برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > دولت - ایرنا نوشت: نمایشگاه دستاوردهای دو سال اخیر وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با عنوان نماد اقتدار ملی و اقتصاد مقاومتی با حضور رئیس جمهوری در سازمان پشتیبانی و نوسازی هلکوپترهای ایران رونمایی شد.

مازندمجلس: با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح شنبه در سازمان پیشتیانی و نوسازی هلی کوپترهای ایران از نخستین هواپیمای جت آموزشی بومی کشور با نام کوثر، پهپاد تاکتیکی مهاجر 6، موشک کروز ضد کشتی نصیر و موشک هوا به هوای فکور رونمایی شد.

همچنین در این مراسم آزمایش تاکسی، حرکت برروی زمین و آماده سازی برای پرواز جنگنده قاهر اف 313 و 20 فروند بالگرد تعمیر اساسی شده برای استفاده نیروهای مسلح و کاربران کشوری رونمایی شد.

ایده پردازی، طراحی، ساخت، آزمایش و استاندارد سازی هواپیمای جت آموزشی از ابتدا تا انتها در داخل کشور صورت گرفته و کشور را در شمار معدود کشورهای دارای توانمندی فرآیند طراحی و ساخت هواپیما در این کلاس قرار داده است.

همچنین پهپاد تاکتیکی مهاجر 6 مبتنی بر اصل انعطاف پذیری و توسعه پذیری توسط متخصصان سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع طراحی شده است تا در عملیات های محوله و محیط ها و شرایط متغییر کارآمد باشد.

جنگنده قاهر اف 313 نیز با هدف تجمیع دانش طراحی موجود در کشور، کاهش زمان تحقیق، توسعه و زمان دستیابی به محصول با استفاده از فناوری ها و فرآیندهای نوین به کارگرفته شده است.

29212

طراحی رونمایی تاکتیکی مهاجر پهپاد استفاده توسعه جنگنده پذیری آموزشی وزارت هواپیمای همچنین آزمایش