برگزیده ها
سخنان انتخاباتی امام جمعه موقت تهران؛ رئیس‌جمهوری با روحیه تهاجمی می‌خواهیم

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - خطیب نماز جمعه تهران گفت: نامزدها در رعایت مُر قانون تلاش کنند و وظایف شورای نگهبان را زیر سوال نبرند.

مازندمجلس:به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام کاظم صدیقی خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه تقوا انسان را ملازم خوبان جامعه می‌کند، اظهار داشت: انسان با تقوا می تواند همراه امام زمان و ائمه اطهار باشد.

وی افزود: یادگیری علم فضیلت است و همین موضوع باعث می‌شود جهاد فقهی تعطیل نشود.

اهم اظهارات خطیب موقت نماز جمعه تهران را به نقل از خبرگزاری ها در ادامه بخوانید؛

*ترک بندگی و گناه زندگی انسان را تلخ می کند و برخی گناهان حجاب و آبرو را کنار می برد و نغمت و عذاب الهی دامن گیر جامعه شود.

*جهاد در اسلام خیمه سرافرازی امت و بیمه گر است، جهاد دری است از درهای بهشت و یکی از درهای بهشت باب المجاهدین است.

* نظر من به سپاهیان و ارتشیان از عمق جان است چون خود را آماده کردند تا جان خود را فدا کنند و این ها پیشمرگان ولایت و قران و مکتب اسلام هستند.

*مهمترین نوع جهاد، جهاد فرهنگی است.

*امروز خلأ اخلاقی در جوامع بشری موج می زند و جامعه انسانی به جنگل تبدیل شده و علاج آن حاکمیت دین است که آن هم در گرو شناخت دین است.

*انسان با تقوا فریب وسوسه غرب و استکبار را نمی خورد انسان با تقوا در جبهه شهوت و قدرت و ... فریب شیطان و فریب زرق و برق دنیا را نمی خورد. انسان با تقوا وقتی مشتری های فاسد با آن ها برای معامله می آیند فریب آن ها را نمی خورد.

*{با اشاره به انتخابات پیشرو و مشارکت مردم در این انتخابات}شهدا ما را دعا کنند که ما راه آن ها را ادامه می دهیم و با حضور بر صندوق های رای با نظام بیعت خواهیم کرد؛ چرا که انتخابات آبروی کشور و اقتدار نظام است و به دشمن نه گفتن و به شهدا آری گفتن است.

*حضور پای صندوق های رای حق و تکلیف است و اگر شرکت نکنیم خود را به انزوا می کشانیم. تکلیف است چرا که کشور در خطر است. حضور سر صندوق ها حمایت از جبهه ها و عزت و اقتدار آفرینی است.

*امروز در میان کسانی که به سوریه می روند انسان بلهوسی نمی بینید و آن ها از حرم و حریم اهل بیت(ع) و مقاومت دفاع می کنند. ما مجاهد می مانیم و مقاومت را استمرار می بخشیم و تا آخر ایستاده ایم.

*آنچه که توقع شرعی و ملی قانونی است اینکه اینجا کشور امیر المومنین است و باید رعایت نزاکت انجام شود. ایران تنها کشوری است که هر روز که می گذرد عشق مردم به ظهور امام زمان (عج) بیشتر می‌شود.

*{با اشاره به جمهوری اسلامی به عنوان پیش مقدمه نظام جهانی امام زمان}در تراز این نظام نیست که برخی بخواهند رئیس جمهور شوند هر حرف و توهین و تهمت و جوسازی را بکنند و این خلاف منش و شخصیت نظام اسلامی است.

*رئیس جمهور بعد از رهبری نگهبان قانون است، نامزدها همچنین در رعایت مُر قانون تلاش کنند و باید مرزهای قانون را حفظ کند. برخی تلاش می کنند تا قانون را رعایت نکنند و نامزدها وظایف شورای نگهبان را زیر سوال نبرند و نباید اینگونه باشد.

* رئیس جمهور منتخب باید رئیس جمهور 80 میلیون نفر باشد و نه حزب و جناح خاصی. هویت ملت ما هویت انقلابی است و می تواند با قدرت های بزرگ دست و پنجه نرم کند و از هیچ قدرتی نمی ترسد.

*رئیس جمهوری با روحیه تهاجمی و استقلالی می خواهیم و رئیس جمهور سازشکار نمی خواهیم. رئیس جمهور باید به اصول اخلاقی پایبند باشد و اشرافی نباشد.

*{درباره لزوم وحدت و عدم وجود فاصله بین اقشار و توده ها} نامزدها شعار ندهند و رهنمودهای رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی را سرلوحه کار خود قرار دهد.

*{با اشاره به لزوم توجه به موضوع رکود و بیکاری و مسکن}باید به این مسائل توجه شود.

 *حمله ددمنشانه خلاف عرف بین الملل آمریکا به سوریه دروغگویی کاخ سفید را در عمل به جهانیان نشان داد. حمله یکطرفه به یک کشور مستقل بدون هیچ مجوز بین المللی یعنی اینکه باید آن ها را خلع سلاح کرد.

* ایران اهل حمله و تجاوز به هیچ کشوری نیست ولی اگر یک وحشی قصد هجوم داشته باشد ، ایمان و شهادت طلبی و امکانات ما مقابل دشمن خواهد ایستاد. آن روز که موشک نداشتیم ایستادیم و همه را پشیمان کردیم و اگر امروز کسی قصد تجاوز به ایران را داشته باشد پاسخ پشیمان کننده و دندان شکن دریافت خواهد کرد.

*{با اشاره به حمله وحشیانه آل سعود به یمن و ضربه زدن به 12 میلیون نفر در این کشور } آن ها از این حملات وحشیانه سودی نمی برند. هشدار می دهیم هرچه ظلم بیشتر شود عواقبش برای شما بیشتر است و خداوند در کمین شماست. اوف بر سازمان های بین المللی و ننگ بر سازمان ملل که همیشه مظلوم کش و حامی ظالم بودند.

*تنها راه نجات اتحاد و مقاومت و ایمان است و اگر این سلاح ها را داشته باشیم وضعیت بهتر خواهد شد.

* وضعیت عراق روز به روز بهتر می شود و از 40 درصد خاکی که در کنترل داعش بوده به 8 درصد رسیده است.

29212

انسان جمهور اشاره قانون صندوق انتخابات خواهیم مقاومت بیشتر رعایت نامزدها امروز اینکه جامعه رهبری وحشیانه وضعیت نگهبان پشیمان میلیون المللی تجاوز ایمان اسلامی تکلیف موضوع ادامه تواند تهران تهاجمی اسلام درهای سوریه کشوری روحیه اقتدار اخلاقی جمهوری