برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > انتخابات - ایرنا نوشت: رئیس ستاد انتخابات کشور ازآغاز نام‌نویسی از داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری از 22 فروردین به مدت پنج روز خبر داد.

مازندمجلس:علی اصغر احمدی اظهارداشت: روز سه شنبه 22 فروردین 1396 مصادف با سالروز ولایت امام علی (ع) آغاز ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم خواهد بود که صرفا درستاد انتخابات وزارت کشور به مدت 5 روز ثبت نام به عمل خواهد آمد تا شرایط را پشت سربگذاریم.
وی درباره روند پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا افزود: در راستای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا پس از پایان ثبت نام، کلیه سوابق بویژه کسانی که داوطلب انتخابات شوراهای اسلامی شهر بودند، به تشخیص هیات های اجرایی، احتمالا سوابق برخی از داوطلبان به مراجع چهارگانه ارسال می شود که از اداره اطلاعات، دادگستری، ثبت احوال و فرماندهی نیروی انتظامی استعلام بگیرند.
احمدی گفت: مراجع چهارگانه 10 روز فرصت دارند تا بررسی خود را انجام داده و نتیجه حاصله را اعلام کنند. در فضای انتظار هستیم اگر چه هیات های اجرایی می توانند بررسی های اولیه را داشته باشند تا به محض دریافت پاسخ استعلام وضعیت کلیه داوطلبان را تعیین تکلیف و بعد از آن برای هیات نظارت در بخش و هیات نظارت در ظهرستان اعلام کنند تا آن عزیزان نظر نهایی را می دهند و نتایج به داوطلبان اعلام خواهد شد.احمدی در گفت‌و‌گو با ایلنا:
نباید با حمله و تحقیر در پشت تریبون‌ها از مردم رای گرفت
همچنیین ایلنا نوشت:‌ رئیس ستاد انتخابات گفت: مردم با حضور حداکثری در پای صندوق های علاقه خودشان را به نظام انقلاب نشان خواهند داد، این بار هم باید به پای صندوق‌های رای بیایند و نشان دهند قدرت واقعی چیست .

علی‌اصغر احمدی درباره اینکه چقدر ضرورت دارد جناح‌های سیاسی مردم را تشویق کنند که در انتخابات مشارکت حداکثری داشته باشند گفت: انتخابات یعنی اینکه ما در سرنوشت خودمان اظهار وجود کنیم. این امر مطلوب است کلیه کسانی که قلم به دست دارند صاحب تریبون هستند و یا مرجعیت سیاسی دارند باید مردم را تشویق به حضور حداکثری در انتخابات کنند.

او خاطرنشان کرد: مردم باید به پای صندوق‌های رای بیایند و در دو انتخابات مهم که شوراهای شهر و روستا و ریاست جمهوری شرکت کنند. انتخابات ریاست جمهوری بسیار مهم است زیرا دومین مقام کشور و اولین فرد اجرایی انتخاب می‌شوند.

رییس ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: همه باید کمک و تبلیغ کنند تا مردم حضوری گسترده در انتخابات داشته باشند به ویژه در دنیای امروز که دشمنان انقلاب اسلامی بیکار ننشسته‌اند. جریان حاکم بر آمریکا که بر سر کار آمده می‌کند درصدد است تا جوی علیه کشورمان به راه بیندازد البته هم فرقی نمی‌کند همیشه حکام آمریکا علیه انقلاب و ملت ایران بوده‌اند و در این راستا تلاش می‌کنند. وقتی به پیرامون خود نگاه می کنیم متوجه می‌شویم که مردم باید حضور حداکثری داشته باشند.

احمدی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه از نظر وی آسیب‌های انتخابات آینده چیست و برای پیشگیری چه کاری باید کرد اظهار داشت: آسیب زمانی است که فرد یا گروهی احساس می‌کنند که باید مشارکت مردم در انتخابات را به حداقل برسانند. آنها به صورت مستقیم یا غیرمستقیم دست به این کار می‌زنند مانند ایجاد ناامیدی در دل مردم، عدم رعایت قانون و یا اینکه به جای تبلیغ برنامه‌های خودشان و نشان دادن توانمندی‌ها دست به تخریب رقیب می‌زنند.

او تاکید کرد: باید دقت کنیم کسانی که دلسوز نظام هستند در جریان انتخابات حضور داشته باشند. ما نباید کاری کنیم که به وحدت ملی و امنیت آسیب برسد. اگر در هنگام زمان مقرر قانونی تبلیغاتی صورت بگیرد ایرادی ندارد ما باید کاری کنیم که رفاقت‌ها بر سر جای خودشان بماند. کشور متعلق به آحاد مردم است.

رییس ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: من خواهش می‌کنم از احزاب پروانه‌دار، جبهه‌ها و جریان‌های سیاسی قانون را رعایت کنند و در جهت آن گام بردارند. با رعایت قانون و اخلاق می‌توانیم انتخابات باشکوهی داشته باشیم.

احمدی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برای ورود به تفکرات افراطی در امر انتخابات چه امری باید صورت بگیرد گفت: اجازه بدهید از کلمه افراطی و تندرو استفاده نکنم. می‌گویند انسان ها در سن 40 سالگی عقلشان کامل می‌شود. انقلاب ما نیز به 40 سال رسیده امروز با تعلق و تدبر می‌توانیم میزان و کشور خودمان را حفظ و اداره کنیم.

او افزود: به جای تندروی‌های آنچنانی از هر جناحی که می‌خواهد باشد باید دوری کرد. افراط‌گری و تندروی‌ها باعث می‌شود تمامیت ارضی کشور از میان برود و دشمنان سوءاستفاده کنند.

احمدی‌تاکید کرد: باید به یاد داشته باشیم حق‌الناس در جریان انتخابات باید رعایت شود. برخلاف تصور حق‌الناس یک امانت فیزیکی نیست که در اختیار ما قرار می‌گیرد بلکه رای مردم، حقوق آنان، آبروی افراد نزد ما امانت است.

او یادآور شد: اگر هرکسی تریبونی در اختیار دارد باید به خاطر داشته باشد نمی‌تواند با حمله و تحقیر از مردم رای گرفت. خداوند ممکن است حق بین خود و بنده‌اش را ببخشد اما هیچ‌گاه حق‌الناس را نمی‌بخشد.

29213

 

انتخابات احمدی اینکه باشند داوطلبان رعایت اسلامی انقلاب حداکثری شوراهای ریاست خودشان جمهوری سیاسی تاکید حق‌الناس قانون نباید جریان اعلام تحقیر کسانی روستا دارند اجرایی سوابق افزود می‌زنند آمریکا نظارت بگیرد می‌توانیم امانت اختیار درباره افراطی باشیم دشمنان امروز بیایند چهارگانه صندوق‌های اداره استعلام مراجع تشویق بررسی تبلیغ اظهار خودمان مشارکت ایلنا