برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - تسنیم نوشت:‌ امام جمعه مشهد گفت: هم اکنون چند نفر برای ریاست جمهوری کاندیدا شده‌اند که نباید در رقابت‌های انتخاباتی تهمت بزنن یا نسبت دروغ بدهند. زیرا اینها فرهنگ دین ما نیست بلکه فرهنگ نفاق است و با اخلاق دینی ما سازگار نیست.

مازندمجلس:آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی با اشاره به رسیدن فصل انتخابات، خاطرنشان کرد: این روزها زمان نزدیک به انتخابات ریاست جمهوری است. 3 اصل برای این موضوع وجود دارد که باید مورد توجه تمام مردم قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تأکید کرد: مقام معظم رهبری در بیانات خود به مشارکت بالا در انتخابات تأکید داشتند و هم اکنون بیش از 50 میلیون از مرد و زن در صحنه‌ هستند تا رئیس جمهور برای خود انتخاب کنند و قدرت مردم سالاری دینی را به نمایش بگذارند.

آیت‌الله علم‌الهدی تأکید کرد: این موضوع نشان دهنده این است که خود مردم برای خودشان تصمیم می‌گیرند و نماد مشارکت مردم در اداره کشور هستند. تمام کاندایداها باید با هم رقابت سالمی داشته باشند.

وی بیان کرد: ما تا کنون هر کاری که انجام داده‌ایم برای حفظ خط انقلاب و خواست مردم بوده است. آنچه در 8 سال دفاع مقدس انجام دادیم نیز به همین علت بوده است.

آیت‌الله علم‎الهدی تصریح کرد: در انتخابات مردم هر کسی را انتخاب کنند باید برود و نوکری کند و اگر دلشان نخواست باید بروند کنار بنشینند زیرا مردم دوست دارند کس دیگری را انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه از طرف دیگر انتخابات برای دشمنان ما یک فرصت است، خاطرنشان کرد: آنها به این فکر هستند که یک عده بیایند به میدان و فضای ورود را برای آنها باز کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به عمر نزیک به 40 سال انقلاب اسلامی در کشور، تصریح کرد: در همه این سال‌ها ما انتخابات داشته‌ایم و در همه آنها هم اراده و خواست مردم وجود داشته است اما دشمن می‌خواهد در این مورد نسخه فتنه را بپیچد.

وی تأکید کرد: مردم ما به ولایت فقیه و رهبری که حجت امام زمان است دل داده‌اند و نمی گذارند که استکبار عملی شود. بهترین نظریات از طرف مقام معظم رهبری و مقام ولایت به مردم ارائه می‌شود. ایشان هم صدا و جهت دشمن را می‌شناسند. انشالله مردم با بصیرت ما انتخاب اصلح را دارند و در این حوزه به قیم هم نیازی ندارند.

 

آیت‌الله سعیدی: ثبت‌نام افراد بی‎سواد و ‌بی‎صلاحیتدر انتخابات توهین به نظام است

همچنین تسنیم نوشت:

آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نمازجمعه اینهفته قم در تفسیر آیه 3 سوره مبارکه ممتحنه، تصریح کرد: این آیه سه درس و سه پیام داردو درس در رابطه با برخی از مسلمان‌ها است که به خاطر اینکه خانواده‌هایشان در میانکفار زندگی می‌کردند اقداماتی را برای رفاه آن‌ها انجام می‌دادند و حتی اخبار را برایکفار می‌فرستادند و جاسوسی می‌کردند.

وی بابیان اینکه توجیه آن‌ها حفظ خانواده‌هایشاناز کفار بوده است، ادامه داد: قرآن کریم در پاسخ به آن‌ها می‌گوید: ای مؤمنان کسانیکه به خاطر آن‌ها خود را به آب و آتش می‌زنید و با کفار هم‌دست می‌شوید، هیچ به دردشما نمی‌خورند، چراکه این‌ها در روز قیامت با شما نبوده و از شما جدا هستند.

آیت‌الله سعیدی با تأکید براینکه تلاش خلاف شرعبرای فرزندان و خانواده امری اشتباه است، عنوان کرد: در قیامت همه از یکدیگر جدا هستن.دو تلاش برای ارحام باید به‌گونه‌ای باشد که بازتاب اخروی آن به ضرر فرد نباشد، همچنینباید توجه کرد که این دنیا زمینه شکل‌گیری آخرت است.رابطه انسان با فرزندان و ارحام و غیره تنها برای ساماندهی زندگیاجتماعی دنیا است، درحالی‌که سازوکار ارتباط انسان با قیامت متفاوت از دنیا است و صله‌رحمنیز برای دنیا است، چراکه در قیامت این‌چنین نیست و در قیامت به درد نمی‌خورد.

امام‌جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود برگزاریانتخابات در شان نظام جمهوری اسلامی را الزامی دانست و گفت: به یاری خدای متعال دردو امتحان مهم قرار گرفته‌ایم و در ایران انتخابات در واقع تجلی مردم‌سالاری دینی بودهو جشن سیاسی ملتی به شمار می‌رود که قبل از انقلاب از این حق محروم بوده‌اند.

وی با تأکید براینکه عملکرد مجریان کاندیداها وطرفدارانشان باید برمبنای قانون باشد، ادامه داد: در این ایام نباید کسانی که صلاحیتندارند، سواد ندارند و قبول نمی‌شوند، نام‌نویسی کنند، چراکه این عمل توهین به‌نظاماست.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به اینکه کاندیداها بایدولایت‌مدار باشند، گفت: تجربه 38 ساله انقلاب نشان داده است کسانی که ولایتمدار نیستندنتوانستند کشور را به‌خوبی اداره کنند، بنابراین ولایت شعاران بدانند در میان مردمهیچ جایگاهی ندارند.

وی با بیان اینکه کاندیداها باید برای حل مشکلاتمعیشت مردم نیز طرح عملی و برنامه داشته باشند، ادامه داد: طرح عملی این است که اثرآن در جیب مردم دیده شود و ما رئیس‌جمهوری می‌خواهیم که در این زمینه‌ها برنامه داشتهباشد. ویژگی سوم کاندیداها نیز بایداین باشد که جانش کانون نفرت از مستکبران باشد. کاندیدای اصلح هم کسی است که در مواجههبا مستکبران موضع قوی بگیرد و باورش نیز باید باور امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلابباشد.

 

 

27213

 

انتخابات آیت‌الله تأکید اینکه قیامت سعیدی آن‌ها انقلاب کاندیداها علم‌الهدی ادامه چراکه باشند ندارند ولایت تصریح رهبری اشاره فرزندان براینکه خطبه‌های ارحام خاطرنشان انسان مستکبران برنامه کسانی ثبت‌نام جمهوری رابطه دارند دیگری خراسان خواست مشارکت نماینده اسلامی اداره توهین موضوع بگیرد می‌کردند