برگزیده ها
کساني که بايد براي انتخابات از سمت خود استعفا دهند

مازندمجلس: سخنگوی وزارت کشور در رابطه با محدود بودن مشاغل و مقاماتی که برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری نیاز به استعفا دارند توضیحاتی ارائه داد

مازندمجلس: سخنگوي وزارت کشور گفت: بر خلاف انتخابات مجلس و شوراها، مشاغلي که متصديان آنها مي‌بايست براي نامزدي در انتخابات از سمت خود استعفا دهند بسيار محدود هستند.

سيدسلمان ساماني با اشاره به محدود بودن مشاغل و مقاماتي که براي نامزدي در انتخابات رياست جمهوري نياز به استعفا دارند، گفت: در انتخابات رياست جمهوري، بر خلاف انتخابات مجلس شوراي اسلامي و شوراهاي اسلامي شهر و روستا، مشاغلي که متصديان آنها مي‌بايست براي نامزدي در انتخابات از سمت خود استعفا دهند بسيار محدود است.

سامانى افزود: مطابق ماده ۳۷ قانون انتخابات رياست جمهوري کليه افرادي که مسئوليت مستقيم در امر انتخابات، به صورت اجرا و يا نظارت دارند، در صورتي مي‌توانند داوطلب شوند که قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا نموده و در آن سمت مشغول نباشند.

سخنگوي وزارت کشور تصريح کرد: مطابق اين ماده افرادي از قبيل اعضاي هيئت اجرايى مرکزي انتخابات اعم از وزير کشور، وزير اطلاعات، دادستان کل کشور، عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي که به انتخاب مجلس در هيئت مرکزي حضور خواهد داشت و هفت نفر از معتمدان که در هفته جاري مشخص خواهند شد و همچنين اعضاي ستاد انتخابات کشور و استانداران نمي‌توانند نامزد انتخابات رياست جمهوري باشند.

وي ادامه داد: اعضاي شوراي نگهبان، هيئت مرکزي نظارت بر انتخابات و ساير ناظرين نيز براي نامزدي در انتخابات مي بايست از سمت خود استعفا نمايند.

قائم مقام وزير کشور در امور مجلس و هماهنگي استان ها افزود: در ساير قوانين نيز براي برخي مشاغل محدوديت هايي از اين حيث ديده شده است، مثلا نيروهاي مسلح اعم از نظامي، انتظامي و اطلاعاتي مطابق قوانين خاص خود از نامزدي در انتخابات منع شده اند، مگر آنکه قبل از ثبت نام استعفاي آنان مورد پذيرش مقامات ذيصلاح قرار گرفته باشد.

سیدسلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور