برگزیده ها
واحدهای تولیدی خراسان جنوبی بیش از 2هزارمیلیارد ریال تسهیلات گرفتند

مازندمجلس: بیرجند- ایرنا - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در اجرای طرح تسهیل رفع موانع تولید با هدف افزایش تولید، ایجاد شغل و حفظ اشتغال موجود در سال 1395با تدابیر اتخاذ شده 451 واحد تولیدی استان 2 هزار و 100 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند.

مازندمجلس: داوود شهرکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: هزار و 550 میلیارد ریال تسهیلات به 277 واحد تولیدی مشکل دار و 550 میلیارد ریال نیز توسط بانک های عامل مستقیما به 174 واحد تولیدی در استان پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه اعطای تسهیلات رونق تولید یکی از اقدامات مهم دولت یازدهم بود، گفت: طرح اعطای تسهیلات رونق تولید در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی منجر به افزایش تولید، حفظ اشتغال و راه اندازی تعدادی از واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل در استان شده است.
وی ادامه داد: همچنین در این زمینه برخی واحدهای تولیدی که در گذشته به دلیل مشکلات بانکی ، بیمه ای و مالیاتی قادر به دریافت تسهیلات بانکی نبودند، این امکان برای آنها محقق شد و سرمایه گذاران موفق به دریافت تسهیلات برای راه اندازی مجدد و افزایش تولید شدند.
به گزارش ایرنا، شهرکی افزود: در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی مبنی بر رونق تولید تا حدودی مشکلات تمامی واحدهای صنعتی و تولیدی استان با همکاری دستگاه های همکار شناسایی و رصد شده است.
وی اضافه کرد: در نخستین گام وزارت صنعت، معدن و تجارت پروژه هایی در حوزه اقتصاد مقاومتی در هفت سرفصل مصوب و به استان ابلاغ کرد که یکی از این موارد، رونق تولید و تامین منابع مالی واحدهای مشکل دار با مشکل نقدینگی بود.
وی یادآور شد: بسیاری از واحدهای تولیدی به جهت شرایط اقتصادی که حاکم با مشکل اقساط معوق و بدهی بانکی مواجه بودند که در قدم اول چهار مانع اصلی در فرایند پایش شناسایی شد و این موانع به عنوان عاملی که سیستم بانکی نمی توانست به واحد تولیدی تسهیلات ارایه دهد از مسیر واحدها برداشته شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در ادامه به افتتاح کارخانه سیمان باقران با حضور رئیس جمهوری در دوم فروردین امسال اشاره کرد و افزود: این کارخانه از جمله 36طرح ملی و کشوری در اجرای اقتصاد مقاومتی است که بعد از سال ها انتظار به بهره برداری رسید.
شهرکی در ابتدای سال جاری با بیان اینکه این طرح ملی و بزرگ می بایست در استان و کشور به مردم معرفی شود، گفت: طرح یاد شده با سرمایه گذاری بیش از پنج هزار و 200 میلیارد ریال زمینه اشتغال بیش از 350 نفر را در این منطقه فراهم کرده است.
وی به پرداخت تسهیلات رونق تولید به این واحد تولیدی اشاره کرد و گفت : 200 میلیارد ریال تسهیلات از محل رونق تولید برای این واحد مصوب شد که در مرحله پرداخت قرار دارد .

** کارخانه کک طبس بهره برداری می شود
شهرکی در ادامه با بیان اینکه کارخانه زغال کک طبس به عنوان یکی دیگر از طرح های ملی استان تا اواخر اردیبهشت ماه امسال به بهره برداری می رسد، یادآور شد: اختلاف بین سرمایه گذاران یکی از مهمترین مشکلات این واحد بود که رفع شد و 200 میلیارد ریال به این طرح اختصاص یافت.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: طرح فولاد قاینات نیز از دیگر طرح های ملی در استان است در این طرح اختلاف بین سرمایه گذاران مطرح بود که برای حل موضوع یکی از سهامداران که حاضر به تامین منابع مالی نبود خارج و سهم دولت از 35 درصد به 49 درصد افزایش یافت.

** پیش بینی ایجاد 2 هزار شغل در خراسان جنوبی
شهرکی ادامه داد: همچنین برای حل مشکلات کارخانه فولاد قاینات 17 میلیون یورو فاینانس مالی در اختیار مجری طرح قرار گرفت، عملیات اجرایی این پروژه در حال انجام و پیش بینی می شود در سال جاری به بهره برداری برسد.
وی بیان کرد: سال 96 با افتتاح و بهره برداری از چند طرح بزرگ صنعتی استان 2 هزار شغل جدید در استان ایجاد می شود.
7557*2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری

استان تولیدی تسهیلات تولید واحدهای میلیارد شهرکی برداری کارخانه مقاومتی تجارت بانکی سرمایه اقتصاد مشکلات ادامه افزود گذاران اینکه افزایش پرداخت جنوبی افتتاح یادآور عنوان امسال قاینات ایجاد فولاد اختلاف اشاره خراسان منابع صنعتی تعطیل اعطای اندازی اشتغال اجرای همچنین زمینه پروژه شناسایی سیاست دریافت تامین