازوکار حزبی آنها قابل تقدیر است. طبق سازوکار حزبی شان کاندیدای خود را معرفی کردند تا در گردونه کلی جریان اصولگرایی دست خالی نباشند. در فرایند کلی، اصولگرای سنتی با تصمیم جمعی کنار خواهند آمد و روی کاندیدای خود تاکید نخواهند کرد.

29214

سازوکار انتخابات جریان جمهوری ریاست اصلاحات اراده فعالیت اصلاح درباره احزاب حکیمی دبیرکل اعلام سیاسی افزود شورای اشخاص البته باشند فرایند سیاست طلبان اینکه قالیباف نقدها انتقاد نقدهایی نامزدی تصمیم بیاید تاکید داشتیم نباید تقویت اولویت انتخاباتی شوراها تشویق صندوق احمدی انگیزه صلاحیت تابلوی سیاستگذاری وراثتی تهران اصولگرایان کاندیدای ندارد شانسی تعریف تابلو شناسنامه پاسخگو بتوانند انسجام ادامه کارآمدتر پویایی حمایت داریم کردیم پاسخگویی ضروری منافع جامعه دغدغه بنابراین اضافه عنوان کجاست یادآور