برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > انتخابات - ایسنا نوشت: رئیس ستاد انتخابات کشور، اعلام کرد: ثبت نام از کاندیداهای دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری از 22 فروردین آغازخواهد شد و به مدت 5 روز ادامه خواهد داشت.

مازندمجلس:علی اصغر احمدی ، با اشاره به ویژگی هایی که در قانون در ارتباط با نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری عنوان شده است، گفت: همانطور که پیش از این نیز اعلام شده است ثبت نام برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از 22 فروردین ماه آغاز خواهد شد و به مدت 5 روز ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه این ثبت نام صرفا در ستاد انتخابات وزارت کشور انجام خواهد شد، ادامه داد: بعد از پایان روند ثبت نام بررسی صلاحیت کاندیداها آغاز خواهد شد.

معاون سیاسی وزیر کشور در مورد انتخابات شوراها نیز گفت: با توجه به اتمام روند ثبت نام نامزدهای این انتخابات ،مراجع چهارگانه (نیروی انتظامی، دادگستری، وزارت اطلاعات و ثبت احوال) فرصت دارند تا پایان روز 16 فروردین ماه نتایج بررسی های خود را به فرمانداری ها و بخشداری ها ارسال کنند. پس از آن به مدت 7 روز هیات های اجرایی فرصت بررسی صلاحیت کاندیداها را خواهند داشت.

احمدی، درمصاحبه با رادیو گفت وگو با تاکید بر این که باید در تمام روندهای برگزاری انتخابات مر قانون رعایت شود و بررسی صلاحیت ها به صورت محرمانه انجام شود، ادامه داد: پس از پایان بررسی از سوی هیات های اجرایی فعالیت هیات نظارت برای بررسی صلاحیت ها آغاز خواهد شد و آنها بعد از پایان بررسی های خود نتایج را به فرمانداری ها و بخشداری ها ارسال می کنند و در ادامه آن فرمانداری ها و بخشداری ها موظف هستند نتایج بررسی صلاحیت ها را به صورت مکتوب به نامزدها اعلام کنند و اگر ردصلاحیتی صورت گرفته است در نامه باید قید شود که براساس چه بندی این اتفاق افتاده است .

وی همچنین گفت: پس از این مرحله کاندیداهای رد صلاحیت شده حق دارند اعتراض خود را به مراجع بالاتر اعلام کنند.

اسامی 30 معتمد به تایید شورای نگهبان رسید

همچنین ایرنا نوشت؛

علی پورعلی دبیر ستاد انتخابات کشور نیز اظهار کرد: اسامی پیشنهادی 30 نفر از شخصیت‌ های دینی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی به عنوان معتمدان مردمی به تایید شورای نگهبان رسیده است.

وی ادامه داد: به زودی انتخاباتی با حضور این 30 معتمد برگزار و هفت نفر از آنان به عنوان عضو هیات مرکزی اجرایی انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری انتخاب می شوند.

دبیر ستاد انتخابات کشور یادآور شد: مطابق ماده ٣١ قانون انتخابات ریاست جمهوری، وزارت کشور مجری برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است و زیر نظر هیات اجرایی مرکزی انتخابات با ترکیب وزیر کشور (به عنوان رییس هیات)، یکی از اعضای هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با انتخاب مجلس (بدون حق رای)، دادستان کل کشور، وزیر اطلاعات، تعداد هفت نفر از شخصیت های دینی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی به عنوان معتمدان مردمی فعالیت کند.

انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین انتخابات میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 29 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود.

29212

انتخابات بررسی صلاحیت جمهوری ریاست شورای ادامه عنوان اجرایی پایان سیاسی تاکید نتایج فرمانداری بخشداری دوازدهمین وزارت تایید اعلام نگهبان اسلامی معتمد قانون همچنین اسامی فرهنگی معتمدان مرکزی برگزار فعالیت مردمی اجتماعی دارند کاندیداها نامزدها فروردین نامزدهای مراجع اطلاعات محرمانه ارسال احمدی برگزاری