برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- استفاده از اینترنت رایگان برای مرد شمالی دردسرساز شد و او را راهی پلیس فتا کرد.

مازندمجلس: دردسرهای اینترنت رایگانبه گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان،شخصی که با سوءاستفاده از رمز و پسورد مودم وای‌فای یک کافی‌نت از حجم ترافیک اینترنت آن به صورت غیرمجاز استفاده می‌کرد توسط کارآگاهان سایبری پلیس فتا استان مازندران شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ حسن محمدنژاد، رئیس پلیس فتا مازندران در تشریح این خبر اعلام کرد: شخصی با مراجعه به پلیس فتا با طرح شکایتی مدعی شد، شخصی ناشناس با هک مودم وای‌فای من از حجم ترافیک اینترنت به صورت غیرمجاز استفاده می‌کند، تقاضای رسیدگی و پیگیری پرونده را دارم.
وی افزود: در ادامه براساس دستور مقام قضایی رسیدگی به این پرونده در دستور کار ماموران پلیس فتا استان قرار گرفت و با بررسی به عمل آمده مشخص شد متهم با استفاده از IP مشخصی اقدام به استفاده از اینترنت وای‌فای شاکی کرده است. لذا با بررسی‌های فنی کارشناسان پلیس فتا، دارنده IP مورد نظر شناسایی شد.
رئیس پلیس فتا مازندران عنوان کرد: کارشناسان پلیس فتا استان در ادامه با هماهنگی مقام قضایی ضمن جمع‌آوری سیستم‌های رایانه‌ای و مخابراتی متهم، وی را احضار کردند که او در تحقیقات عنوان داشت؛ مدتی پیش در یک مرحله به کافی‌نت شاکی مراجعه کرده بودم و با گرفتن پسورد مودم وای‌فای کافی‌نت از خودش، با استفاده از گوشی خودم به اینترنت وصل شدم. سپس با ذخیره کردن پسورد آن، هر از گاهی با استفاده از این یوزر و پسورد اقدام به استفاده از خط اینترنت شاکی می‌کردم.
وی گفت: سرانجام با تکمیل کردن تحقیقات لازم از سوی کارشناسان این پلیس، پرونده همراه متهم برای انجام مراحل قانونی به دادسرا تحویل داده شد.
رئیس پلیس فتا مازندران به کاربران توصیه کرد: کاربران رمز، حساب کاربری و اطلاعات شخصی خود را در وای‌فای‌های عمومی وارد نکنند.
دارندگان مودم‌های وای‌فای باید مودم را از تنظیمات حالت پیش فرض خارج کنند. عدم این کار باعث می‌شود تا نام کاربری و رمز عبور که در حالت پیش فرض می‌باشد به راحتی توسط هکرها شناسایی شود و از خط اینترنت وای‌فای شما سوءاستفاده شود. برای مودم‌های وای‌فای از رمزهای پیچیده که قابل حدس زدن نباشد استفاده کنید.
سرهنگ محمدنژاد همچنین درخصوص ارائه اینترنت رایگان در اماکن عمومی مثل رستوران‌ها، کافه‌ها و... گفت: این مراکز باید برای هر دفعه مراجعه فرد یک نام کاربری و رمز عبور مشخص تعریف کنند، ضمن آن‌که اطلاعات مراجعان خود را نگهداری کنند که در صورت بروز جرم از وای‌فای رایگان ارائه شده بتوانند این اطلاعات را در اختیار پلیس و مراجع قضایی برای جلب متهم اصلی قرار دهند. 
استفاده وای‌فای اینترنت پسورد مازندران پرونده کارشناسان اطلاعات کاربری شناسایی قضایی مراجعه رایگان استان کافی‌نت کاربران تحقیقات سوءاستفاده عمومی ارائه مودم‌های عنوان اقدام رسیدگی محمدنژاد غیرمجاز ادامه ترافیک دستور سرهنگ