برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > مجلس - ایرنا نوشت:رییس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با بیان اینکه برنامه ریزی گسترده ای میان اصولگرایان معتدل و اصلاح طلبان برای برگزاری انتخابات پرشور ریاست جمهوری صورت گرفته است، گفت: قطعا آقای روحانی به عنوان دوازدهمین رییس جمهوری اسلامی ایران انتخاب خواهد شد.

مازندمجلس:محمود صادقی در واکنش به اعلام کاندیداتوری افراد مختلف برای حضور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: این موضوع از جنبه های مختلف قابل تحلیل است و یکی اینکه برگزاری همزمان دو انتخابات یعنی شورای شهر و ریاست جمهوری باعث ایجاد جنبه های مثبت و منفی فراوانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از جنبه های منفی برگزاری انتخابات همزمان، درگیری بخش قابل توجهی از جامعه در انتخابات شوراهاست، اظهار داشت: این انتخابات در میانه راه دولت تدبیر و امید برگزار می شود و از این جنبه نیز انتخابات پیش رو می تواند بسیار مهم باشد.
رییس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با اشاره به تجربه انتخاب دوباره دولتی که خود را باردیگر در معرض رای مردم قرار می دهد در ایران و جهان، تصریح کرد: در شرایط فعلی جامعه ما با همه مشکلاتی که در آن وجود دارد، به دنبال این است که فرصت دیگری را در اختیار رییس دولت کنونی قرار دهد تا موفقیت های بزرگی که دولت یازدهم بخصوص درباره سیاست خارجی و تثبیت شرایط اقتصادی بدست آورده است، را ادامه دهد.

وی با پیش بینی این موضوع که آرای اکثریت جامعه به سمت آقای روحانی است، خاطر نشان کرد: اصلاح طلبان نیز با تجربه ای که در سال های گذشته بدست آورده اند به سمت انسجام حداکثری حرکت می کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: در چهار سال گذشته ائتلاف نانوشته ای میان اصولگریان معتدل و اصلاح طلبان به وجود آمده بود و در این دوره فرصتی ایجاد شده است تا تجربه موفق شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان تکرار و تقویت شود.
وی با بیان اینکه تصمیم شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان بر حمایت از روحانی است، گفت: فکر می کنم با این ائتلاف، رقیب جدی برای آقای روحانی وجود نداشته باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه اگر فضای انتخاباتی فضای رقابتی شود و همه جریانات و اشخاصی که زمینه رای در مردم دارند، در انتخابات حضور پیدا کنند، رقابت معنادار، جدی و پرشورتر خواهد شد، اظهار داشت: هرچند هنوز اصولگرایان نتوانسته اند به وحدت برسند وتشتت در میان آنها بخصوص با سیاست های رییس جمهوری سابق که در میانشان ایجاد شده، نتوانسته اند از تفرق خارج شده و انسجام یابند.

وی گفت: بنابراین به نظر نمی رسد هنوز این طیف سیاسی از بین افرادی که حضورشان در انتخابات جدی شده است، درباره فرد مورد نظری اجماع کنند.

صادقی با بیان اینکه هرچقدر فضای انتخابات رقابتی تر و حضور جریانات سیاسی جدی تر باشد، شور، نشاط، تحرک و بلوغ سیاسی کشور افزایش خواهد یافت، خاطر نشان کرد: اما وضعیت خاص رییس دولت های نهم و دهم و حرکت های خاص وی جای سوال دارد، هرچند تشخیص صلاحیت ها با شورای نگهبان است، اما اصلاح طلبان از رد صلاحیت هیچ فردی استقبال نمی کنند و خوشحال نمی شوند.

وی ادامه داد: به هر ترتیب آقای احمدی نژاد مثل گذشته حرکت های زیگزاگی غیرمتعارف دارد و این نوع حرکت ها می تواند فضای سیاسی کشور را دچار آشفتگی و فتنه جدیدی کند.

رییس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات تصریح کرد: در دوره فعلی، نوع حرکت های وی و آقایان مشایی و بقایی، حرکت های نامتعارفی بوده که باید بطور خاص آن را بررسی کرد.

وی درباره حضور آقای رییسی در انتخابات ریاست جمهوری نیز خاطر نشان کرد: حضور وی در انتخابات تاکنون فقط گمانه زنی است و باید صبر کرد و دید که خودش نشانه هایی از حضور در انتخابات بروز می دهد یا خیر و سپس در این باره تحلیل کرد.

صادقی همچنین پیش بینی کرد که رییسی در انتخابات حضور نخواهد یافت.

وی درباره برنامه اصلاح طلبان برای ایجاد شور و نشاط انتخاباتی و جذب آرای خاکستری در سبد این طیف سیاسی نیز اظهار داشت: همه باید در انتخابات تحرک داشته باشند و رقابتی شدن انتخابات نیز به ایجاد شور و نشاط انتخاباتی کمک می کند.

این نماینده عضو فراکسیون امید مجلس گفت: آنگونه که من در جریان هستم، برنامه ریزی گسترده ای برای حضور مردم در پای صندوق های رای توسط اصلاح طلبان در کشور صورت گرفته و تشکیلات استانی اصلاح طلبان ایجاد شده است.

وی ادامه داد: برنامه ریزی و هماهنگی گسترده ای بین اصلاح طلبان و اصولگریان معتدل (اعتدالیون) در کشور صورت گرفته و موسم تبلیغات که فرا برسد قطعا برنامه های این جریانات سیاسی بیشتر نمایان خواهد شد.

صادقی گفت: جامعه ما باید بداند هنوز تقابلی بین کسانی که بدنبال آرامش سیاسی داخلی و خارجی با آنهایی که به دنبال تنش های تقابل گرایانه و ماجراجویانه هستند، وجود دارد و برای اینکه نفوذ افرادی با سیاست های غیرعقلانی کمتر شود باید به پای صندوق های رای بیایند.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه لاریجانی در طیف اصوگرایان معتدل قرار می گیرد، تصریح کرد: من از نظر وی درباره انتخابات و کاندیداهای ریاست جمهوری خبر ندارم اما از مواضع و رفتار سیاسی وی فکر می کنم که همانند سال 94 و انتخابات مجلس دهم در طیف اصولگرایان معتدل و در کنار آقای روحانی قرار گیرد.

64214

انتخابات اصلاح طلبان سیاسی اینکه ایجاد شورای درباره صادقی جمهوری جامعه معتدل ریاست روحانی ادامه برنامه انتخاباتی جریانات رقابتی تصریح نماینده گذشته سیاست هماهنگی تجربه اظهار نتوانسته برگزاری اصولگرایان هرچند مختلف موضوع تحلیل افرادی صندوق گرفته گسترده جدیدی صلاحیت رییسی تهران سیاستگذاری آورده اشاره خارجی محمود دنبال بخصوص اصلاحات دوره‌ای اصولگریان شرایط ائتلاف انسجام تواند همزمان