برگزیده ها
صادق خرازی کاندیدای پوششی می‌شود؟

مازندمجلس: هر چند جریان اصلاح طلب همواره مساله کاندیدای پوششی در کنار روحانی را مطرح کرده، اما با توجه به اینکه اعلام این کاندیدا از سوی اصلاح‌طلبان به منزله مجوز به رد صلاحیت روحانی تلقی شد، محمد رضا عارف هرگونه کاندیدی پوششی از سوی اصلاح طلبان را رد کرد

مازندمجلس: بالاخره احمدی نژاد نیت خود را عملی ‌کرد. روز گذشته رییس جمهور سابق با حضور در وزرات کشور دست به اقدامی انتحاری زد و به رغم توصیه مقام معظم رهبری مبنی برعدم حضور درانتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. احمدی‌ نژاد پیش از این اعلام کرده بود من نیامدم، اما فضای انتخاباتی سه قطبی خواهد شد. سخنی که هیچ کس از آن برداشت حضور احمدی نژاد را نداشت. اما با ثبت نام وی مشخص شد، احمدی‌نژاد منظورش از سه قطبی، حضور خودش در انتخابات بوده زیرا اعلام حضور حمید بقایی نتوانست بود در مسیر حضور مجدد روحانی در پاستور خللی ایجاد کند.

×حضوری برای یک پایان

هر چند پیش از نهی محمود احمدی نژاد تحلیلگران سیاسی همچون صادق زیباکلام اعتقاد داشتند کار برای روحانی با حضور احمدی نژاد سخت خواهد شد، اما با نهی وی از حضور در انتخابات کاشناسان سیاسی معتقد بودند حتی اگر اصولگرایان در فرض محال به وحدت دست یابند و آرای سازمان دهی شده خود را به سوی کاندیدای مورد اجماع خود هدایت خواهد کرد، باز هم روحانی دست برتر در انتخابات ریاست جمهوری را خواهد داشت. اما حضور مجددا احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری با وجود نادیده انگاشتن توصیه عدم حضور از سوی رهبری بیشترین آسیب را به بدنه اجتماعی احمدی نژاد وارد کرد. زیرا قطعا با این اقدام مقدار قابل توجهی از هوادان وی حاضر به رای به او نخواهند بود. واقعیت این است که محمود احمدی نژاد چه رد صلاحیت شود و چه توسط مردم کنار گذاشته شود با این اقدام اخیر، خود مرگ سیاسی اش را امضاء کرده است. زیرا عملکرد منفی وی در دوران هشت سال ریاست جمهوری، موجب می‌‌شود او هیچگاه نتواند در مقابل روحانی پیروز انتخابات شود.

×صادق خرازی کاندیدای پوششی مطلوب

هر چند جریان اصلاح طلب همواره مساله کاندیدای پوششی در کنار روحانی را مطرح کرده، اما با توجه به اینکه اعلام این کاندیدا از سوی اصلاح‌طلبان به منزله مجوز به رد صلاحیت روحانی تلقی شد، محمد رضا عارف هرگونه کاندیدی پوششی از سوی اصلاح طلبان را رد کرد. اما به نظر می‌رسد حال که احمدی نژاد نیز در کنار سایر کاندیدای اصولگرا، در انتخابات ثبت نام کرده احتمال هجمه هماهنگ تمامی کاندیداها به روحانی در انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد. در این صورت حضور یک کاندیدای پوششی در کنار روحانی کاملا توجیه عقلانی پیدا می‌کند تا وی بتواند به موازات روحانی در مقابل هجمه های پی در پی اصولگریان از عملکرد روحانی حمایت کند.

در میان فعالین سیاسی اصلاح طلب صادق خرازی به دفعات مکرر در صدا و سیما از عملکرد روحانی در مقابل تندروها حمایت کرده است. هرچند در اصلاح طلب بودن وی شبهات زیادی وجود دارد اما، او ثابت کرده که تمام توان خود را در حمایت از روحانی قرار خواهد داد. البته صادق خرازی به این خبر واکنش منفی نشان داده، اما به نظر می‌رسد در روزهای آینده همان طور که شاهد حضور یکباره احمدی نژاد در انتخابات بودیم شاهد حضور صادق خرازی در کنار روحانی به منظور دفاع از دستاوردهای او نیز باشیم.

صادق خرازی کاندیدای پوششی می‌شود؟