برگزیده ها
افتتاح همزمان 43 طرح زیرساختی و عمرانی مازندران با حضور رئیس جمهوری

مازندمجلس: ساری - ایرنا - رئیس جمهوری روز سه شنبه دستور بهره برداری همزمان 43 طرح عمرانی ، تولیدی ، کشاورزی، بهداشتی و زیربنایی مازندران را به صورت ویدیو کنفرانسی از بندرامیرآباد در شرق استان صادر کرد .

مازندمجلس: به گزارش خبرنگار ایرنا ، برای اجرای این طرح ها که بیش از هشت هزار نفر اشتغال زایی دارد، افزون بر 18 هزار و 650 میلیارد ریال هزینه شده است .
راه اندازی نخستین کارخانه تولید کاغذ تحریر کشور ، 6 پست اسکله با ظرفیت 3.5 میلیون تن ، دیوار حفاظتی، تجهیزات تخلیه و بارگیری ، سیلوی 46 هزار تنی غلات ،انبار ذخیره روغن 7 هزار و 500 تنی در بندر امیر آباد ، واحد ذغالشویی 700 هزار تنی البرز شرقی ، تونل پل سفید و 40 کیلومتر از بزرگراه قائمشهر- تهران، تونل چالوس- نوشهر، کمربندی ساری و محور بهشهر زاغمز ، بزرگترین پایانه صادراتی خاوریار خاورمیانه و 13 واحد درمانی و بهداشتی از مهم ترین طرح هایی است که به بهره برداری رسیده است .
با بهره برداری از این طرح های صنعتی و معدنی در سفر رئیس جمهوری برای هفت هزار و 700 نفر ایجاد اشتغال شده است .
علاوه بر این، با سفر دکتر حسن روحانی به مازندران که از صبح روز سه شنبه شروع شد عملیات اجرایی 9 طرح عمرانی و زیربنایی نیز با اعتباری حدود 15 هزار و 220 میلیارد ریالی در شهرهای مختلف این استان شروع شد.
اتصال اسکله رورو بندرامیرآباد به شبکه راه آهن سراسری، شهرک صنعتی شرق استان، احیاء تالاب میانکاله، سالن کشتی پنج هزار نفری ، کارخانه چوب ام دی اف از مهمترین پروژه هایی است که در این سفر عملیات آن اجرایی شد.
در نخستین سفر رئیس جمهوری به مازندران که در مهرماه سال 94 انجام شد، 46 طرح با اعتباری حدود 10 هزار میلیارد ریالی مصوب شد که تاکنون از لحاظ اعتباری حدود 90 درصد اعتبار آن نقد شد و از لحاظ فیزیکی نیز تعدادی از این پروژه ها به بهره برداری و یا در زمان مقرر مصوب افتتاح می شود.
در مجموع در دولت تدبیر و امید حدود 5 هزار و 560 طرح عمرانی با اعتباری افزون بر 80 هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسید و برای حدود 150 هزار نفر نیز ایجاد اشتغال شد.
خبرنگار : حسین فلاحتی * * انتشاردهنده : حسن فلاحتی
6982/1654

برداری اعتباری جمهوری میلیارد اشتغال مازندران عمرانی اجرایی استان فلاحتی پروژه عملیات ریالی اسکله خبرنگار افتتاح افزون نخستین صنعتی کارخانه ایجاد