برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > انتخابات - انتخاب نوشت: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: منابر باید همواره همراه با کلام وحی ، مداحی ، اخلاق و سیاست باشد و سیاستی مورد نظر همان دیدگاه‌های و سیاست‌های رهبری فرزانه انقلاب اسلامی با رعایت مصالح نظام و کشور باشد.

مازندمجلس:آیت‌الله سیداحمد خاتمی پنجشبه شب در یادواره شهدای مداح و هیات های مذهبی استان یزد افزود: حریم مقدس مساجد و هیات های مختلف باید همواره از گرد و غبارهای مقطعی دور باشد.  

وی ادامه داد: بهره گیری از ساحت مساجد و تکایا برای فعالیت های جناحی و گروهی موجب دور شدن مردم و جوانان از این مکان های مقدس می شود بنابراین باید همواره متولیان امر به اینگونه مسائل مهم عنایت داشته باشند.  

عضو مجلس خبرگان رهبری به نقش منابر و سخنرانی ها در هدایت مردم در جامعه اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: منابر باید همواره همراه با کلام وحی ، مداحی ، اخلاق و سیاست باشد و سیاستی مورد نظر همان دیدگاه های و سیاست های رهبری فرزانه انقلاب اسلامی با رعایت مصالح نظام و کشور باشد.  

خاتمی گفت: نقش و جایگاه مساجد و منابر در جامعه اسلامی بر کسی پوشیده نیست بنابراین باید در آن سیاست های متکی بر ارزش ها و از تحلیل های مقام معظم رهبری برای آگاه سازی مردم بهره گرفت.

 امام جمعه موقت تهران به اهمیت فعالیت هیات های مذهبی اشاره کرد و گفت: احیای مکتب حضرت امام حسین (ع) در گرو فعالیت هیات های مذهبی و برنامه های های گسترده آنها است که باید تداوم یابد.  خاتمی گفت: هیات های مذهبی در طول پیروزی و حیات انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس همواره نقش آفرین بوده اند و شهدای زیادی از جامعه مداحان و هیات ها به فوز عظیم شهادت نائل آمده اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ره) باید همواره به وظایف شرعی خود در قبال نظام ، انقلاب اسلامی ، ارزش ها و ولایت و امامت با قدرت و جدیت وظایف خود را انجام دهند.

خاتمی گفت: اگر مداح یا خطیبی همه چیز بگوید ولی از امام (ره) و انقلاب و سیره انقلابی حرفی نداشته باشد یا اینکه خدای ناکرده مدیر به دنبال مداح بی تفاوت و یا ضد انقلاب باشد اصلا در شان امام حسین(ع) نیست.  امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: مداحان باید با مطالعه عمیق و طرح مطالب صحیح وظایف خود را در تبیین قیام امام حسین (ع) و حفظ و حراست از انقلاب اسلامی به خوبی ادا کنند.

خاتمی همچنین از هیات های عزاداری خواست در فعالیت ها و برنامه های خود حتما در کنار مداحی ها نسبت به دعوت خطبای مناسب برای مجالس اقدام کنند که موضوع مهم و مورد تاکید است.  نخستین یادواره 100 شهید مداح و هیات های مذهبی استان یزد با حضور خانواده های شهدا ، ایثارگران ، مسئولان و مردم در حسینیه ثارالله برگزار شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در سفر خود به یزد با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد دیدار کرد و همچنین در جمع طلاب استان سخنرانی داشت.

استان یزد یک هزار و 500 هیات مذهبی دارد.

29212

انقلاب مذهبی اسلامی همواره رهبری استان خاتمی مساجد فعالیت سیاست وظایف مداحان جامعه منابر خبرگان برنامه شهدای یادواره همچنین تهران بنابراین سیداحمد اشاره مداحی سخنرانی  امام