برگزیده ها
حضور271 اثر به بخش رقابتی جشنواره /  حمایت از آثار برگزیده / حذف مراسم افتتاحیه در راستای اقتصاد مقاومتی

مازندمجلس: دبیر جشنواره فیلم «سما» استقبال زیاد هنرمندان جوان از این جشنواره را تنها دلیل ادامه یافتن جشنواره فیلم سما عنوان کرد.

مازندمجلس: به گزارش خبرنگار هنرنیوز ، صبح امروز نشست خبری سومین جشنواره فیلم کوتاه «سما» به دبیری مجتبی امینی در موسسه فرهنگی هنری «شهید آوینی» برگزار گردید.

مجتبی امینی دبیر جشنواره فیلم «سما» با بیان اینکه جشنواره سما به برکت نام شهید سیدمرتضی آوینی در 5 محور سبک زندگی اسلامی اسلامی برگزار می شود خبر داد تعداد 2078 اثر در 4 بخش فیلمنامه ، مستند، داستانی و پویانمایی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

وی با مثبت ارزیابی کردن کیفیت آثار رسیده که نشاندهنده بلوغ فیلمسازان این عرصه می باشد اظهار داشت: آثار رسیده شامل 188 اثر در بخش پویانمایی، 507 اثر در بخش فیلمنامه، 522 اثر در بخش مستند و 861 اثر داستانی می باشد و این درحالی است که کیفیت و همخوانی با محورهای جشنواره مورد توجه هیات داوران بوده است و 271 اثر توانسته اند به بخش رقابتی این جشنواره راه پیدا کنند.

به گفته دبیر جشنواره فیلم «سما» ، برای پرهیز از هزینه های اضافی و در راستای اقتصاد مقاومتی ، مراسم افتتاحیه این جشنواره حذف شده و در عوض در ساعت 11 صبح شنبه 26 فروردین ماه به جهت بیعت فیلمسازان با آرمان‌های شهید آوینی بر سرمزار این شهید گرد هم می آیند.

مجتبی امینی از برگزاری 5 سمینار تخصصی در زیرگروههای کارگردانی توسط احمدرضا درویش، سمینار فیلمنامه نویسی توسط بهروز افخمی، سمینار تصویربرداری توسط اسفندیار شهیدی، سمینار مستندسازی توسط مهرداد اسکویی و سمینار انیمیشن توسط بهرام عظیمی خبر داد.

وی با بیان اینکه 5 فیلم منتخب جشنواره سی و پنجم فیلم فجر و همخموان با موضوع جشنواره سما در طول روزهای جشنواره در سینما فلسطین برگزار می شود از2 بزرگداشت برای سیدرضا میرکریمی و پرویز شیخ طادی خبر داد.

مجتبی امینی با اشاره به مراسم اختتامیه ، مکان و روز اختتامیه را تالار وحدت و در روز 31 اردیبهشت ماه عنوان کرد.

به گفته وی ، آئین گرامیداشت امسال جشنواره با توجه به موضوع محرومیت زدایی اختصاص به «حاج عبدالله والی» خواهد داشت.

دبیر سومین جشنواره فیلم سما در پاسخ به سوال خبرنگار هنرنیوز که در مورد حمایت های موسسه شهید آوینی از منتخبین پرسید گفت: ما از یکسری از آثاری که سال گذشته در این جشنواره کاندید شده بودند برای تولید حمایت کردیم و با توجه به اینکه سیاست ما ، تولید محور می باشد در بخش خانه فیلمنامه موسسه شهید آوینی حدود 20 اثر به مرحله تولید رسیدند که در بخش رقابتی موسسه نیز حضور دارند. این درحالی است که سعی کردیم موضوع سبک زندگی اسلامی را در چهار قالب داستانی ، مستند ، فیلمنامه نویسی و پویانمایی لحاظ کنیم.

وی در مورد حمایت های دیگر ارگانها از جشنواره سما تصریح کرد: به جز کمک های معنوی برخی نهادها مانند رسانه ملی ، هیچ کمک مادی به جشنواره اختصاص نیافته است و بودجه این جشنواره ، تماما توسط موسسه شهید آوینی تعمین می شود.

وی استقبال زیاد هنرمندان جوان از جشنواره سما را تنها دلیل ادامه یافتن این جشنواره عنوان کرد.

امینی ضمن تشکر از رسانه ملی به جهت پوشش برنامه های مختلف جشنواره خبر داد در ایام جشنواره ؛ 5 شبکه تلویزیون ، مستندهای روزشمار جشنواره و اتفاقات مربوط به این جشواره را پخش خواهند کرد و پس از پایان جشنواره برخی از آثار منتخب از شبکه چهار پخش خواهد شد.

یاد آوری می شود که سومین جشنواره فیلم کوتاه سما با موضوع سبک زندگی اسلامی ایرانی از شنبه 26 تا 30 فروردین ماه در سینما فلسطین تهران برگزار خواهد شد.

جشنواره آوینی موسسه سمینار امینی فیلمنامه حمایت سومین اسلامی موضوع برگزار مجتبی مستند تولید کوتاه داستانی زندگی پویانمایی اینکه مراسم رقابتی فلسطین سینما اقتصاد اختتامیه اختصاص رسانه کردیم راستای منتخب عنوان مقاومتی افتتاحیه خبرنگار هنرنیوز کیفیت رسیده فروردین درحالی فیلمسازان نویسی