برگزیده ها
نقش متفاوت صدا و سیما در اتعکاس مراسم اعتکاف / درخواست از شورای عالی فرهنگی

مازندمجلس: حجت اسلام و المسلمین حسین روحانی نژاد معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی از شورای عالی انقلاب فرهنگی خواست برگزاری مراسم اعتکاف را به ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های فرهنگی انتقال دهد.

مازندمجلس: به گزارش خبرنگارهنرنیوز، صبح امروز ، نشست خبری مراسم اعتکاف در سازمان تبلیغات اسلامی با حضور حجت اسلام و المسلمین حسین روحانی نژاد معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی برگزار گردید.

روحانی نژاد در این نشست خبری ضمن افزایش 13 درصدی جمعیت معتکفین در سال 95 نسبت به سال قبل گفت: 749 هزار و 519 نفر در سال گذشته معتکف شدند که جمعیت مردان 230 هزار و 679 نفر بود و بقیه جمعیت را زنان تشکیل می‌دادند.

به گفته وی جمعیت معتکفین در شهرها 566 هزار و 419 نفر و در روستاها 183 هزار و 100 نفر بودند این درحالی است که 219 هزار و 289 نفر در سال 95 برای نخستین بار معتکف شدند.

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی از شرکت 5 هزار و 567 مسجد در طرح اعتکاف در سال گذشته خبر داد که 65 درصد معتکفین را قشر جوان و 35 درصد بقیه را کسانی تشکیل می‌دادند که از سن جوانی عبور کرده بودند.

وی با بیان اینکه امسال تا این لحظه 5 هزار و 719 مسجد آمادگی خود را برای مراسم اعتکاف اعلام کردند از ثبت نام 801 هزار و 900 نفر تا این لحظه در مراکز استان‌ها برای شرکت در مراسم اعتکاف خبر داد.

روحانی نژاد از کردستان با 21 مسجد، اردبیل 30 مسجد و سیستان و بلوچستان با 60 مسجد به عنوان کمترین مساجد و از خراسان رضوی با 850 مسجد، اصفهان 550 مسجد و تهران با 510 مسجد به عنوان بیشترین مساجد نام برد که برای اعتکاف آماده شدند.

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی از شورای عالی انقلاب فرهنگی خواست برگزاری مراسم اعتکاف را به ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های فرهنگی انتقال دهد.

به گفته وی ، صدا و سیما نسبت به سایر نهادها نقش متفاوتی در تشویق مردم و ثبت لحظه‌های معنوی در برگزاری مراسم اعتکاف برعهده دارد.

حجت اسلام و المسلمین حسین روحانی نژاد با بیان اینکه هزینه‌های اعتکاف مردمی است و نهادها و ارگان‌ها هیچ ریالی برای برگزاری آن هزینه نخواهند کرد افزود: با توجه به اینکه امسال در آستانه انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری هستیم اعلام می‌کنیم اولیای امور در مساجد اجازه ندهند کسانی که خود را به عنوان کاندیدا معرفی کردند از این فرصت برای تبلیغ خود استفاده کنند.
اعتکاف فرهنگی مراسم اسلامی تبلیغات تبلیغ روحانی معاون جمعیت برگزاری مساجد عنوان اینکه معتکفین اعلام شورای امسال نشست خبری نهادها می‌دادند گذشته المسلمین معتکف تشکیل اسلام کسانی