برگزیده ها
انتخاب فرد اصلح در انتخابات ریاست جمهوری وظیفه شرعی، عقلی و انقلابی است/ انتخاب نادرست خسارت‌های جبر

مازندشورا: حسین اخگرپور دبیر تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به فرارسیدن ایام انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم و تاکید بر اهمیت رای یکایک افراد و انتخاب فرد اصلح برای ریاست جمهوری گفت: کارآموزی در نظام جمهوری اسلامی ایران همانند سایر نظام‌ها ابعاد مشترک و خاصی دارد.

مازندمجلس: حسین اخگرپور دبیر تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به فرارسیدن ایام انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم و تاکید بر اهمیت رای یکایک افراد و انتخاب فرد اصلح برای ریاست جمهوری گفت: کارآموزی در نظام جمهوری اسلامی ایران همانند سایر نظام‌ها ابعاد مشترک و خاصی دارد. تفاوت در ایدئولوژی نظام جمهوری اسلامی با ایدئولوژی سایر نظام‌های سیاسی در ساختار، رفتار، اهداف و ویژگی‌های کارگزاران این نظام با سایر نظام‌های سیاسی ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: از این رو کارآمدی این نظام به ارزیابی نیاز دارد که علاوه بر بازنمایی وجوه مشترک با سایر نظام‌ها، ابعاد و ویژگی‌های خاص این نظام را نیز بارنمایی کند. لذا در کنار شاخصه‌های کلی یک دولت کارآمد که در تمام دنیا مشترک است یکسری شاخصه اصلی نیز وجود دارد که رئیس دولت باید این ویژگی‌ها را دارا باشد.

* اسلام شناسی و عدالت از اصلی‌ترین خصوصیات کاندیدای اصلح است

اخگرپور تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌ها فقاهت ( اسلام شناسی) است. دوم عدالت به عنوان تقوا که تضمین عملی، عمل حاکم به آنچه از اسلام می‌داند و درایت و تدبیر لازم برای اداره جامعه اسلامی است و این شرط‌ لازم برای موفقیت عملی نظام سیاسی اسلام در رسیدن به اهداف است و لاغیر .

این فعال دانشجویی اضافه کرد: حال با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری دیدگاه‌ها و معیارهای مختلفی در خصوص انتخاب کاندیدای مطلوب از سوی برخی فعالان و جریانات سیاسی ارائه شده است. انتخاب اصلح اهمیت فراوانی دارد و مردم باید به فکر شناخت اصلح باشند چون امر کوچکی نیست.

وی ادامه داد: مسئله انتخابات، مسئله سپردن سرنوشت بخش عمده امکانات کشور به یک نفر و یک مجموعه است و سرنوشت مسائل اقتصادی، مسائل فرهنگی، روابط خارجی و مسائل گوناگون دیگر تا حدود زیادی به این قضیه وابسته است.

اخگرپور تاکید کرد: به همین دلیل ملت باید تلاش کند، باید زحمت بکشد و دنبال اصلح بگردد و به این نکته توجه داشته باشد که در جمهوری اسلامی، انتخابات به معنای  انتخاب اصلح است، نه رقابت انتخاباتی. دعواها و رقابت‌های انتخاباتی غیر از این متعلق به دموکراسی‌های غربی است که از خدا و دین هیچ چیزی به مشامشان نرسیده است.

* تخریب رقیب در انتخابات، باب جمهوری اسلامی نیست

وی در ادامه با اشاره به تلاش برخی افراد و جناح‌ها برای بیرون کردن رقیب انتخاباتی خود از صحنه به هرقیمتی، گفت: تخریب رقیب که برخی از نامزدها و طرفدارنشان انجام می‌دهند، باب جمهوری اسلامی نیست، در این جا منش باید منش اسلامی باشد.

* انتخاب فرد اصلح در انتخابات ریاست جمهوری وظیفه شرعی، عقلی و انقلابی است

دبیر تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان یادآور شد: انتخاب فرد اصلح و دارای تقوا و تدبیر برای مقام مهم ریاست جمهوری که در قانون اساسی دارای اختیارات وسیع در اداره کشور است وظیفه شرعی و عقلی و انقلابی است و کوتاهی در این امر یا در حضور در پای صندوق‌های رای، خسارت‌های جبران ناپذیری به بار خواهد آورد.

اخگرپور اظهار داشت: از ویژگی‌های که فرد اصلح پایبندی وی به اسلام است پایبندی او به عدالت است و اینکه برای منافع و عزت ملی دلسوز و مرز او با مرز دشمن مشخص باشد. بعضی‌ها از دشمن رودبایستی دارند و برخی‌ها هم ملاحظه دشمن را می‌کنند؛ یک فرد اصلح باید شجاع و مدبر باشد، نه ظلم کند و نه ظلم بپذیرد.

وی تاکید کرد: اینجا رکن اصلی، تدین است، یعنی اعتقاد به اسلام و به اصول و پایه‌های دینی و عامل بودن به این مسائل. شما از نماینده‌ای که متدین باشد خاطرتان جمع است که خیانت و خلاف نخواهد کرد و کوتاهی و سستی نیز در خود راه نمی‌دهد. فرد متدین مصالح انقلاب و کشور را بر مسائل شخصی، گروهی و حزبی مقدم می‌داند.

این فعال دانشجویی اضافه کرد: مسئله دیگری که در کنار انتخاب فرد اصلح بسیار مهم است و باید به آن بپردازم شاخصه‌های یک دولت کارامد در جمهوری اسلامی است و ویژگی‌های یک دولت انقلابی است که از مهم ترین آنها پرچمداری گفتمان انقلاب و معتقد به ارزش‌های انقلابی بودن است.

* دولت در تولید و بازتولید گفتمان انقلاب اسلامی و انقلابی‌گری مجموعه‌ای موثر است

وی تاکید کرد: مجموعه موثر در تولید و بازتولید گفتمان انقلاب اسلامی و انقلابی‌گری، دولت است، دولت با توجه به اینکه از قدرت بالایی برخوردار است بیش از هر مجموعه دیگر رسالت فراگیرسازی گفتمان انقلاب را برعهده دارد و باید تلاش کند تا شعارهای انقلاب و ارزش‌های آن را در افکار عمومی پمپاژ کند.

* دولت کارآمد باید مدیریت جهادی داشته باشد

اخگرپور ادامه داد: یک دولت کارآمد باید مدیریت جهادی، علم و هنر رهبری و توان کنترل فعالیت‌های دسته جمعی مبتنی بر مبارزه در تمامی عرصه‌های علمی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و غیره را داشته باشد.

وی گفت: از شاخصه‌های دیگر دولت کارآمد در جمهوری اسلامی عزتمندی و ترک انفعال در مقابل سلطه و تجاوز و زیاده طلبی سیاست‌های دیگران و ترک شرمندگی در مقابل غرب و غرب زدگی است.

دبیر تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اضافه کرد: خدمت با نیت الهی، تخصص علم و درایت، تداوم و استقامت در کار، شوق خدمت، خدمتگذاری بی منت، انعطاف پذیری و سرعت عمل، اعتماد به نفس و خودباوری، جوان گرایی و اعتماد به نسل جوان در مدیریت، ابتکار عمل و خلاقیت، اعتقاد به کار گروهی و مشارکت جمعی، پرهیز از فساد و مراقبت از انحراف، توجه به کیفیت و قانون مندی این موارد نیز در بطن یک کابینه سالم باید قابل مشاهده و رعایت باشد.

وی افزود: دولت باید دولتی تحول آفرین، شایسته سالار، مردمی و خدمتگذار به خصوص ساده زیست باشد چرا که یکی از شعار های اصلی این انقلاب دفاع از حقوق مستضعفین و محرومین بوده است و نباید اشرافیگری در جامعه بخصوص در مسئولین رخنه کند وگرنه اصل این خدمتگذاری زیر سوال می‌رود.

اخگرپور در خاتمه گفت: امیدواریم انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم با حضور حداکثری ملت ایران برگزار شود و نتیجه آن تغییری در راستای پیشرفت جمهوری اسلامی ایران و توسعه انقلاب اسلامی باشد.

حسین اخگرپور دبیر تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان