برگزیده ها
روحانی: ناامید کردن مردم ضربه به نظام است نه دولت

مازندمجلس: سیاست > دولت - رییس جمهور، همه کارگزاران نظام و مدیران دستگاههای اجرایی را به تلاشی فراگیر برای تولید و اشتغال در کشور فرا خواند

مازندمجلس:به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حسن روحانی در دیدار نوروزی با جمعی از کارگزاران نظام  و مدیراندستگاه‌های مختلف اجرایی کشور، تولید را مقدمه ای برای اشتغال و رشد اقتصادی دانستو  گفت: تلاش برای تولید اشتغالزا در کشور وظیفه ای دینی، ملی و انقلابی استو هدفگذاری دولت در سال جدید، اشتغال بالای 700 هزار نفری است .

روحانی در این دیدار که در دفتر رییس جمهور برگزار شد؛ با آرزویسالی توام با رفاه عمومی ، اشتغال جوانان، امنیت و رشد و شکوفایی در همه زمینه هایاقتصادی، اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی ، گفت: اشتغال یکی از مهمترین مسایل اقتصادی،اجتماعی و امنیت آفرین کشور است و اگر مردم احساس کنند اشتغال در مسیر درستی قرارگرفته ، امید و آرامش عمومی در جامعه افزایش خواهد یافت.

رییس جمهور به تلاش های دولت در عرصه اشتغال اشاره کرد و با بیاناینکه در دنیا طی سال های گذشته تنها چند کشور بوده اند که توانسته اند اشتغالبالای 600 هزار نفر ایجاد کنند ،  گفت: درسال گذشته به طور میانگین موفق شدیم700 هزار اشتغال ایجاد کنیم اما باید برای بالا بردن این رقم با توجه به آمارانباشته شده متقاضیان کار، تلاش ها مضاعف شود.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود، تراز مثبت تجاری،تورم تک رقمی وخروج از رکود ، تقویت روند اشتغالزایی، جذب سرمایه خارجی ، نوسازی صنایع حمل و نقلهوایی، ریلی و جاده ای و فعال کردن 24 هزار واحد صنعتی در کشور را از دستاوردهایدولت یازدهم برشمرد  و با اشاره به نقش ارزنده برجام در تحقق بخشی از ایندستاوردها گفت: هدف ما در برجام این بود که سایه تهدید را از سر کشور برداریم وهمچنین زنجیر تحریم های ظالمانه و تحمیلی را پاره کنیم که همه اینها در سایهکمکهای خداوند ، هدایت های مقام معظم رهبری و حمایت های مردم تحقق یافت.

روحانی اظهارداشت: ما برای نخستین سال از زمان تصویب سند چشم انداز 20ساله جمهوری اسلامی ایران، به رشد 8 درصدی در سال 95 دست یافتیم و این تحقق آرزویی12 سال در این عرصه بود.

رییس جمهور، آسیب ناپذیری در برابر فشارهای خارجی را  از جملهاهداف اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: خودکفایی در عرصه تولید گندم و تامین موادغذایی ، تامین گاز مورد نیاز کشور و افزایش صادرات نفت و میعانات نفتی ، تلاش هاییدر عرصه اقتصاد مقاومتی بود.

روحانی افزود: عده ای تلاش دارند حقایق را معکوس جلوه دهند و فکر میکنند با وارونه کردن حقایق به دولت ضربه می زنند، اما این اقدام مردم را مایوس وناامید می کند که ضربه  به نظام ، کشور و ملت است .

رییس جمهور تصریح کرد: باید واقعیات را به مردم گفت و شرایطی سالم،شفاف و رقابتی را ایجاد کنیم تا مردم بتوانند انتخاب درستی انجام دهند.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود به دو انتخابات مهم و سرنوشت سازاردیبهشت ماه اشاره کرد و گفت: در انتخابات پیش رو، آنچه مهم است حضور حداکثریمردم در پای صندوق های رای و  تشویق همگان به رای دادن است.

رییس جمهور تصریح کرد: مایوس کردن مردم از حضور در پای صندوق های رایحرکت در مسیر دشمنان ملت است و مردم بدانند سرنوشت کشور با نتیجه صندوق آراء رقممی خورد و حضور آنان در انتخابات، برای عظمت کشور بسیار اهمیت دارد.

روحانی، انتخابات را کلید جمهوریت و مردمسالاری و از مبانی مشروعیتبرشمرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران متکی به رای مردم و انتخابات است و اهداف بلندملت و کشور از این طریق محقق می شود.

رییس جمهور با اشاره به نقش و اهمیت حضور پرشور و باشکوه مردم درانتخابات در تقویت جایگاه کشور در عرصه بین المللی گفت: ما دنبال برگزاریانتخاباتی پرشور، باشکوه و توام با اخلاق و رقابت در کشور هستیم و خواهانانتخاباتی  همانند برخی کشورها که با بداخلاقی و تخریب مواجه بود، نیستیم.

روحانی با اشاره به اینکه باید نتیجه صندوق های رای، شکوفایی اهدافمورد نظر ملت ایران باشد و  همه قوا باید دست به دست هم دهند و حضور حداکثریتوام با اخلاق و راستگویی را در انتخابات پیش رو رقم بزنند، گفت: رشد نظام در سایهمشارکت مردم و صندوق های آراء است و ضروری است که همگان مردم را به حضور فعالتر وحداکثری در پای صندوق های رای تشویق کنند و  مردم نیز باید همیشه به صندوقهای رای امید داشته باشند و اگر مایوس شوند و این امید قطع شود، پایان مردمسالاریو دمکراسی است.

29219

 

 

روحانی اشتغال جمهور انتخابات صندوق اشاره مایوس ایجاد تولید حقایق مقاومتی تامین تصریح تشویق پرشور باشکوه اخلاق اهمیت نتیجه اقتصاد همگان سرنوشت خارجی شکوفایی اجتماعی امنیت عمومی دیدار اقتصادی درستی افزایش برجام جمهوری تقویت سخنان گذشته دیگری اسلامی