برگزیده ها
تحویل راه‌آهن تهران-همدان تا ابتدای تیرماه/ پایان ریل‌گذاری ظرف ۲۰ روز آینده

مازندمجلس: معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها با اشاره به تکمیل ریل‌گذاری تا ۲۰ روز آینده و احداث ایستگاه‌ها تا پایان خرداد ۹۶، تحویل این مسیر را ابتدای تیرماه ۹۶ اعلام کرد.

مازندمجلس:، بازدید وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل راه‌آهن و مسئولان شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور که همراه مسئولان محلی استان همدان از پروژه راه‌آهن در حال احداث تهران- همدان امروز انجام شد.

بنا بر این گزارش، در حاشیه این بازدید جبارعلی ذاکری معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها در جمع خبرنگاران اظهارداشت: راه‌آهن تهران-همدان به طول 265 کیلومتر از چندین سال قبل عملیات احداث آن آغاز شد اما در چند سال اخیر وارد فاز اجرایی شده است.

جبارعلی ذاکری افزود: ظرف 4 ماه اخیر با تزریق نقدینگی و تامین بودجه ریل‌گذاری در این پروژه سرعت گرفت و امروز تا 20 کیلومتری همدان ریل‌گذاری انجام شده است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم حداکثر ظرف 15 تا 20 روز آینده عملیات ریل‌گذاری خط آهن تهران-همدان تا همدان به پایان برسد و پس از تکمیل خط، 45 روز بعد زمان لازم داریم که ایستگاه‌ها را تکمیل کنیم یعنی در واقع پیش‌بینی می‌شود تا اواسط اردیبهشت‌ماه خط تکمیل شود و ایستگاه‌های مسیر را تا پایان خرداد بسازیم و پروژه ابتدای تیرماه آماده تحویل به راه‌اهن باشد.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها با بیان اینکه تامین مالی احداث ایستگاه‌های این مسیر انجام شده است، گفت: پیمانکاران این پروژه مطالبات معوق ندارند.

ذاکری بیان کرد: در سال مالی 95 حدود 267 میلیارد تومان برای این پروژه تخصیص داده شده است ضمن آنکه ارقامی هم از محل اوراق مشارکت دارد.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها یادآور شد: پروژه مشکل مالی ندارد و تلاش می‌کنیم تا ابتدای تیرماه این خط را آماده بهره‌برداری کنیم.

راه‌اهن تهران-همدان به طول 265 کیلومتر شامل 5 ایستگاه است که از ایستگاه راه‌اهن تهران شروع می‌شود و در ادامه به ایستگاه راه‌آهن ساوه، نوبران، فامنین و همدان می‌رسد.

بنابر این گزارش در حال حاضر ایستگاه راه‌آهن ساوه در این مسیر ریلی 52 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هزینه تکمیل آن 9.5 میلیارد تومان است.

ایستگاه‌های نوبران و فامنین در مسیر ریلی تهران-همدان در مرحله برگزاری مناقصه است و 35 میلیارد تومان اعتبار لازم دارد.

همچنین ایستگاه همدان با 33 درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل است که قرارداد آن شامل محوطه و ایستگاه 43 میلیارد تومان است.

بنابراین گزارش، پیش از این محمد باقر نوبخت روز 18 آذر ماه 95 نیز از این پروژه بازدید کرده و وعده تکمیل آن را در سال 96 و پایان دولت یازدهم داده بود.

بنابراین گزارش، این مسیر ریلی پس از همدان، سنندج را حاصل می‌شود با یک خطه با سرعت 160 کیلومتر در ساعت برای حمل و نقل مسافری و 120 کیلومتر در ساعت برای حمل و نقل باری طراحی شده است.

راه‌آهن تهران-همدان-سنندج در مسیر خود از رباط کریم، ساوه، فامنین، همدان، بهار، غروه، دهگلان و سنندج عبور می‌کند.

ک

همدان راه‌آهن تهران پروژه ایستگاه تکمیل گزارش توسعه میلیارد کیلومتر پایان ریل‌گذاری تومان سنندج فامنین ایستگاه‌های راه‌اهن فرودگاه‌ها بنادر ابتدای احداث تیرماه بازدید معاون ذاکری نوبران فیزیکی بنابراین آینده پیشرفت تحویل آماده ادامه تامین عملیات پیش‌بینی می‌کنیم حاشیه امروز مسئولان