برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > نظامی - تسنیم نوشت: فرمانده هوانیروز ارتش گفت:در سال 93 نیروهای تکفیری تا خانقین عراق جلو آمدند و قصد ورود به مرزهای ما را داشتند که نیروی زمینی ارتش در مرزهای غرب مستقر شد و هوانیروز هم با تیم‌های آتش سنگین وارد عمل شد و جلوی داعش ایستادیم.

مازندمجلس:امیریوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در نشست‌خبری با بیان اینکههوانیروز یکی از کارآمدترین یگان‌های نیروی زمینی ارتش است، گفت: اگر نگاهی بهگذشته هوانیروز داشته باشیم نقش بی‌بدیل آن در پیروزی انقلاب اسلامی و هم درمقابله با غائله‌های تجزیه‌طلب قبل از انقلاب و پس از آن در دفاع مقدس را می‌بینیمو امروز هوانیروز به عنوان یک یگان واکنش سریع در حال انجام وظیفه است.

ویافزود: در دوران دفاع مقدس اولین پرواز در شب توسط شهید کشوری برای آزادسازی پاوهو سنندج از پایگاه کرمانشاه انجام شد و علیرغم آنکه آمریکایی‌ها فکر می‌کردند اگرایران را ترک کنند ما قادر نخواهیم بود از بالگردهای خود استفاده کنیم، چنین نشد.

فرماندههوانیروز ارتش ادامه داد: هوانیروز یک یگان تجهیزات‌محور است و اگر نیروی انسانیمتخصص برای استفاده از این تجهیزات و نگهداری آن نداشته باشیم، زمین‌گیر می‌شویم.

امیرقربانی خاطرنشان کرد: هیچ عملیاتی در دفاع مقدس نبوده که هوانیروز در آن حضورنداشته باشد و ما بالغ بر 5 ساعت پرواز عملیاتی در دوران دفاع مقدس داشتیم و 260نفر هم در این راه تقدیم کردیم و امروز اگر اقتداری در نظام جمهوری اسلامی وجوددارد مدیون خون همین شهداست.

فرماندههوانیروز ارتش با اشاره به اقداماتی که در هوانیروز ارتش صورت گرفته، تصریح کرد:در دیداری که سال گذشته فرمانده نیروی زمینی ارتش با مقام معظم رهبری داشتند، ایشانخواستار ایجاد یک نهضت قطعه‌سازی برای نگهداری و استفاده از بالگردهای هوانیروز راخواستار بودند و ما امروز با تمام توان فعالیت می‌کنیم تا این فرمان مقام معظمرهبری اجرا شود و انشاءالله در سال 96 شاهد خبرهای خوبی در این زمینه خواهید بود.

امیرقربانی با بیان اینکه امروز هوانیروز ارتش در منطقه غرب آسیا به عنوان یک یگانواکنش‌سریع وجود دارد، گفت: ما امروز در بالاترین سطح توانمندی قرار داریم و درحال رایزنی با صنعت‌ داخلی برای ارتقای این توانمندی هستیم و در بحث دوربین‌های دیددر شب کارهایی انجام شده که در آینده نزدیک ارائه خواهد شد و پرواز هم انجام خواهیمداد و در حال حاضر برای افزایش برد سلاح‌های بالگردها هستیم.

ویادامه داد: در بحث اورهال بالگردها تاکنون تعداد زیادی را اورهال کرده‌ایم و هیچقطعه‌ای را از خارج وارد نمی‌کنیم و در بحث قطعه‌سازی به نتایج خوبی رسیده‌ایم.سال گذشته 10 فروند بالگرد را اورهال کردیم و در سال جدید هم 8 یا 9 فروند را دربرنامه‌ خواهیم داشت.

فرماندههوانیروز ارتش با اشاره به اقدامات هوانیروز در بحث کمک به مردم، اظهار داشت: ازسال 93 قراردادهایی با اورژانس بسته شده و تلاش می‌کنیم این چرخه در کشور تکمیلشود. در این زمینه نزدیک به 3 هزار ساعت پرواز انجام داده‌ایم.

امیرقربانی با اشاره به نزدیک شدن داعش در سال 93 به مرزهای کشور گفت: در سال 93 نیروهایتکفیری تا خانقین عراق جلو آمدند و قصد ورود به مرزهای ما را داشتند که نیروی زمینیارتش در کمترین زمان در مرزهای غرب مستقر شد و هوانیروز هم با تیم‌های آتش سنگینوارد عمل شد و جلوی داعش ایستادیم و از مرزهای کشور مراقبت کردیم. امروز هم درقرارگاه‌های عملیاتی چه در سپاه و چه در ارتش به عنوان یگان پشتیبان هستیم و اجازهتعرض به کسی را نمی‌دهیم.

ویادامه داد: امروز تیم‌هایی از هوانیروز در تمام مرزها به خصوص جنوب شرق و شمال غربحضور دارند، برای مقابله با اشرار و گروه‌های معاند و ضدانقلاب و در این زمینه هیچمشکلی نداریم.

فرماندههوانیروز ارتش در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته وزارت دفاع کار خیلی خوبی در زمینهتولید بالگرد ملی صبا انجام داد و این بالگرد به زودی به ناوگان ما اضافه خواهد شدو در بحث آموزشی و عملیاتی از آن استفاده خواهیم کرد.

27217

 

 

هوانیروز امروز استفاده عملیاتی فرماندههوانیروز پرواز مرزهای نیروی نزدیک بالگرد امیرقربانی فرمانده اسلامی کردیم گذشته اورهال عنوان هستیم اشاره زمینه توانمندی خواهیم فروند ویادامه بالگردها خاطرنشان باشیم زمینی جمهوری ایستادیم انقلاب دوران قطعه‌سازی داشتند نگهداری بالگردهای می‌کنیم