برگزیده ها
ثبت نام احمدی نژاد به نفع روحانی است/ احمدی نژاد مخالف پیروزی اصولگرایان در انتخابات است

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، گفت: احمدی نژاد بیشتر نظرش بر این است که اصولگرایان قوه مجریه را به دست نگیرند زیرا با اصلاح طلبان تعامل بهتری دارد.

مازندمجلس: سید محمدجواد ابطحی در خصوص ثبت نام محمود احمدی نژاد در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با وجود اعلام نظر مقام معظم رهبری، اظهار داشت: در طول انقلاب برخی از افراد به دنبال تفکیک بین احکام مولوی و ارشادی بودند تا مواضع خود را توجیه کنند، محمود احمدی نژاد نیز فرمایشات مقام معظم رهبری را نهی مولوی نمی داند و یک توصیه دوستانه تلقی می‌کند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حتی اگر بپذیریم که مقام معظم رهبری نهی احمدی نژاد از کاندیداتوری را دوستانه بیان کرده‌اند، باز هم بر اساس حکمت و فرزانگی رهبری معظم انقلاب که صلاح دیده‌اند احمدی نژاد در انتخابات کاندیدا نشود، بهتر بود که وی ثبت نام نمی‌کرد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگرچه احمدی نژاد می‌گوید در انتخابات نمی‌مانم و به خاطر حمیدرضا بقایی آمده‌ام، اما این سخنان فقط توجیه است و دلیل وجهی برای ثبت نام نخواهد بود، ادامه داد: البته ما بر روی همین موضوع حمایت از بقایی نیز حرف داریم.

ابطحی با بیان اینکه حرکت احمدی نژاد برای حضور در انتخابات کاملا به سود روحانی است، متذکر شد: همچنان که نامه اسفندیار رحیم مشایی به سید محمد خاتمی نشان می‌دهد، احمدی نژاد بیشتر نظرش بر این است که اصولگرایان قوه مجریه را به دست نگیرند، زیرا با اصلاح طلبان بهتر می‌تواند ارتباط برقرار کند و تعامل داشته باشد.

وی با بیان اینکه شرایط منطقه‌ای و بین المللی ایجاب می‌کرد که احمدی نژاد در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ثبت نام نکند، افزود: احمدی نژاد نباید این گونه در زمین دیگران بازی می کرد، احمدی نژاد در این زمین، بازیگر نیست، بلکه بازی داده شد.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از خدا می‌خواهیم که لحظه‌ای ما را به خودمان وانگذارد، گفت: از شخصی مانند احمدی نژاد انتظار نداشتیم که بعد از نامه ای که در تبعیت از مقام معظم رهبری نوشت، در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کند.

ابطحی با بیان اینکه حُسن چنین حرکاتی این است که مواضع افراد برای مردم مشخص می‌شود، اظهار داشت: من بعنوان فردی که دوست دارم همه نیروهای انقلاب متحد باشند، حرکت احمدی نژاد را اقدامی "واپسگرا" تلقی می‌کنم

سید محمدجواد ابطحی