برگزیده ها
بازار رمان، همچنان در تسخیر بیگانگان
مازندمجلس: بازار رمان، همچنان در تسخیر بیگانگان به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،  آثاری از استیو تولتز نویسنده استرالیایی در صدر فهرست پرفروش‌های بازار کتاب این هفته قرار گرفتند. بر این اساس با استقبال خریداران کتاب، رمان «جزء از کل» اثر این نویسنده عنوان پرفروش‌ترین رمان هفته سوم فروردین ماه را به خود اختصاص داد؛ در حالی که این کتاب با داشتن 700 صفحه از رمان‌های حجیم بازار کتاب به شمار می‌رود، اما از زمان انتشار (سال 1393) هر از گاهی در میان پرفروش‌های بازار کتاب به چشم می‌خورد. لس آنجلس تایمز در توصیف این رمان نوشته بود «داستانی طنزآلود از یک پدر و پسری و شخصیت‌هایی که خواننده را یاد شخصیت‌های چارلز دیکنز و جان ایروینگ می‌اندازند.»

 پیمان خاکسار مترجم این کتاب نیز درباره آن گفته: «جزء از کل کتابی است که هیچ وصفی، حتی حرف‌های نویسنده‌اش، نمی‌تواند حق مطلب را ادا کند. خواندن «جزء از کل» تجربه‌ای غریب و منحصر به فرد است. در هر صفحه‌اش جمله‌ای وجود دارد که می‌توانید آن را نقل قول کنید. کاوشی است ژرف در اعماق روح انسان و ماهیت تمدن. سفر در دنیایی است که نمونه‌اش را کمتر دیده‌اید. رمانی عمیق و پرماجرا و فلسفی که ماه‌ها اسیرتان می‌کند.»

پس از آن رمان «ملت عشق» نوشته الیف شافاک با ترجمه ارسلان فصیحی از نشر ققنوس، که روایتی موازی از زندگی یک خانواده آمریکایی و زندگی شمس تبریزی است، در رده دوم قرار گرفته و اثر دیگری از استیو تولتز با عنوان «ریگ روان» جایگاه سوم این فهرست را به خود اختصاص داد. این اثر نیز که با ترجمه پیمان خاکسار از نشر چشمه راهی بازار کتاب شده، روایت جذابی از دو دوست صمیمی است که دست به هر کاری می‌زنند، شکست می‌خورند و از دیدگاه خودشان از بدشانس‌ترین افراد روی زمین هستند.
همچنین «دختری که رهایش کردی» نوشته جوجو مویز با ترجمه کتایون اسماعیلی از نشر میلکان، «مردی به نام اوه» نوشته فردریک بکمان با ترجمه فرناز تیمورازف از نشر نون، «شازده کوچولو» نوشته آنتوان دوسنت اگزوپری با ترجمه محمد قاضی از نشر امیرکبیر، «سه قصه» نوشته ایرج طهماسب و «پاییز فصل آخر سال است» نوشته نسیم مرعشی از نشر چشمه، «منگی» نوشته ژوئل اگلوف با ترجمه اصغر نوری از نشر افق و «دنیای سوفی» نوشته یوستین گردر با ترجمه حسن کامشاد از نشر نیلوفر از دیگر 10 کتاب پر فروش حوزه ادبیات در هفته گذشته بودند.
 ردیف عنوان نویسنده/ مترجم ناشر قیمت (تومان) درباره کتاب 1 جزء از کل استیو تولتز/ پیمان خاکسار چشمه 40000 داستانی طنزآلود از یک پدر و پسری و شخصیت‌هایی که خواننده را یاد شخصیت‌های چارلز دیکنز و جان ایروینگ می‌اندازند 2 ملت عشق الیف شافاک/ ارسلان فصیحی ققنوس 33000 روایتی موازی از زندگی یک خانواده آمریکایی و زندگی شمس تبریزی 3 ریگ روان استیو تولتز/ پیمان خاکسار چشمه 35000 روایت جذابی از دو دوست صمیمی، که یکی رمان‌نویس شکست خورده و دیگری کارآفرین شکست خورده است. این دو؛ دست به هر کاری می‌زنند، شکست می‌خورند و از دیدگاه خودشان از بدشانس‌ترین افراد روی زمین هستند 4 دختری كه رهایش كردی جوجو مویز/ كتایون اسماعیلی میلکان 29000 داستان زندگی دو زن که یکی از آنها به نام سوفی در زمان اشغال فرانسه و در نبود شوهرش، مجبور است از خانواده‌اش در مقابل نازی‌ها محافظت کند 5 مردی به نام اوه فردریک بکمان/ فرناز تیمورازف نون 23000 داستان مردی است که از عالم و آدم طلبکار است و فکر می‌کند هیچ‌چیز سر جایش نیست، و شاید تا حدی هم حق دارد 6 شازده کوچولو آنتوان دوسنت اگزوپری/ محمد قاضی امیرکبیر 10000 دیدگاه اگزوپری از دوست داشتن و عشق و هستی در قالب یک داستان بلند 7 سه قصه ایرج طهماسب چشمه 7500 مجموعه چهار داستان کوتاه از ایرج طهماسب که در دوران فعالیت هنری خود نگاشته است 8 پاییز فصل آخر سال است نسیم مرعشی چشمه 16000 برش‌هایی از زندگی سه دختر در آستانه‌ سی سالگی. سه دختری که زندگی‌شان از دوران دانشگاه با هم گره خورده و حالا با اینکه راهشان کاملا از هم جداست، کماکان روی زندگی هم تاثیر می‌گذارند 9 منگی ژوئل اگلوف/ اصغر نوری افق 6000 سرگذشت مردی جوان و مشکلاتش با مادربزرگ و رفت‌وآمدهای وی است 10 دنیای سوفی یوستین گردر/ حسن کامشاد نیلوفر 21000 دختری به نام سوفی که در آستانه پانزده سالگی نامه‌های جالب و نوارهای ویدئویی پیدا می‌کند که در آنها سؤالات جالب فلسفی مطرح شده است  این گزارش، براساس آمار فروش کتاب‌فروشی‌های شهر کتاب‌های مرکزی، ابن‌سینا،شهید بهشتی، چشمه (کریمخان)، افق، امیرکبیر، کتابسرای تندیس، دف، مرکز، چتر و همیشه، تنظیم شده است.

* اینجا بخوانید
پرفروش‌های بازار کتاب در هفته دوم فروردین (اینجا)
نوشته ترجمه زندگی بازار دختری داستان خاکسار استیو تولتز عنوان امیرکبیر اگزوپری طهماسب پیمان می‌کند خورده دیدگاه نویسنده میلکان بکمان فردریک اسماعیلی بدشانس‌ترین خودشان افراد اینجا رهایش فرناز کوچولو یوستین دنیای کامشاد سالگی دوران نیلوفر اگلوف مرعشی آنتوان شازده دوسنت می‌خورند پاییز تیمورازف دیگری خواننده شخصیت‌هایی شخصیت‌های چارلز ایروینگ دیکنز طنزآلود داستانی فهرست گزارش پرفروش‌های فروردین داشتن اختصاص می‌اندازند مترجم آمریکایی خانواده تبریزی روایت صمیمی جذابی موازی روایتی فلسفی درباره شافاک ارسلان ققنوس فصیحی می‌زنند