برگزیده ها
آمادگی کتابخانه‌های ملی ایران و اسلواکی برای آغاز همکاری‌
مازندمجلس: آمادگی کتابخانه‌های ملی ایران و اسلواکی برای آغاز همکاری‌ به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، مارک مداریچ وزیر فرهنگ جمهوری اسلواکی در صدر هیئتی، پس از بازدید از بخش‌های مختلف سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران دیدار کرد.

در این دیدار، دو طرف بر مبادله اطلاعات و اسناد تاریخی، رقمی کردن اسناد مهم کتابخانه ملی ایران و اسلواکی و تبادل اسناد ملی و همکاری‌های فنی در زمینه‌های کتابداری و مدیریت اسناد تاکید کردند.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در این دیدار ضمن ابراز امیدواری بر گشایش روابط فرهنگی برای شناخت دو ملت ایران و اسلواکی، تصریح کرد: آماده این هستیم تا ضمن انجام همکاری‌های فنی، در زمینه‌های مختلف فرهنگی با کشور اسلواکی به تبادل نظر بپردازیم.

بروجردی، علاقه سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران را به همکاری در زمینه‌های مختلف پژوهشی-فرهنگی با موسسات فرهنگی اسلواکی اعلام کرد و مشارکت ایران در نمایشگاه تصویرگری کودک در براتیسلاوا را مصداقی از همکاری‌های دو کشور عنوان کرده و آن را زمینه‌ساز آشنایی دو ملت دانست.

مارک مداریچ نیز با قدردانی از تلاش ایران برای گسترش همکاری‌های فرهنگی با کشور اسلواکی، آمادگی این کشور را به همکاری در دیجیتالی کردن منابع ارزشمند آرشیوی و کتاب‌های قدیمی اعلام کرد.

وزیر فرهنگ اسلواکی دریافت جایزه کودکان تصویرگر ایرانی در نمایشگاه براتیسلاوا را از نقاط درخشان در مشترکات فرهنگی دو کشور دانست و گفت: با رایزنی با موسسات فرهنگی اسلواکی، از جمله کتابخانه ملی، زمینه را برای آغاز همکاری‌های علمی بین دو موسسه فراهم می‌کنیم.
اسلواکی اسناد کتابخانه فرهنگی همکاری‌های دیدار زمینه‌های فرهنگ مختلف اعلام براتیسلاوا دانست موسسات نمایشگاه تبادل آمادگی مداریچ بروجردی همکاری