برگزیده ها
ضرورت نظارت جدی بر روند واگذاری صنایع به بخش خصوصی

مازندمجلس: اراک- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: روند واگذاری صنایع به بخش خصوصی باید با نظارت جدی همراه باشد و واحدهای صنعتی به نام خصوصی سازی، رهاسازی نشوند.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی صبح پنجشنبه در دیدار با علی طیب نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی در اراک اظهار داشت: جمهوری اسلامی امانتی در دست ما است که باید از آن به بهترین نحو صیانت کنیم و در این مسیر لازم بود که دولت طی سه سال اخیر اقدامات جدی تری را به انجام برساند چرا که تا پایان دوره دولت فعلی زمانی باقی نمانده است.

وی افزود: تحمیل رکود یا تورم به کشور هر دو بیماری اقتصادی است که به کشور فشار زیادی وارد می کند و نباید اینگونه باشد که با مهار کردن تورم، رکود را تحمیل کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: ۱۵۰ هزار میلیارد تومان معوقه در کشور باید پیگیری شود که در کدام بخش هزینه شده و از آن چه استفاده ای شده است.

دری نجف آبادی خاطرنشان ساخت: وجود مشکل در برخی از صنایع و واحدهای تولیدی و تجمعات کارگری که بر اثر خصوصی سازی نادرست به وجود آمده نه تنها نشان دهنده مشکل در مسائل اقتصادی است، بلکه سبب وجود مشکلات امنیتی و بر هم خوردن نظم اجتماعی نیز می شود.

وی تصریح کرد: در محورهای کلان اقتصادی باید برنامه ریزی اصولی انجام شود و نباید اقتصاد مقاومتی را تنها در شعار بیان کنیم بلکه باید عملیاتی شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: تزریق پول به واحدهای صنعتی به منظور رونق تولید، باید با توجه به شرایط واحدهای صنعتی، در مسیر درست به کارگیری شود اما در برخی واحدها بهره وری بسیار پایین و هزینه های تولید بسیار بالا است که این مسائل تزریق پول را بی اثر می کند.

دری نجف آبادی با اشاره به اینکه نباید به دشمن اطمینان داشته و باید به خوداتکایی دست یابیم و ظرفیت های کشور را بشناسیم، افزود: استکبار جهانی در منطقه ما با مرتجعین منطقه همدست شده و درصدد ضربه زدن به نظام اسلامی است، پس باید هوشیارانه برنامه ریزی کنیم.

وی خاطرنشان ساخت: استان مرکزی ظرفیت های فراوانی برای درآمدزایی دارد به طور مثل شهرستان محلات هم درآمدزایی معدنی، هم صنعتی و هم توریستی و کشاورزی دارد که تولیدات گل و گیاه و ماهی زینتی و همچنین سنگ این منطقه، سالیانه آمار بالایی از تولید داخلی کشور و صادرات غیرنفتی را تشکیل می دهد و باید از این ظرفیت ها صیانت شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: واحدهای صنعتی بزرگ و مهمی در استان مرکزی مستقر هستند که توانایی تولید بالایی دارند، اما واگذاری و خصوصی سازی نامناسب سبب شده با مشکل مواجه شوند و هم اکنون هر کدام با معضلات مختلف روبرو هستند و توان تولید صادراتی ندارند.

دری نجف آبادی اضافه کرد: این مشکلات و معضلاتی است که باید به آن رسیدگی شود، در غیر این صورت مشکلات جدی تری را رقم خواهد و بار سنگینی را بر اقتصاد کشور تحمیل می کند.

وی گفت: نظام بانکی کشور نیز باید مدیریت و اصلاح شود چرا که بخش مهمی از مشکلات اقتصاد ناشی از آن است و نباید اینگونه باشد که یک نفر ۹۰۰ میلیارد تومان از نظام بانکی وام بگیرد و بیش از یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پس بدهد و باز هم بدهکار باشد، چرا که این مساله به تولیدکنندگان ضربه جدی وارد می کند.

مرکزی آبادی تولید استان واحدهای نباید مشکلات اقتصادی صنعتی میلیارد اقتصاد منطقه ظرفیت تومان خصوصی نماینده بسیار صنایع واگذاری بانکی بالایی درآمدزایی اسلامی صیانت خاطرنشان هزینه اینگونه تحمیل مسائل برنامه افزود تزریق